!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

QV Competizione
297

  • ****
    - Senior Alfist
    • http://www.legedyk-boxers.nl
Foutmeldingen
« Gepost op: 3 maart 2011, 23:48:02 »
Van de week reed ik rustig op de snelweg en kreeg ik plotseling de foutmelding 'stuurcorrig niet beschikbaar / VDC niet beschikbaar / Dynamic, All Weather niet beschikbaar / Hill Holder niet beschikbaar. De DNA schakelaar ging ook meteen terug van Dynamic naar Normal. Even langs de dealer gereden voor een diagnose; de oorzaak bleek een foutmelding van de sensor die laterale krachten meet. Resetje gedaan en klaar.

Toen ik gisteravond naar Belgie reed deed hetzelfde probleem zich nogmaals voor. Jammer voor mij want ik had nog een paar honderd kilometer te gaan. Toen ik gisteravond laat mijn auto opnieuw startte om vanuit Schelle (BE) weer naar huis te rijden, was de melding echter spontaan verdwenen. Ik kon dus lekker genieten van de Dynamic stand. Toch blijft dit vreemd, laat de dealer er toch nog even naar kijken; kunnen ze meteen die veilige / vervelende piep uitzetten die je hoort wanneer je niet snel genoeg de gordel omdoet..
*

Zoef
612

  • Type Alfa: Giulia 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
Foutmeldingen
« Reactie #1 Gepost op: 4 maart 2011, 16:14:49 »
die piep uitzetten dat wordt in ieder geval niet gedaan door mijn dealer. Voor wat betreft je storing, deze heb ik nog niet gehad. Wel dat er een oranje lampje gaat branden (dat kraantje in de rechterklok) en toen werkt start stop niet en ook dynamic deed het niet. Auto drie keer op slot gezet, maar pas na de derde keer (toen deze meerdere uren op slot gestaan had) was de storing weg. Verder geen last meer van gehad.
Wie later remt, rijdt langer hard
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
Foutmeldingen
« Reactie #2 Gepost op: 4 maart 2011, 20:40:48 »
laterale krachten?? heb je de bochten wat te hard genomen??
*

Zoef
612

  • Type Alfa: Giulia 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
Foutmeldingen
« Reactie #3 Gepost op: 4 maart 2011, 20:42:55 »
dat zou het zijn :D
Wie later remt, rijdt langer hard
*

QV Competizione
297

  • ****
    - Senior Alfist
    • http://www.legedyk-boxers.nl
Foutmeldingen
« Reactie #4 Gepost op: 4 maart 2011, 22:01:09 »
Citaat van: yvesart;5521
laterale krachten?? heb je de bochten wat te hard genomen??

Blijkt inderdaad een soort positiesensor te zijn; die gaat nu vervangen worden.  Ik reed overigens keurig volgens ome Koos, inmiddels een te goede bekende van me...
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
Foutmeldingen
« Reactie #5 Gepost op: 4 maart 2011, 23:03:10 »
mm.. hopelijk alleen bij jou het geval ;) .. anders moet ik dat nog op het "to-do"-lijstje bij de dealer zetten bij aflevering ;) ..
 
p.s. Koos ken ik ook, maar hij heeft een hekel aan me sinds hij mij moest sponsoren i.p.v. andersom :P
*

QV Competizione
297

  • ****
    - Senior Alfist
    • http://www.legedyk-boxers.nl
Foutmeldingen
« Reactie #6 Gepost op: 5 maart 2011, 11:09:51 »
Citaat van: yvesart;5568
mm.. hopelijk alleen bij jou het geval ;) .. anders moet ik dat nog op het "to-do"-lijstje bij de dealer zetten bij aflevering ;) ..
 
p.s. Koos ken ik ook, maar hij heeft een hekel aan me sinds hij mij moest sponsoren i.p.v. andersom :P

OMgekeerde sponsoring en toch niet in een Prius rijden, vertel?  :)
*

Paulzws
6

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: Foutmeldingen
« Reactie #7 Gepost op: 26 augustus 2019, 19:14:06 »
Hallo,

Zouden jullie mij kunnen vertellen om welke sensor als dit gaat ? Ik heb het zelfde probleem met mijn mito op dit moment.

Alvast bedankt :)

Groet Paul
*

164Nick
32

  • Type Alfa: 166 Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Foutmeldingen
« Reactie #8 Gepost op: 27 augustus 2019, 14:09:13 »
is de sensor die de positie van de pook controleert, hij zit onderaan de schakelpook en is bereikbaar via de onderkant v/d auto
*

Paulzws
6

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: Foutmeldingen
« Reactie #9 Gepost op: 30 augustus 2019, 16:20:43 »
Oké top dankjewel gaan we daar is even naar kijken!

Groet Paul
*

Sean
1

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Foutmeldingen
« Reactie #10 Gepost op: 18 september 2019, 11:58:10 »
@ QV Competizione

Sinds vorige week heb ik ook last van de positiesensor van de pook. Ik las dat er een nieuwe besteld is. Weet je ook wat de kosten van de sensor en de montage zijn? Mijn dealer had het over 500 euro. Dat vind ik een behoorlijk hoog bedrag voor een sensor. Verder geen klachten alleen geen Dynamic stand meer en het start/stop syteem is uitgeschakeld (jeej!).

Is dit ook een probleem dat zichzelf oplost, waardoor het lampje ineens weer uit gaat?

Groet
*

AlfaArjen
11

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Foutmeldingen
« Reactie #11 Gepost op: 30 september 2019, 11:10:39 »
Ik heb dat probleem hier inmiddels ook. Soms krijg ik de melding met starten. Een keer opnieuw starten en weg is het weer. Soms blijft de melding erin staan, en verdwijnt hij tijdens het rijden. Soms blijft hij ook de hele weg staan. Lijkt te maken hebben met vocht misschien? Met droog weer nooit last van gehad. Vreemd probleem ;D
*

Caprica
13

  • Type Alfa: Mito 155
  • *
    - Startende Alfist
Re: Foutmeldingen
« Reactie #12 Gepost op: 6 maart 2020, 13:26:36 »
Ik heb deze storing mij mijn zojuist opgehaalde Mito dus ook... Een verassing voor me, tijdens testrijden (2x) en er 2 dagen zonder problemen in te hebben gereden krijg ik nu 50/50 bij het starten deze melding.... Nu lees ik hier dat het gaat om de positiesensor van de pook, echter kan ik die op deze omschrijving niet vinden. Iemand een onderdeelnummer? Is het een kostbare ingreep?
*

164Nick
32

  • Type Alfa: 166 Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Foutmeldingen
« Reactie #13 Gepost op: 6 maart 2020, 19:25:14 »
55256125
1/2 uur werk
*

Caprica
13

  • Type Alfa: Mito 155
  • *
    - Startende Alfist
Re: Foutmeldingen
« Reactie #14 Gepost op: 9 maart 2020, 08:21:58 »
Bedankt! Ik ga het proberen.