!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Alfa Romeo Types > De Alfa Giulietta club

Geluid versnellingsbak

(1/9) > >>

alfasud 16v:
Ik vind de versnellingsbak best wel geluid maken als je bijvoorbeeld in 5 of 6 rijd dan gas geeft en weer los laat en dan weer gas geeft dan hoor je een soort gebonk.
Je hoort natuurlijk altijd wel wat, wat normaal is maar dit viel mij op.
Maar ook met schakelen hoor je wat rare geluiden en naar de derde versnelling gaat ook weleens lastig.
Herkend iemand dit?:confused:

Trigger:
Ik heb wat van hetzelfde, en als ik 50-60km/h rijd in 4-5-6e versnelling hoor ik ook een 'whine' zoals in racewagens. Maar ik stoor me er niet echt aan, het mag nog wel een beetje ruig aanvoelen :)

Ma0tt:
Yup herkenbaar die *Clunk*, het schijnt zo te moeten blijkbaar :)

suomy:
Ik vind het wel wat hebben !

Wilbert G:
Klinkt herkenbaar. Ik vraag me wel af of dit zo zeer de versnellingsbak is als wel het motorblok dat bij het loslaten van het gas naar voren klapt. Dit is gewoon een normaal verschijnsel dat alle auto's in meer of mindere mate hebben, aangezien de blokken flexibel in de motorsteunen hangt.. Logische dus dat wanneer je vermogen op je aandrijfassen zet het geheel dan kantelt... het geluid verschilt bij mij wel, meestal gewoon een bescheiden tik maar soms als je abrupt op vol vermogen het gas los laat is het hinderlijk hard aanwezig...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Powered by SMFPacks Ads Manager Mod