!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Mocht blijken dat dit te maken heeft met de software-afstelling dan kunnen we voor eens en altijd wel de "merktuners-zijn-beter-dan-allemerk-tuners" mythe doorprikken.
Citaat van: TimW op 5 april 2017, 10:53:00Citaat van: TimW op 5 april 2017, 10:53:00Citaat van: frankie op 5 april 2017, 10:34:44Citaat van: frankie op 5 april 2017, 10:34:44Met een Italiaans leenautotje kun je ook gewoon bij onze club staanMet een Hyundai i10 ook? @ Dwayne, beetje prijzig dat blokje. Het is al niet goedkoop, maar volgens mij is het 1500 a 1750 voor een MA blok. Wel meestal een kaal blok dan, turbo en alles gebruik je dan van je eigen blok.Ik wist alleen dat deze er stond voor het blok zo compleet valt het wel mee volgens mij... maar snap wat je bedoelt kost nu allemaal al zat en wist ook niet wat een ma blokje koste maar je eigen blok aan pakken word zeker nog duurder of niet? (Zuigers en cilinders bedoel ik dan)
Citaat van: frankie op 5 april 2017, 10:34:44Citaat van: frankie op 5 april 2017, 10:34:44Met een Italiaans leenautotje kun je ook gewoon bij onze club staanMet een Hyundai i10 ook? @ Dwayne, beetje prijzig dat blokje. Het is al niet goedkoop, maar volgens mij is het 1500 a 1750 voor een MA blok. Wel meestal een kaal blok dan, turbo en alles gebruik je dan van je eigen blok.
Met een Italiaans leenautotje kun je ook gewoon bij onze club staan
Citaat van: alfata op 5 april 2017, 10:11:48Citaat van: alfata op 5 april 2017, 10:11:48Mocht blijken dat dit te maken heeft met de software-afstelling dan kunnen we voor eens en altijd wel de "merktuners-zijn-beter-dan-allemerk-tuners" mythe doorprikken.Savali doet toch niet alle merken?Ik weet niet welke software er eerst op Tim zijn auto zat, maar er kan al schade in het blok geweest zijn, voordat H&S bezig ging met de RevLimit software.Schade aan klep of zuiger kan al langer, minimaal aanwezig geweest zijn, feit is dat Tim al langer problemen had met motormanagement?/lambda warden?
Dus begrijp ik het goed dat je kop er dan toch niet af gaat en je gelijk voor een nieuw blok gaat of zijn ze al bezig met de kop eraf halen bij jou
Kop eraf halen is toch ook het werk niet....
Citaat van: frankie op 5 april 2017, 11:23:07Citaat van: frankie op 5 april 2017, 11:23:07Kop eraf halen is toch ook het werk niet.... Klopt, maar van wat ik begrepen heb weet je eigenlijk al soort van wat je gaat aantreffen en het vaak verspilde moeite blijkt.Dan ben je een uurtje of 3 maal uurtarief kwijt.
Aldus mijn garage: maximaal 3 uur.Verder geen idee, maar hij heeft het vaker gedaan en vertrouw hem. Hij heeft overigens nog een kop liggen, dus in het meeste gunstige geval als er een klep/klepzadel kapot is dan kunnen we de kop vervangen. Kostenverschil tussen dit of complete motor is mij het risico van die paar uurtjes wel waard.
Citaat van: TimW op 5 april 2017, 12:09:03Citaat van: TimW op 5 april 2017, 12:09:03Aldus mijn garage: maximaal 3 uur.Verder geen idee, maar hij heeft het vaker gedaan en vertrouw hem. Hij heeft overigens nog een kop liggen, dus in het meeste gunstige geval als er een klep/klepzadel kapot is dan kunnen we de kop vervangen. Kostenverschil tussen dit of complete motor is mij het risico van die paar uurtjes wel waard.Voor het blok wisselen moet toch een hoop zaken los, die nu voor de kop er af halen ook moeten, dus effectief is het minder dan 3 uur die je kwijt bent.Wel balen dit, maar als het door tuning is gekomen, dan moeten andere cilinders ook sporen vertonen, kan niet zijn dat er maar een te arm loopt, of detoneert.Vermoed sterk dat het een injector is, zou de multiair ook een oorzaak kunnen zijn? Ik denk dan aan het niet juist openen, of sluiten van een klep.Lees onderstaande maar eens doorhttp://www.driving-dutchman.nl/op-tijd-olie-verversen-essentieel-voor-moderne-motoren/