!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

HJ-Alfa
37

  • Type Alfa: Mito / Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Giulietta 2.0 jtdm geen cruise control
« Gepost op: 25 november 2021, 19:37:00 »
Ik heb een vraag en misschien dat iemand antwoord heeft:
Afgelopen week een zeer fijne Giulietta 2.0 jtdm Sprint gekocht van bjr 2015.
Voorzien van (bijna) alle opties, behalve… Cruise Control!!!
Nu is mijn vraag… ik zie onder de hendel van de richtingaanwijzer wel een klepje zitten (waar normaliter de hendel van de cruise control zit) maar kun je dit achteraf er alsnog opzetten en is dit plug&play systeem???
Ik weet niet of je dit bijv nog bij de Alfa dealer kunt verkrijgen of ergens anders of  evt van een sloper af kunt halen en erop kunt zetten???

Alvast bedankt!!!!
*

DanielH92
1.945

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Giulietta 2.0 jtdm geen cruise control
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2021, 20:08:16 »
Je zou op onderdelenlijn kunnen kijken naar de hendels incl cruise control. Let er op dat er verschil zit in hendels met of zonder automatische verlichting en regensensor.
Zoiets bijvoorbeeld
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/merk/alfa-romeo/model/giulietta/onderdeel/combischakelaar-stuurkolom/onderdeelid/9883393/

Na het plaatsen zal de boel ingeleerd moeten worden. Of er nog meer nodig is zal vast te vinden zijn online, beste ook even in Engels gaan Googlen voor zoiets.
*

DanielH92
1.945

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Giulietta 2.0 jtdm geen cruise control
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2021, 20:10:06 »
De vraag is hier ook al vaker behandeld. Schijnt dat het een kwestie van plaatsen en inleren is. Lees dit even door
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/de-alfa-giulietta-club!/cruise-control-inbouwen/msg66268/#msg66268
*

HJ-Alfa
37

  • Type Alfa: Mito / Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta 2.0 jtdm geen cruise control
« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2021, 20:48:42 »
Dank je wel voor het snelle antwoord! Top!
Kan ik verder mee….
*

harree
16

  • Type Alfa: Stelvio 2.2 diesel Q4
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta 2.0 jtdm geen cruise control
« Reactie #4 Gepost op: 15 januari 2022, 20:00:51 »
Alles gedaan met wat voorgeschreven stond om hendel te vervangen.
Ik heb met Multiscan 4.7 R3 geregistreerd proberen de cruisecontrol aan te melden.
ik zet hem aan, maar als ik afsluit en weer kijk, blijkt hij weer niet aangemeld.
al een paar keer geprobeerd, maar helaas.
Krijg wel een melding: This vehicle is properly configured. Proxi Allignment is not needed.

Hopelijk weet iemand wat er aan de hand is?
*

HJ-Alfa
37

  • Type Alfa: Mito / Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta 2.0 jtdm geen cruise control
« Reactie #5 Gepost op: 17 januari 2022, 14:46:20 »
Vandaag eens met de alfadealer gebeld en probleem voorgelegd.
Deze zegt, indien de Giulietta zonder CC is geleverd, deze de module niet heeft en dus is het niet mogelijk een set met CC hendel erop te zetten en dus niet in te lezen. Niet zoals bijv bij VW dat het al voorgeprogrammeerd is.

Wie heeft er nu gelijk?... kan het nu wel of niet?..
Wie weet het of kan helpen.....
*

alfata
3.413

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Giulietta 2.0 jtdm geen cruise control
« Reactie #6 Gepost op: 17 januari 2022, 14:54:26 »
Vandaag eens met de alfadealer gebeld en probleem voorgelegd.
Deze zegt, indien de Giulietta zonder CC is geleverd, deze de module niet heeft en dus is het niet mogelijk een set met CC hendel erop te zetten en dus niet in te lezen. Niet zoals bijv bij VW dat het al voorgeprogrammeerd is.

Wie heeft er nu gelijk?... kan het nu wel of niet?..
Wie weet het of kan helpen.....

Lijkt me zeer vreemd zo niet totaal niet waar. Volgens mij heeft iedere computer van de Giulietta af fabriek dezelfde software maar dus met andere instellingen.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

HJ-Alfa
37

  • Type Alfa: Mito / Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta 2.0 jtdm geen cruise control
« Reactie #7 Gepost op: 17 januari 2022, 15:40:19 »
Vandaag eens met de alfadealer gebeld en probleem voorgelegd.
Deze zegt, indien de Giulietta zonder CC is geleverd, deze de module niet heeft en dus is het niet mogelijk een set met CC hendel erop te zetten en dus niet in te lezen. Niet zoals bijv bij VW dat het al voorgeprogrammeerd is.

Wie heeft er nu gelijk?... kan het nu wel of niet?..
Wie weet het of kan helpen.....

Lijkt me zeer vreemd zo niet totaal niet waar. Volgens mij heeft iedere computer van de Giulietta af fabriek dezelfde software maar dus met andere instellingen.

Zou mooi zijn dat het wel kan, maar we  lopen er tegenaan dat het systeem de machtigingen niet pakken (krijgen foutmelding, zie bericht hierboven) tot op heden helaas nog niets werkt..

*

HJ-Alfa
37

  • Type Alfa: Mito / Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta 2.0 jtdm geen cruise control
« Reactie #8 Gepost op: 23 januari 2022, 16:31:30 »
Gisteren nog eens geprobeerd en met het proxy aligment bezig geweest. Nu pakte het systeem het wel en werkt het!! Dus de Alfadealer had het mis en zit de voorbereiding er dus wel in. Alles werkt naar behoren! Blij toe..👍👍
*

DanielH92
1.945

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Giulietta 2.0 jtdm geen cruise control
« Reactie #9 Gepost op: 24 januari 2022, 07:33:14 »
Vind het toch wel erg treurig dat een officiële Alfa dealer hier een verkeerd antwoord op geeft, en een stel hobbyisten het gewoon wel voor elkaar krijgt.
Zulk soort relatief simpele vragen al niet kunnen beantwoorden als dealer geeft me nou niet echt vertrouwen in hun interesse en kennis in het merk :(
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulietta 2.0 jtdm geen cruise control
« Reactie #10 Gepost op: 24 januari 2022, 20:23:46 »
het is ook vaak de service verantwoordelijke die hierover bevraagd wordt en dat is vaak een magazijnier of receptionist die gepromoveerd werd.