!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

LeonAlfa
753

  • Type Alfa: giulietta 1.6jtdm
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #15 Gepost op: 11 juni 2022, 08:20:45 »
balen man, ik heb ook een bedrijf geinformeerd deze week toevallig  dat is audovolt in almere, zij doen ook inbouwen en hebben door heel nederland ook inbouwplaatsen, als ik zoiets koop dan  laat ik dat gewoon doen, en is het niet mijn probleem als er iets fout is.
succes hoop dat je t gefixt krijgt snel.
Seat leon 1m tdi @ 280pk,
vw golf gtd, Ford focus st line,
nu >Alfa Giulietta 1.6jtdm.
*

captain
130

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T MultiAir D
  • ***
    - Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #16 Gepost op: 11 juni 2022, 09:12:20 »
Citaat
Ik snap er helemaal niks meer van. Na contact met mb car audio heb ik gekocht wat zij hebben aangeraden. Ik trek net de radio eruit en ik heb een hele andere stekker. Dit past zo toch niet op elkaar of moet ik de stekker van de auto nog verder uit elkaar slopen?
Ik mag geen plaatjes uploaden hier dus hieronder een link:

https://imgur.com/a/FGLhauP

@captain Is het jou al gelukt?

Ik heb het nog niet ingebouwd, maar ik ben er vrij zeker van dat ik weet welke kabel ik nodig heb. Bestel 'm vanmiddag even. Het betreft de eerste kabel die @DanielH92 stuurde, dus deze: https://mbcaraudio.nl/stuurwiel-en-canbus-interfaces-alfa-romeo/connects2-canbus-stuurwielinterface-alfa-fiat-lancia-iveco-citroen-peugeot-ford-075.html

Bij RadioNav heb je inderdaad een dergelijke quadlock nodig. Heb je alleen RadioNav en geen Bose?

Edit: heb de kabel direct maar besteld. Laat je weten of het past, maar ik ga uit van wel. Heel veel soorten kabels bestaan er overigens niet. De opties zijn: RadioNav/Bose/Niks
Giulietta 1.4T MultiAir Distinctive
*

DanielH92
1.952

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #17 Gepost op: 11 juni 2022, 09:45:38 »
Hou ons op de hoogte!
Verschil met Bose is trouwens alleen dat je één extra draadje van +12v moet voorzien om de Bose versterker in te schakelen, heb ik evt. wel elektrisch schema voor om te zien welke draad dat is.
*

voggy30
23

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #18 Gepost op: 11 juni 2022, 09:48:53 »
Ik heb het nog niet ingebouwd, maar ik ben er vrij zeker van dat ik weet welke kabel ik nodig heb. Bestel 'm vanmiddag even. Het betreft de eerste kabel die @DanielH92 stuurde, dus deze: https://mbcaraudio.nl/stuurwiel-en-canbus-interfaces-alfa-romeo/connects2-canbus-stuurwielinterface-alfa-fiat-lancia-iveco-citroen-peugeot-ford-075.html

Hij is iets goedkoper te vinden op Ebay (maar alleen handig wanneer je zeker weet dat je deze nodig hebt): https://www.ebay.it/itm/124644710761?hash=item1d05675969:g:gAkAAOSwHxdgVeDi

Bij RadioNav heb je inderdaad een dergelijke quadlock nodig. Heb je alleen RadioNav en geen Bose?

Edit: heb de kabel direct maar besteld. Laat je weten of het past, maar ik ga uit van wel. Heel veel soorten kabels bestaan er overigens niet. De opties zijn: RadioNav/Bose/Niks

Ik heb indd alleen RadioNav en geen Bose. Ik ben benieuwd of hij bij jou past!
Laten doen was ook een optie maar ik ging er vanuit dat dit een redelijk simpele installatie zou worden.
*

captain
130

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T MultiAir D
  • ***
    - Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #19 Gepost op: 14 juni 2022, 13:12:27 »
Nou, kabel is binnen, maar de grappenmakers van MBcaraudio hebben (en dat is niet voor het eerst) een compleet verkeerde kabel opgestuurd, namelijk deze:



Terwijl ik deze besteld had: https://mbcaraudio.nl/stuurwiel-en-canbus-interfaces-alfa-romeo/connects2-canbus-stuurwielinterface-alfa-fiat-lancia-iveco-citroen-peugeot-ford-075.html. Even een mailtje gestuurd dat ik het juiste exemplaar wens te ontvangen; maar ze gaan mails pas weer verwerken vanaf 18 juni. Nog leuker is dat retourzendingen pas vanaf 25 juni verwerkt gaan worden en dat het tot 14 dagen kan duren.. Kers op de taart: retourkosten zijn voor jezelf..

Natuurlijk allemaal geen zin in, dus ga de kabel direct elders bestellen en ik zie wel wanneer mijn geld weer op de rekening staat. Wordt dus wederom vervolgd.

NB: wil je zaken doen met MBcaraudio, dan kan dat best, het zijn geen oplichters. Maar ze zijn behoorlijk slordig en het duurt allemaal vaak lang. Misschien is het beter om voor achteraf betalen te kiezen.
Giulietta 1.4T MultiAir Distinctive
*

Halim21
34

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #20 Gepost op: 14 juni 2022, 13:17:41 »
Wat een slechte service.. niet van ze gewend. Snap dat je ergens anders gaat bestellen.
*

voggy30
23

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #21 Gepost op: 14 juni 2022, 15:29:17 »
Nou, kabel is binnen, maar de grappenmakers van MBcaraudio hebben (en dat is niet voor het eerst) een compleet verkeerde kabel opgestuurd, namelijk deze:



Terwijl ik deze besteld had: https://mbcaraudio.nl/stuurwiel-en-canbus-interfaces-alfa-romeo/connects2-canbus-stuurwielinterface-alfa-fiat-lancia-iveco-citroen-peugeot-ford-075.html. Even een mailtje gestuurd dat ik het juiste exemplaar wens te ontvangen; maar ze gaan mails pas weer verwerken vanaf 18 juni. Nog leuker is dat retourzendingen pas vanaf 25 juni verwerkt gaan worden en dat het tot 14 dagen kan duren.. Kers op de taart: retourkosten zijn voor jezelf..

Natuurlijk allemaal geen zin in, dus ga de kabel direct elders bestellen en ik zie wel wanneer mijn geld weer op de rekening staat. Wordt dus wederom vervolgd.

NB: wil je zaken doen met MBcaraudio, dan kan dat best, het zijn geen oplichters. Maar ze zijn behoorlijk slordig en het duurt allemaal vaak lang. Misschien is het beter om voor achteraf betalen te kiezen.

Poh wat een prutsers. Ik heb mijn kabel zaterdag teruggestuurd met het verzoek om hem in te ruilen voor de juiste. Misschien had ik gewoon geld terug moeten vragen...
*

captain
130

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T MultiAir D
  • ***
    - Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #22 Gepost op: 19 juni 2022, 09:56:26 »
Vandaag dan toch eindelijk goed nieuws. De juiste quadlock is binnen en hij past perfect. Deze is het geworden: https://www.audiovolt.nl/product/stuurwielbedieningsinterface-diverse-modellen-alfa-romeo-fiat-pioneer/. Let er even op dat deze link de variant met een lead voor Pioneer is. Ze hebben meer bundels met andere leads.



Gisteren begonnen met de inbouw. Je moet toch echt behoorlijk wat zagen om de unit er in te krijgen. Ga daar vandaag denk ik mee verder. Het lijkt noodzakelijk te zijn om twee bevestigingspunten van de ventilatieroosters boven bij het dashboard weg te zagen. Ook moet er binnen in het dashboard gezaagd worden, anders heeft de onderzijde van de 2din unit niet genoeg ruimte om door te glijden in het dashboard.

In onderstaande foto heb ik middels de gele lijntjes aan proberen te geven wat (nog) weggezaagd moet worden.



Het is hopen dat het dan past. Moet alleen nog even kijken waar ik de USB kabel heen laat lopen om met mijn telefoon te verbinden tbv Apple Carplay. Wellicht dat ik hem onder het dashboardkastje uit laat komen als dat kan.
Giulietta 1.4T MultiAir Distinctive
*

Halim21
34

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #23 Gepost op: 19 juni 2022, 11:12:14 »
Goed bezig!

Weet je zeker dat je dat hele deel moet wegzagen? Die bovenste schroeven heb ik uiteindelijk kunnen laten zitten. Je hebt kans dat straks eea gaat rammelen.

De usb kabel kun je trouwens net onder het dashboard kastje uit laten komen. Er zit een opening tussen de middenconsole en het kastje waar prima een kabel tussen past.

Succes!
*

captain
130

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T MultiAir D
  • ***
    - Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #24 Gepost op: 19 juni 2022, 11:18:55 »
Weet je zeker dat je dat hele deel moet wegzagen? Die bovenste schroeven heb ik uiteindelijk kunnen laten zitten. Je hebt kans dat straks eea gaat rammelen.

De usb kabel kun je trouwens net onder het dashboard kastje uit laten komen. Er zit een opening tussen de middenconsole en het kastje waar prima een kabel tussen past.

Ja ik vraag het me ook af. Op Youtube zie ik mensen die de schroeven kunnen laten zitten en mensen die ze compleet wegzagen. Zoals ik het nu heb gezaagd (zie de foto), past de unit er echter niet in. Zal dus op een of andere manier ruimte moeten maken. Heb jij wel het stuk onder de radio weggezaagd?

En denk inderdaad dat ik de usb kabel onder het dashboardkastje uit laat komen.

Update: wellicht zit er een verschil in bouw van het dashboard tussen de RadioNav en niet-RadioNav versie?
Giulietta 1.4T MultiAir Distinctive
*

Halim21
34

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #25 Gepost op: 19 juni 2022, 11:33:42 »
Ik heb stuk aan de onderkant deels weggezaagd. Maar dat kwam doordat een twee din scherm heb met een één din radio erachter. Het kan niet zoveel kwaad om bij dat onderste deel ook wat weg te zagen.

*

captain
130

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T MultiAir D
  • ***
    - Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #26 Gepost op: 20 juni 2022, 14:42:44 »
Zoals gezegd past de kabelset perfect. Heb alleen niks om de FM mee aan te sluiten realiseer ik me net. Denk dat ik een FM-booster of i.i.g. een koppelstukje nabestel.

Heb uiteindelijk veel moeten wegzagen, inclusief alle opstaande stukjes plastic aan de onderzijde en de mounts voor de ventilatieroosters bovenin. Deze blijven echter zeer stevig vastzitten. De 2din valt er nu perfect in inclusief de bijgeleverde brackets en het paneel sluit ook nauw aan.

Maar, nieuw probleem. Auto op contact, unit start niet op. Wat zie ik over het hoofd/zijn bekende oorzaken? Ik heb de kabelset vanuit de radio opgebouwd. Hieronder zie je op de eerste foto hoe de kabels nu lopen en aangesloten zijn.




En nog even een tussenfoto van hoe het allemaal ongeveer komt te zitten:

Giulietta 1.4T MultiAir Distinctive
*

LeonAlfa
753

  • Type Alfa: giulietta 1.6jtdm
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #27 Gepost op: 20 juni 2022, 15:37:15 »
ziet gaaf uit hoor, ik zou effe in je zekeringen kastje kijken, of hoe je dat ook noemt:)  of de zekering van je radio stuk is gegaan mischien?
mis is er ergens kortsluiting geweest met aansluiten?
als de radio t niet doet betekent dat ie geen stroom heeft.
Seat leon 1m tdi @ 280pk,
vw golf gtd, Ford focus st line,
nu >Alfa Giulietta 1.6jtdm.
*

captain
130

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T MultiAir D
  • ***
    - Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #28 Gepost op: 20 juni 2022, 16:02:43 »
ziet gaaf uit hoor, ik zou effe in je zekeringen kastje kijken, of hoe je dat ook noemt:)  of de zekering van je radio stuk is gegaan mischien?
mis is er ergens kortsluiting geweest met aansluiten?
als de radio t niet doet betekent dat ie geen stroom heeft.

Zekeringen zijn nog oké. Vraag me af wat nu het probleem is. Heb voor de zekerheid de RadioNav geheel ontkoppeld om te kijken of dit zou helpen, maar helaas.
Giulietta 1.4T MultiAir Distinctive
*

captain
130

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T MultiAir D
  • ***
    - Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #29 Gepost op: 20 juni 2022, 16:12:35 »



Hier heb ik nog niets mee gedaan. Wellicht de oplossing?

Update: heb de DIP-switches aangepast op Pioneer, maar het werkt helaas nog steeds niet..
Giulietta 1.4T MultiAir Distinctive