!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

captain
129

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T MultiAir D
  • ***
    - Alfist
Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Gepost op: 25 april 2022, 18:14:20 »
Dag!

(Let op: tekst gewijzigd)

Zoals velen zullen weten heb ik niet zo lang geleden een Giulietta 1.4t MA uit 2011 gekocht. Graag wil ik een 2din systeem inbouwen. Het 2din systeem dat ik (zelf) had ingebouwd in mijn vorige auto (Seat Ibiza FR 2009), heb ik zelf gehouden. Het betreft een Pioneer SPH-DA250DAB.

Mijn vraag is concreet welke kabelset ik nu nodig heb en of ik nog iets heb aan de kabelset die ik heb liggen van de Seat.

Relevant om te vermelden is dat ik op het moment een RadioNav met Blue & Me heb. Mijn plan was om de radionav erin te laten, maar dichtgeklapt, nu deze niet samen zal werken met de 2din unit. Blue & Me hecht ik weinig waarde aan. Overigens heb ik geen Bose systeem.

Tot slot realiseer ik mij dat een proxy allignment uiteindelijk nodig zal zijn.

Hoor het graag en alvast bedankt!
Giulietta 1.4T MultiAir Distinctive
*

Halim21
34

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #1 Gepost op: 25 april 2022, 19:41:23 »
Volgens mij heb je voldoende aan een canbus stuurwiel interface aangevuld met een lead voor je Pioneer.

Heb dat bij mijn radio ook gedaan. Had daarbij geen proxy alignement nodig.
*

captain
129

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T MultiAir D
  • ***
    - Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #2 Gepost op: 25 april 2022, 23:26:08 »
Volgens mij heb je voldoende aan een canbus stuurwiel interface aangevuld met een lead voor je Pioneer.

Heb dat bij mijn radio ook gedaan. Had daarbij geen proxy alignement nodig.

Dank voor je reactie. Dat moet inderdaad genoeg zijn, alleen mijn vraag is wat mogelijk is met de kabels die ik reeds heb liggen. Heb wat research gedaan, maar zie door de bomen het bos niet meer..
Giulietta 1.4T MultiAir Distinctive
*

Halim21
34

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #3 Gepost op: 26 april 2022, 11:13:43 »
Die quadlock kabel ga je niet meer kunnen gebruiken vermoed ik (is auto specifiek). Die linker kabel is van je Pioneer en moet je vastknopen aan je nieuwe interface.
*

captain
129

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T MultiAir D
  • ***
    - Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #4 Gepost op: 26 april 2022, 12:45:50 »
Die quadlock kabel ga je niet meer kunnen gebruiken vermoed ik (is auto specifiek). Die linker kabel is van je Pioneer en moet je vastknopen aan je nieuwe interface.

Wederom dank voor het meekijken! Linker kabel is inderdaad van de Pioneer. Quadlock met CANBUS unit kan ik dus nog maar weinig mee als ik het goed begrijp.

Dus, als ik de volgende twee producten aanschaf, moet het lukken

Mocht iemand overigens goedkopere/betere adresjes kennen voor met name de stuurwielinterface, dan hoor ik dat graag.  Zoek ook nog een 2din paneel. Heb nu een soort brushed paneel, maar denk dat ik een zo goedkoop mogelijk paneeltje koop en die wrap.
Giulietta 1.4T MultiAir Distinctive
*

captain
129

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T MultiAir D
  • ***
    - Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #5 Gepost op: 4 mei 2022, 12:25:19 »
Vanochtend gepoogd de 2din-unit in te bouwen, maar helaas blijkt praktisch niets te passen.

Ik heb de producten uit mijn vorige bericht hierboven aangeschaft en een 2din paneel (https://www.audio4cars.nl/2-din-paneel-alfa-romeo-giulietta-5-2010-10-2013-kleur-zilver-381001-11-1?search=giulietta%20paneel&description=true).

De lead is in orde, maar de stuurwielinterface past helaas niet op de quadlock van de auto. Is een geheel andere plug, terwijl deze volgens de producttekst wél zou moeten passen. Als ik zoek op Giulietta stuurwielinterfaces, lijk ik de juiste niet zo snel te vinden. Iemand een idee welke ik wel moet hebben? Zie onderstaande foto.

Daarnaast wil het ook niet lukken met het 2din paneel. Deze klikt namelijk niet op zijn plek en een handleiding o.i.d. wordt ook niet meegegeven.

Kortom: alles is behoorlijk vaag en ik hoop dat er iemand is die me kan voorzien van wat waardevolle informatie.





Overigens: op de foto ligt het 2din paneel simpelweg op het dashboard. Deze zit los en is dus niet gemonteerd.
Giulietta 1.4T MultiAir Distinctive
*

Halim21
34

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #6 Gepost op: 4 mei 2022, 12:54:41 »
Ik heb mijn interface destijds bij mbcaraudio gekocht. Na telefoon/mailcontact hebben ze mij toen de juiste gestuurd. Wellicht kunnen ze je daar helpen. Kan best zijn dat er nog een verloopje tussen moet.

Wat betreft het paneel, heb je daar pluggen bij gekregen? Bij mij zaten er gele pluggen bij die ik eerst op het paneel moest zetten en vervolgens op het dashboard kon vastklikken.
*

captain
129

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T MultiAir D
  • ***
    - Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #7 Gepost op: 4 mei 2022, 13:58:09 »
Citaat van: Halim21 op  4 mei 2022, 12:54:41
Citaat van: Halim21 op  4 mei 2022, 12:54:41
Ik heb mijn interface destijds bij mbcaraudio gekocht. Na telefoon/mailcontact hebben ze mij toen de juiste gestuurd. Wellicht kunnen ze je daar helpen. Kan best zijn dat er nog een verloopje tussen moet.

Wat betreft het paneel, heb je daar pluggen bij gekregen? Bij mij zaten er gele pluggen bij die ik eerst op het paneel moest zetten en vervolgens op het dashboard kon vastklikken.

Dank voor je reactie. Stuur voor nu in ieder geval de stuurwielinterface terug. Heb helaas geen plugjes gekregen waarmee ik het paneel vast kan klikken; maar ik vermoed dat dergelijke plugjes inderdaad de oplossing zouden moeten zijn. Beetje vreemd dat ze niet meegestuurd worden.
Giulietta 1.4T MultiAir Distinctive
*

mfmeijer
64

  • Type Alfa: Giulietta 1.4MA 170pk
  • **
    - Junior Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #8 Gepost op: 13 mei 2022, 21:30:59 »
Citaat van: captain op  4 mei 2022, 13:58:09
Citaat van: captain op  4 mei 2022, 13:58:09
Citaat van: Halim21 op  4 mei 2022, 12:54:41
Citaat van: Halim21 op  4 mei 2022, 12:54:41
Ik heb mijn interface destijds bij mbcaraudio gekocht. Na telefoon/mailcontact hebben ze mij toen de juiste gestuurd. Wellicht kunnen ze je daar helpen. Kan best zijn dat er nog een verloopje tussen moet.

Wat betreft het paneel, heb je daar pluggen bij gekregen? Bij mij zaten er gele pluggen bij die ik eerst op het paneel moest zetten en vervolgens op het dashboard kon vastklikken.

Dank voor je reactie. Stuur voor nu in ieder geval de stuurwielinterface terug. Heb helaas geen plugjes gekregen waarmee ik het paneel vast kan klikken; maar ik vermoed dat dergelijke plugjes inderdaad de oplossing zouden moeten zijn. Beetje vreemd dat ze niet meegestuurd worden.

Je kunt de plugjes van je oude paneel hergebruiken ;) werkte bij mij ook.  Verder zul je een stukje moeten wegzagen uit het dashboard om de 2din passend te maken. Dit is ook de reden dat ik een 1din gekozen heb met groot scherm van Alpine.
Giulietta 2012 170pk MultiAir
*

voggy30
23

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #9 Gepost op: 15 mei 2022, 16:35:24 »
Ik zit in hetzelfde schuitje, ben wat onderzoek aan het doen en kwam op dit forum terecht.
Het paneel in mijn Giulietta heeft zo'n mooi geborsteld aluminium look. Wrappen heb ik geen ervaring mee maar ziet er wel heel tof uit!
@captain Wat voor folie wil jij gaan gebruiken?

Citaat van: Halim21 op  4 mei 2022, 12:54:41
Citaat van: Halim21 op  4 mei 2022, 12:54:41
Ik heb mijn interface destijds bij mbcaraudio gekocht. Na telefoon/mailcontact hebben ze mij toen de juiste gestuurd. Wellicht kunnen ze je daar helpen. Kan best zijn dat er nog een verloopje tussen moet.

Wat betreft het paneel, heb je daar pluggen bij gekregen? Bij mij zaten er gele pluggen bij die ik eerst op het paneel moest zetten en vervolgens op het dashboard kon vastklikken.

Is het toevallig deze? https://mbcaraudio.nl/stuurwiel-en-canbus-interfaces-alfa-romeo/connects2-canbus-stuurwielinterface-alfa-mitogiulietta-001.html
Op meerdere websites zeggen ze dat de interface van Connects2 prima werkt.
*

Halim21
34

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #10 Gepost op: 15 mei 2022, 17:24:01 »
Nee, ik heb uiteindelijk de kabel van ACV gekocht. Maar als je ze ff belt of mailt, dan regelen ze wel de goede.

Wat betreft het frame, daar moet je aan de achterkant een stuk uit het dashboard zagen/dremelen om e.e.a. passend te krijgen (klinkt rigoreuzer dan dat het is).
*

voggy30
23

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #11 Gepost op: 10 juni 2022, 21:37:37 »
Nee, ik heb uiteindelijk de kabel van ACV gekocht. Maar als je ze ff belt of mailt, dan regelen ze wel de goede.

Wat betreft het frame, daar moet je aan de achterkant een stuk uit het dashboard zagen/dremelen om e.e.a. passend te krijgen (klinkt rigoreuzer dan dat het is).

Ik snap er helemaal niks meer van. Na contact met mb car audio heb ik gekocht wat zij hebben aangeraden. Ik trek net de radio eruit en ik heb een hele andere stekker. Dit past zo toch niet op elkaar of moet ik de stekker van de auto nog verder uit elkaar slopen?
Ik mag geen plaatjes uploaden hier dus hieronder een link:

https://imgur.com/a/FGLhauP

@captain Is het jou al gelukt?

*

DanielH92
1.946

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #12 Gepost op: 10 juni 2022, 22:31:10 »
Jouw radio had een quadlock stekker, en ze hebben je een ISO stekker verkocht.
Hebben ze gevraagd of je RadioNav had of de radio zonder scherm? Daar zit het verschil tussen Quadlock en ISO namelijk. Deze stekker kan retour, heb je niks aan.
*

voggy30
23

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #13 Gepost op: 10 juni 2022, 22:59:20 »
Jouw radio had een quadlock stekker, en ze hebben je een ISO stekker verkocht.
Hebben ze gevraagd of je RadioNav had of de radio zonder scherm? Daar zit het verschil tussen Quadlock en ISO namelijk. Deze stekker kan retour, heb je niks aan.

Ze hebben me niets gevraagd, gewoon deze aangeraden op basis van bouwjaar.
Heb je enig idee waar ik wel de juiste stekker kan vinden? Bij MB Car audio zijn ze allemaal op "zomervakantie".

Wel jammer weer, we gaan een flink stuk rijden dit weekeind en ik had gehoopt mijn nieuwe radio te kunnen gebruiken.
*

DanielH92
1.946

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Giulietta 2011 inbouw 2din vragen
« Reactie #14 Gepost op: 10 juni 2022, 23:40:23 »
Dat ze niet vragen of je RadioNav of niet hebt is vreemd, en valt me tegen van zo'n bedrijf.

Je hebt nu deze lijkt het
https://mbcaraudio.nl/stuurwiel-en-canbus-interfaces-alfa-romeo/connects2-canbus-stuurwielinterface-alfa-mitogiulietta-001.html

Bij de opmerking staat:

Citaat
Kenmerken:
Connects2 Canbus Stuurwielinterface geschikt voor de Alfa MiTo van 2008 t/m 2013  en de Alfa Giulietta van 2010 t/m 2013 (001)
Let op! Niet geschikt voor voertuigen met het UConnect Systeem

Bijzonder, want de 2010-2013 Giulietta is nooit geleverd met uConnect, dat is pas vanaf 2014. Ze zullen daar dus RadioNav bedoelen, en daar is deze kabel dus inderdaad niet geschikt voor.

Weet zo snel niet welke je moet hebben, maar er zijn genoeg anderen die RadioNav hebben vervangen door 2Din, vast ergens een antwoord te vinden.

Succes!

Edit: Miss zoiets, maar zou het duidelijk navragen
https://mbcaraudio.nl/stuurwiel-en-canbus-interfaces-alfa-romeo/connects2-canbus-stuurwielinterface-alfa-fiat-lancia-iveco-citroen-peugeot-ford-075.html

En anders hier eens navragen
https://carsounds.nl/producten/autospecifieke-producten/fiat/stuurwiel-canbus-interface-fiat/acv-stuurwielinterface-alfa-fiat/