Volgens mij heb je voldoende aan een canbus stuurwiel interface aangevuld met een lead voor je Pioneer.
Heb dat bij mijn radio ook gedaan. Had daarbij geen proxy alignement nodig.
Die quadlock kabel ga je niet meer kunnen gebruiken vermoed ik (is auto specifiek). Die linker kabel is van je Pioneer en moet je vastknopen aan je nieuwe interface.
Ik heb mijn interface destijds bij mbcaraudio gekocht. Na telefoon/mailcontact hebben ze mij toen de juiste gestuurd. Wellicht kunnen ze je daar helpen. Kan best zijn dat er nog een verloopje tussen moet.
Wat betreft het paneel, heb je daar pluggen bij gekregen? Bij mij zaten er gele pluggen bij die ik eerst op het paneel moest zetten en vervolgens op het dashboard kon vastklikken.
Citaat van: Halim21 op 4 mei 2022, 12:54:41
Citaat van: Halim21 op 4 mei 2022, 12:54:41Ik heb mijn interface destijds bij mbcaraudio gekocht. Na telefoon/mailcontact hebben ze mij toen de juiste gestuurd. Wellicht kunnen ze je daar helpen. Kan best zijn dat er nog een verloopje tussen moet.
Wat betreft het paneel, heb je daar pluggen bij gekregen? Bij mij zaten er gele pluggen bij die ik eerst op het paneel moest zetten en vervolgens op het dashboard kon vastklikken.
Dank voor je reactie. Stuur voor nu in ieder geval de stuurwielinterface terug. Heb helaas geen plugjes gekregen waarmee ik het paneel vast kan klikken; maar ik vermoed dat dergelijke plugjes inderdaad de oplossing zouden moeten zijn. Beetje vreemd dat ze niet meegestuurd worden.
Ik heb mijn interface destijds bij mbcaraudio gekocht. Na telefoon/mailcontact hebben ze mij toen de juiste gestuurd. Wellicht kunnen ze je daar helpen. Kan best zijn dat er nog een verloopje tussen moet.
Wat betreft het paneel, heb je daar pluggen bij gekregen? Bij mij zaten er gele pluggen bij die ik eerst op het paneel moest zetten en vervolgens op het dashboard kon vastklikken.
Nee, ik heb uiteindelijk de kabel van ACV gekocht. Maar als je ze ff belt of mailt, dan regelen ze wel de goede.
Wat betreft het frame, daar moet je aan de achterkant een stuk uit het dashboard zagen/dremelen om e.e.a. passend te krijgen (klinkt rigoreuzer dan dat het is).
Jouw radio had een quadlock stekker, en ze hebben je een ISO stekker verkocht.
Hebben ze gevraagd of je RadioNav had of de radio zonder scherm? Daar zit het verschil tussen Quadlock en ISO namelijk. Deze stekker kan retour, heb je niks aan.
Kenmerken:
Connects2 Canbus Stuurwielinterface geschikt voor de Alfa MiTo van 2008 t/m 2013 en de Alfa Giulietta van 2010 t/m 2013 (001)
Let op! Niet geschikt voor voertuigen met het UConnect Systeem
Ik snap er helemaal niks meer van. Na contact met mb car audio heb ik gekocht wat zij hebben aangeraden. Ik trek net de radio eruit en ik heb een hele andere stekker. Dit past zo toch niet op elkaar of moet ik de stekker van de auto nog verder uit elkaar slopen?
Ik mag geen plaatjes uploaden hier dus hieronder een link:
https://imgur.com/a/FGLhauP
@captain (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=9852) Is het jou al gelukt?
Ik heb het nog niet ingebouwd, maar ik ben er vrij zeker van dat ik weet welke kabel ik nodig heb. Bestel 'm vanmiddag even. Het betreft de eerste kabel die @DanielH92 (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=3356) stuurde, dus deze: https://mbcaraudio.nl/stuurwiel-en-canbus-interfaces-alfa-romeo/connects2-canbus-stuurwielinterface-alfa-fiat-lancia-iveco-citroen-peugeot-ford-075.html
Hij is iets goedkoper te vinden op Ebay (maar alleen handig wanneer je zeker weet dat je deze nodig hebt): https://www.ebay.it/itm/124644710761?hash=item1d05675969:g:gAkAAOSwHxdgVeDi
Bij RadioNav heb je inderdaad een dergelijke quadlock nodig. Heb je alleen RadioNav en geen Bose?
Edit: heb de kabel direct maar besteld. Laat je weten of het past, maar ik ga uit van wel. Heel veel soorten kabels bestaan er overigens niet. De opties zijn: RadioNav/Bose/Niks
Nou, kabel is binnen, maar de grappenmakers van MBcaraudio hebben (en dat is niet voor het eerst) een compleet verkeerde kabel opgestuurd, namelijk deze:
(https://i.ibb.co/MRQQ6f9/IMG-1811.jpg) (https://ibb.co/9qSSthG)
Terwijl ik deze besteld had: https://mbcaraudio.nl/stuurwiel-en-canbus-interfaces-alfa-romeo/connects2-canbus-stuurwielinterface-alfa-fiat-lancia-iveco-citroen-peugeot-ford-075.html. Even een mailtje gestuurd dat ik het juiste exemplaar wens te ontvangen; maar ze gaan mails pas weer verwerken vanaf 18 juni. Nog leuker is dat retourzendingen pas vanaf 25 juni verwerkt gaan worden en dat het tot 14 dagen kan duren.. Kers op de taart: retourkosten zijn voor jezelf..
Natuurlijk allemaal geen zin in, dus ga de kabel direct elders bestellen en ik zie wel wanneer mijn geld weer op de rekening staat. Wordt dus wederom vervolgd.
NB: wil je zaken doen met MBcaraudio, dan kan dat best, het zijn geen oplichters. Maar ze zijn behoorlijk slordig en het duurt allemaal vaak lang. Misschien is het beter om voor achteraf betalen te kiezen.
Weet je zeker dat je dat hele deel moet wegzagen? Die bovenste schroeven heb ik uiteindelijk kunnen laten zitten. Je hebt kans dat straks eea gaat rammelen.
De usb kabel kun je trouwens net onder het dashboard kastje uit laten komen. Er zit een opening tussen de middenconsole en het kastje waar prima een kabel tussen past.
ziet gaaf uit hoor, ik zou effe in je zekeringen kastje kijken, of hoe je dat ook noemt:) of de zekering van je radio stuk is gegaan mischien?
mis is er ergens kortsluiting geweest met aansluiten?
als de radio t niet doet betekent dat ie geen stroom heeft.
maar hij heeft dus geen stroom?
kan je m ook nergens aanzetten ofzo? :)
Weet niet of dat hier ook speelt, maar in het verleden had ik wel last dat de geschakelde en constante plus omgedraaid zaten t.o.v. wat de radio verwacht.
Heb toen de draden in de iso stekker omgewisseld en daarna werkte het wel en schakelde ook aan zodra contact aan ging
Bij mijn radio moest ik ook 2 draden omdraaien indd. Dus de geschakeld en de continue indd.
Ja klopt ja.
Bij mij wekte dat. En anders is het kijken of de draden wel overheen komen met de originele stekker.
Je heb aan de linkerkant 2 pluggen zitten dit kan je wisselen.
Heb je ook een foto van de quadlock aansluiting
Ja die ja
Het kan trouwens ook nog in de stuurmodule zitten. Als het goed is heb jij er 1 met dipswitches die je kan verstellen.
Waarschijnlijk staan die verkeerd
Branden er lampjes als je het contact aanzet binnen in de stuurmodule?
Zo niet dan is er toch echt een stroom fout ergens. Bij mij was het plus en play
Hier zitten de lampjes.
(https://i.ibb.co/4d1XVDr/14-D34-D9-E-04-D8-490-D-82-AB-C8-FC53569-A02.jpg) (https://ibb.co/PQDP6bH)
Kortom er komt niks binnen indd. Dus of er is geen aarde, of 1 van de 12v lijnen klopt niet. Kan je het niet meten met een Multimeter.
Of de verbinding quadlock klopt niet, of er gaat iets fout in de stuurmodule.
De stuurmodule voorziet jou radio normaal weer van stroom.
Het gaat om de rode de zwarte en de gele van de module. Die zouden op de dacht dikkere draden van de originele stekker moet overkomen. De foto is net van de verkeerde kant genomen hhaha
Dat is vreemd denk ik. Ik kan vanavond als ik thuis ben even voor je kijken hoe het bij mijn zit.
Maar het lijkt of hij geen stroom krijg vanuit de quadlock
(https://i.ibb.co/FbPJjHx/16558270908551067634970482019219.jpg) (https://ibb.co/d0h6zmW)
Het is echt heel vreemd. Ik heb exact de zelfde setup, op de radio na dan. En bij mij is alles plug en play geweest. Geen extra draden trekken of wat dan ook. Ik vermoed zelf de module maar goed Dat is nu meer een vermoede
Heb even de elektrische schema's snel bekeken, en kom zo op het volgende uit. Kan zijn dat het niet helemaal correct is of er nog wat mist, maar dan heb je vast iets een idee
Ik heb vanavond even mijn nieuwe stekker geprobeerd, dezelfde als die van jou @captain (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=9852) . Gewoon de stekker aan de radio gekoppeld, sleutel in contact en de boel werkte.
Nou hier het zelfde dus. Echt alles het zelfde qua kabel en module. Ook hier wel meteen de pinnetjes goed gezet op de Kenwood radio. Contact aan en het werkt.
Beste forumleden, het werkt!
Waar drukt het kabeltje tegen aan ? want als er niet echt veel druk tegenaan komt lijkt mij dat het niet echt voor een probleem moet zorgen.
Je zou ook op de plek waar het raakt een kleine uitsparing kunnen maken ;)
De orientatie van de fuse tap hoort inderdaad zo te zijn dat de 12v kant aan de kant zit waar de kabel niet uitgaat, in jouw geval 12v aan rechts, de kabel dus naar links.
Misschien kun je nog eens kijken of er ook fuse taps zijn die gespiegeld zijn.
Mooi dat het werkt!!
Hopen dat de 5A zekering nu zwaar genoeg is om de radio aan te sturen, origineel zit er in een radio namelijk vaak 10A.
Ziet er strak uit! Om een of andere reden past dat plastic randje die bij de fascia zat net niet om mijn radio heen.. Ik krijg hem niet zo heel strak ingebouwd.
Laat jij trouwens het orginele navigatiescherm zitten? In de modellen zonder satnav zit daar een bakje, wel ideaal voor een zonnebril o.i.d.
Ik heb zelf een DAB+ antenne op de voorruit zitten, maar ik stoor me er eigenlijk niet zo heel erg aan.
Even tijdelijk de standaard DAB antenne van Pioneer vastplakken dacht ik. Trim er af aan het trekken, barst in de ruit. Gelukkig verzekerd :)
@voggy30 (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=4007), denk inderdaad dat het in jouw geval op een proxy alignment neerkomt als je DIP-switches goed staan en je B&M nog gekoppeld is + werkt.
En zoals @DanielH92 (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=3356) correct aanhaalt is het metalen stekkertje voor het opklapscherm. Deze zorgt niet voor een knipperende km-stand.
--
Met mijn DAB-antenne is het inmiddels gelukt. Zit ook een nieuwe voorruit in, was gebarsten omdat er al een steenslagpuntje inzat. Ik heb het verergerd door te klooien met de trim. Het DAB-ontvangst valt mij echter wel enigszins tegen. Vooral in woonwijken is het relatief slecht en daarmee een stuk slechter dan FM over de standaard radio.
Ander probleempje dat nu ontstaat is dat mijn interieurverlichting plots niet meer werkt? Heel vreemd. Binnenkort maar eens zekeringen gaan checken? Wel frustrerend. Dit project lijkt geen einde te hebben, terwijl het in essentie een kwestie van plug & play zou moeten zijn :(
Zo te zien is zekering F32 is voor veel verschillende dingen, waaronder de "front courtesy lights" (de plafondverlichting).
Je verteld dat deze zekering doorbrand als je de plafondverlichting aanzet, dat zegt mij dat het probleem daarin zit.
De weerstanden die je hebt ingebouwd, zitten die parallel of in serie met de lampjes?
En zitten deze vóór of ná de schakelaar?
Als ze voor de schakelaar, in parallel met de verlichting zitten kan dat verklaren waarom de accu langzaam leegloopt.
Wel opvallend dat de zekering kapot gaat als je met de knopjes rommelt.
Blijft de zekering heel als je van e verlichting afblijft, of helemaal loskoppelt?