!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Roberto il Duce
68

  • Type Alfa: Guilietta 1.4 sportiva
  • **
    - Junior Alfist
Re: T-Jet of MultiAir?
« Reactie #30 Gepost op: 25 oktober 2021, 19:54:20 »
Hm, misschien dan toch even kijken naar Giulietta's met een MA met bouwjaar 2011+ tegen december/januari

En de onderhoudshistorie uiteraard zo belangrijk
ALFA ROMEO 33 imola 1.4 Nero   FIAT Grande Punto 1.4 Tjet
*

Reynaert98
161

  • Type Alfa: Giulietta 1.4TB Sportiva
  • ***
    - Alfist
Re: T-Jet of MultiAir?
« Reactie #31 Gepost op: 28 november 2021, 12:03:44 »
Morgen is het dan zover en ga ik een proefrit maken in de Giulietta T-Jet in het linkje van een aantal posts terug. Nog even kort de aandachtspunten die ik heb opgesomd en of jullie daar nog wat toevoegingen aan hebben:
- Kabelbomen bij de achterklep controleren
- Checken op lekkages in de achterklep
- Kijken of de bak goed schakelt en makkelijk in een versnelling gaat
- Mogelijke geluiden uit het onderstel door uitgedroogde rubbers
- Kijken of de uitlijning goed is en banden niet scheef zijn afgesleten/gecupped
- En niet te vergeten onderhoudshistorie goed controleren
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: T-Jet of MultiAir?
« Reactie #32 Gepost op: 28 november 2021, 13:31:42 »
- Controleer de FM (en evt. GPS) ontvangst. De antennevoet gaat nog wel eens stuk als er vocht in komt
- Check of het brandstof klepje met de rest van de deuren mee op slot en open gaat. Dat slotje wil nog wel eens sneuvelen.
*

MysteryAngel
2.695

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: T-Jet of MultiAir?
« Reactie #33 Gepost op: 28 november 2021, 17:48:45 »
- Controleer ook eventjes de dorpels op roest vooral rond om de krik punten.
Niet dat roest een probleem is maar er zijn enkele gevallen bekend, misschien exemplarisch?

- Het is een tjet dus maak een extra lange en intensieve proefrit.
En controleer of de auto lekker soepel rijdt en accelereert.
Geen rare bijgeluiden van de turbo etc.
*

Reynaert98
161

  • Type Alfa: Giulietta 1.4TB Sportiva
  • ***
    - Alfist
Re: T-Jet of MultiAir?
« Reactie #34 Gepost op: 28 november 2021, 18:31:32 »
- Het is een tjet dus maak een extra lange en intensieve proefrit.
En controleer of de auto lekker soepel rijdt en accelereert.
Geen rare bijgeluiden van de turbo etc.

Inderdaad nog een goed punt om even goed te checken. Ik dacht ook al iets te hebben gelezen over de IHI turbo's die kunnen scheuren
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: T-Jet of MultiAir?
« Reactie #35 Gepost op: 28 november 2021, 19:07:07 »
En voel even onder de matten achter de voorstoelen of het tapijt daar nog goed droog is. Ik heb lekkage vanuit het deurpaneel gehad en zie die klacht heel regelmatig op forums/Facebook voorbij komen.
*

Reynaert98
161

  • Type Alfa: Giulietta 1.4TB Sportiva
  • ***
    - Alfist
Re: T-Jet of MultiAir?
« Reactie #36 Gepost op: 29 november 2021, 13:14:29 »
Proefrit gemaakt en Jezus wat een verschil met de tamme 1.4 MA. Auto reed perfect (alleen stationair wat brommerig maar dit wordt verholpen, waarschijnlijk de bougies). Kabelboom heeft geen problemen, geen lekkages en de bak schakelt soepel. Distributie, accu en uitlijning worden nog gedaan voordat ik hem kan ophalen.

Ik kan vanaf volgende week  (of deze) zeggen dat ik eindelijk de trotse eigenaar van een Giulietta ben!
*

ArjanB
2.004

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: T-Jet of MultiAir?
« Reactie #37 Gepost op: 29 november 2021, 14:25:28 »
gefeliciteerd!

dingen als kabelboom, benzine klepje: wat nu in orde is, kan morgen kapot zijn...
Distributie is belangrijk, advies: vraag om de interne werkplaatsfactuur, zodat je (iets meer) bewijs hebt dat dit gedaan is.
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Reynaert98
161

  • Type Alfa: Giulietta 1.4TB Sportiva
  • ***
    - Alfist
Re: T-Jet of MultiAir?
« Reactie #38 Gepost op: 29 november 2021, 14:32:01 »
gefeliciteerd!

dingen als kabelboom, benzine klepje: wat nu in orde is, kan morgen kapot zijn...
Distributie is belangrijk, advies: vraag om de interne werkplaatsfactuur, zodat je (iets meer) bewijs hebt dat dit gedaan is.

Factuur zit er bij het ophalen bij, heb daar ook expliciet naar gevraagd
*

MysteryAngel
2.695

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: T-Jet of MultiAir?
« Reactie #39 Gepost op: 1 december 2021, 18:34:52 »
Klinkt goed!

Gefeliciteerd. :)
*

ugaosur
1

  • Type Alfa: romeo
  • *
    - Startende Alfist
Re: T-Jet of MultiAir?
« Reactie #40 Gepost op: 14 juli 2022, 15:40:32 »
e T-jet-varianten zijn vaak wat kaler in de opties dan de multiairs.
Omdat de T-jet eigenlijk de basismotor op instapniveau is.
*

Reynaert98
161

  • Type Alfa: Giulietta 1.4TB Sportiva
  • ***
    - Alfist
Re: T-Jet of MultiAir?
« Reactie #41 Gepost op: 14 juli 2022, 19:07:24 »
Dat valt opzich nog wel mee. De Sportiva uitvoering die ik heb is anders behoorlijk dik uitgevoerd. Opties zoals een panorama zitten er niet op maar het QV-pakket wel
*

MysteryAngel
2.695

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: T-Jet of MultiAir?
« Reactie #42 Gepost op: 18 juli 2022, 01:09:52 »
Een Tjet hoeft inderdaad niet altijd een kale uitvoering te zijn zoals een progression.