!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Sjoebalka
7

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TB
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Giulietta antenne(voet); wat is nou het probleem?
« Gepost op: 12 januari 2019, 13:04:23 »
Hallo,

Sinds kort trots eigenaar van een 1.4 TB met Ragazzon. Helaas hoor je toch weinig van de uitlaat, dus ik zou graag wat meer radiobereik willen  :).

Ik lees vaak dat de antennevoet bij deze modellen slecht kan zijn, vooral met de eerdere modellen. Voordat ik een nieuwe bestel; wat is nou echt het probleem met de voetjes? Oxidatie in de voet? Oxidatie op de connectie met de antenne? Gewoon een te zwakke versterking/verkeerde keuze van componenten bij Alfa?

P.S. ik heb ook de bedrading van de ruitenwisser achter moeten repareren ivm kabelbreuk in het kofferbakscharnier. Bij mijn model (geen GPS, antenne op het dak) lijkt mij dat er geen kabels voor de antenne door dat scharnier gaan. Klopt dat?
*

Niels G60
421

  • Type Alfa: Alfa 155/147
  • ****
    - Senior Alfist
    • van Doorn en Top Nijkerkerveen
Re: Giulietta antenne(voet); wat is nou het probleem?
« Reactie #1 Gepost op: 19 januari 2019, 08:59:30 »
De voetjes gaan intern gewoon stuk, en niet alleen bij de Guilietta btw. De gene met GPS gaan zelfs nog wat vaker...

Bij de Guil zit er echter in de rechterkant van de bedrading van de achterklep ook een coax kabel, en die heeft met de radio te maken (Ik gok een versterker in de achterruit...) ik heb het echter nog nooit opgezocht in het schema, maar als deze stuk is en je repareert het weer, reageert de radio ontvangt daar zeker weten op (verbetering van ontvangst dus). Als bij div klanten gehad!
www.vandoornentop.nl

Alfa 155 2.0 16V EVO4 R Seq
Abarth Punto EVO SuperSport Stage 4
Fiat Grande Punto Sport T-Jet Stage 2
*

Alfista76
8

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T MultiAir
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta antenne(voet); wat is nou het probleem?
« Reactie #2 Gepost op: 25 april 2019, 22:00:44 »
Heb zelf nou net ook het probleem, ondervind dat de ontvangst steeds slechter wordt. Een paar sec wel ontvangst en valt weer weg, uiteraard herhaalt dit zicht. Best stoorend.
Nou dacht ik ook dat het wellicht de kabel is die naar de achterklep gaat. Heb bij de dealer een nieuwe kabelbundel voor rechts achter gehaald om daar maar te beginnen. Maar wat blijkt, in deze bundel aan draden zit geen coax tussen. Dus maar even gekeken bij de auto zelf,  en daar zie ik wel een "dikke" coax kabel  vanuit het dak naar de achterklep gaan. Sinds ik op gevoel afgaande geen kabelbreuken denk te hebbe, kan het ook niet zien. Toch maar eerst bij de antenne kijken. HIer en daar lees ik dat het vaak de voet van de antenne het probleem veroorzaakt. Oxidatie!!!