!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

Joran
14

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 t
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta MA bwjr. 01/2011 start niet meer....
« Reactie #30 Gepost op: 19 april 2022, 08:12:28 »
Citaat van: streets op  9 juni 2021, 22:22:14
Citaat van: streets op  9 juni 2021, 22:22:14
Hallo beste mensen,

Wat is het verhaal achter de problemen met de Giulietta van zonemans. De auto met bwjr 01/2011 is sinds 11/2018 in bezit van zonemans. Wilde persé een Alfa. Ok. Geen probleem. Auto's van tegenwoordig zijn toch goed.........
Maar goed, we hebben inmiddels al wat
tegenslagen gehad en dus ook onkosten. Die hij echter niet zo makkelijk dragen kan...... Ook nu niet meer. Ik heb nu een auto op de oprit staan waar hij geen geld meer aan kan uitgeven en waar ik met mijn beste wil nog wat aan het proberen ben. Maar ergens houdt het op.
Wat is het verhaal :
Al geruime tijd heeft de auto zo af en toe problemen met starten. Bij koude start loopt ie dan op kennelijk 3 cilinders, maar na een paar keer herstarten, of warmlopen, gaat het weer over. Zo ook  afgelopen week. Echter nu startte hij helemaal niet meer. Wilde kennelijk op 2 cilinders nog proberen te lopen, maar dat lukte niet.
Aldus ben ik voor zonemans dan toch maar eens gaan kijken en heb in 1e instantie met een OBD link module en bijbehorende software de auto uitgelezen op foutcodes. Geen foutcodes aanwezig. Dus in 2e instantie heb ik me op de bougies gestort. Wat ontdekte ik tot mijn verbazing dat de 1e bougie van cilinder 1 er wel erg los ingedraaid zat. Nadat de bougie eruit was, zag ik dat het keramiek geheel bruin aangetast was door verbranding. Kennelijk heeft de bougie 'gelekt' en is daardoor aangetast. Hierop de andere 3 bougies eruit gehaald en die zagen er eender uit en waren allemaal zeer losjes erin gedraaid geweest. Besloten om 4 nieuwe bougies aan te schaffen en deze te plaatsen en tevens beter aan te draaien.
Zo gezegd zo gedaan ( 20 eurie per bougie armer !!), bougies erin. Starten en lopen als een zonnetje. Proefrit gemaakt. Geen problemen. Hèhè dacht ik. Probleem opgelost.
Echter zonemans gaat die avond even weg met de auto en bij terugkomst vertelt hij mij doodleuk dat de auto weer slecht startte.
Volgende ochtend, dan toch maar eens verder proberen te kijken. Starten....... ho maar. Hooguit 1 cilinder wilde wel, maar de rest niet. Uiteindelijk na veel proberen de auto toch aan de praat gekregen en deze op de oprit van de woning gezet. Enige info ingewonnen en mogelijk dat de bobinemodules brak zijn.
Ok, besloten om hier nog geld aan uit te geven ( 41 euro het stuk)=> gisteren besteld => vandaag geleverd.
De bobinemodules vervangen door de nieuwe.........  Bougies weer goed schoongemaakt want ze waren behoorlijk nat en aangeslagen door het veelvuldig starten.
Op hoop van zegen...........  helaas. Starten nog altijd niet. Ik hoor dat hooguit 1 cilinder wel wil, maar verder niets.

Benzine krijgt ie genoeg, ga ik vanuit, als ik de toevoer van de benzine op het injectieblok loshaal, komt er ruim benzine vrij. Verder heb ik injectiereiniger aan de benzine toegevoegd.  Alle bekabeling heb ik ruim nagekeken op beschadigingen, losse contacten etc. etc. Geen bijzonderheden kunnen ontdekken.

Ik weet het niet meer.
Ja, ik weet het wel...... ik ga  1. naar de dealer en leg daar heel veel geld neer of 2. naar een gerenommeerde onderhoudsgarage en leg daar iets minder geld neer of 3. ik maak een bericht op dit forum om raad te vragen.......

Maar ik heb ook ergens gelezen, dat er hier in Zuid-Limburg enkele fanaten wonen die technisch goed onderlegd zijn. Mogelijk dat ik daar misschien wat hulp kan krijgen....... vragen staat vrij zeg ik altijd maar en Nee heb je, Ja kan je krijgen.

Mocht zich iemand geroepen voelen om mij, en vooral mijn zoon, uit de penarie te helpen ( eventueel tegen vergoeding) dan zou ik heel erkentelijk zijn. 

Alvast bedankt voor de aandacht voor dit weer lange verhaal..... pffff.

Greetz,

Marc.

Zit dit nu te lezen en ben heel benieuwd hoe het afgelopen is. Is het nog goed gekomen?

Rij zelf een Giulietta multiair met nu 158.XXX op de teller dus wie weet heb ik er in de toekomst nog wat aan.

Gr Joran
*

Marcel1979
590

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Giulietta MA bwjr. 01/2011 start niet meer....
« Reactie #31 Gepost op: 19 april 2022, 13:27:06 »


Ja, zie bericht van 18 december 2021 van streets
Nu: 2018 Giulia 2.0T Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV