!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Coen
57

  • Type Alfa: 156 2.4 JTD
  • **
    - Junior Alfist
Re: Giulietta QV turbo problemen
« Reactie #75 Gepost op: 3 januari 2015, 19:01:37 »
Op tijd nieuwe en goede kwaliteit olie voorkomt veel problemen.
*

Dwayne
320

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • ****
    - Senior Alfist
  • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
Re: Giulietta QV turbo problemen
« Reactie #76 Gepost op: 23 januari 2015, 12:45:13 »
Hallo,

Ik ben sinds 2,5 maand ook in het bezit van een qv wat een geweldige wagen!!
Tot gisteravond wil een vrachtwagen inhalen op de snelweg en valt ineens de motor dood gelijk
De koppeling in getrapt met het vermoeden  :-[dat de turbo niks meer deed heb hem toen in de sportstand gezet en op de meter gekeken waar ik idd zie dat de turbo niet meer reageert als ik zachtjes gas geef hoor je niks maar zodra ik iets meer gas wil geven komt er rammel onder de motorkap vandaan sindsdien durf ik er niet mee te rijden.
Graag wil ik wat tips hoe nu verder en of het idd klinkt als de turbo die overleden is auto is van juni 2011 met nu 99500 op de teller.
Baal hier ontzettend van en zie het kostenplaatje alweer verschijnen :(
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
Re: Giulietta QV turbo problemen
« Reactie #77 Gepost op: 23 januari 2015, 12:55:29 »
Van afstand is niet vast te stellen of het inderdaad je turbo is die kapot is gegaan. Er zijn natuurlijk meerdere oorzaken te bedenken waarom je geen of minder turbodruk hebt. Je kunt de motorkap eens opentrekken om te kijken of je ergens olie ziet of een losse slang?
*

Dwayne
320

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • ****
    - Senior Alfist
  • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
Re: Giulietta QV turbo problemen
« Reactie #78 Gepost op: 23 januari 2015, 13:03:17 »
Nee hij lekt nergens olie niet onder de auto en en ook niet onder de kap hij rookt ook niet hij is alleen net zo traag als een vrachtwagen wat nog trager en op het moment dat de turbo normaal zou inschakelen hoor je nu een geluid alsof er metaal loopt te rinkelen
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulietta QV turbo problemen
« Reactie #79 Gepost op: 23 januari 2015, 13:08:00 »
Metaal geluiden kan duiden op kapotte fanbladen.
Ik zou hem eens laten nakijken of zelf kijken (Slang afkoppelen en met zaklamp erin kijken, tenminste als dit kan bij de QV. Bij de 1.4MA kom je er wel bij)
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

Dwayne
320

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • ****
    - Senior Alfist
  • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
Re: Giulietta QV turbo problemen
« Reactie #80 Gepost op: 23 januari 2015, 14:54:05 »
Hier nog suggesties waar het voor een redelijke prijs te doen is garantie krijg ik niet omdat er maar een maand opzat toen ik hem kocht dus is verstreken inmiddels en aanvechten heeft geen zin als ik het zo lees en bij alfa sws niet want ben niet de eerste eigenaar
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
*

DirkQv
64

  • **
    - Junior Alfist
Re: Giulietta QV turbo problemen
« Reactie #81 Gepost op: 23 januari 2015, 20:27:01 »
Er zijn bedrijven ,die zich ook aanbieden op marktplaats, die gereviseerde turbo's ov nieuwe verkopen.

Misschien een optie?

Groet Dirk
:cool:without a hart we would be mere machines:cool:

Reeds gehad: Alfa Romeo 33 1.3 s blue donker grijs metallic 1989, Alfa Romeo 155 1.7 donker paars metallic 1994, Alfa Romeo 145 Qv Rosso Proteo 2000, Alfa Romeo Giulietta Qv, Alfa Romeo Stelvio Q4 2017
*

Rosso Alfa
62

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBI 2015
  • **
    - Junior Alfist
Re: Giulietta QV turbo problemen
« Reactie #82 Gepost op: 23 januari 2015, 23:38:47 »
Als je van belgie bent. In gent en brussel is ook elke een bedrijf waar je nieuwe turbos voor superprijzen kan kopen. Die in gent heb ik al 1 voor vriendin haar wagen gekocht en daar vind je alles. Voor vrachtwagens ect ook.
*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulietta QV turbo problemen
« Reactie #83 Gepost op: 24 januari 2015, 11:31:20 »
Hier nog suggesties waar het voor een redelijke prijs te doen is garantie krijg ik niet omdat er maar een maand opzat toen ik hem kocht dus is verstreken inmiddels en aanvechten heeft geen zin als ik het zo lees en bij alfa sws niet want ben niet de eerste eigenaar

Zou niet te snel vooruit lopen en eerst eens (laten) kijken wat er aan de hand is.
Als je turbo stuk is zou hij 'in principe' namelijk wel moeten roken...
QV SAVALI
*

Dwayne
320

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • ****
    - Senior Alfist
  • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
Re: Giulietta QV turbo problemen
« Reactie #84 Gepost op: 24 januari 2015, 11:48:31 »
word toch wel nederland belgie is net te ver;)
Ik ga hem eerst wel weg brengen maar durf hem zelf gewoon niet meer te starten ik weet dat die wel
stationair loopt maar niet zo strak als zou moeten.
Als de turbo het idd is dan word het sws een nieuwe wil absoluut geen gereviseerde en wat ik weet is
het niet alleen de turbo maar de bouten de olieleidingen, pakkingen en filters die ook vervangen moeten worden volgens alfa.
 
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
Re: Giulietta QV turbo problemen
« Reactie #85 Gepost op: 24 januari 2015, 12:23:06 »
Coen hier op het forum weet wel het één en ander van turbo's. Misschien hem eens contacten  ;)
*

Coen
57

  • Type Alfa: 156 2.4 JTD
  • **
    - Junior Alfist
Re: Giulietta QV turbo problemen
« Reactie #86 Gepost op: 24 januari 2015, 13:38:50 »
word toch wel nederland belgie is net te ver;)
Ik ga hem eerst wel weg brengen maar durf hem zelf gewoon niet meer te starten ik weet dat die wel
stationair loopt maar niet zo strak als zou moeten.
Als de turbo het idd is dan word het sws een nieuwe wil absoluut geen gereviseerde en wat ik weet is
het niet alleen de turbo maar de bouten de olieleidingen, pakkingen en filters die ook vervangen moeten worden volgens alfa.

De meeste "nieuwe" turbo's die je koop zijn gereviseerde.Maar een gereviseerde is niets slechter dan een nieuwe.Soms zelfs beter.Ik reviseer veel turbo's en vaak komen er ook zwaardere lagers in en worden er nog andere modificatie's doorgevoerd.Als je een turbo gaat kopen dan moet je bij de goedkope turbo's heel goed opletten,dit zijn vrijwel allemaal goedkope chinese kopieën.
*

Dwayne
320

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • ****
    - Senior Alfist
  • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
Re: Giulietta QV turbo problemen
« Reactie #87 Gepost op: 24 januari 2015, 17:20:42 »
als ik een turbo bestel origineel via alfa dan neem ik aan dat ik toch een goede krijg die kost ook bijna 1600 euro
via via ben ik aan deze papieren gekomen en daar staat ook duidelijk dat er meerder dingen vervangen moeten worden er schijnt ook een bepaald type
olie te worden voorgeschreven en de turbo is al meerder modificaties ondergaan omdat er dus meerdere problemen waren met de turbo's
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
*

Sjaak
16

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 120PK
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta QV turbo problemen
« Reactie #88 Gepost op: 24 januari 2015, 20:08:21 »
Met mijn Volkswagen TDI ook eens een kapotte turbo gehad. Kostte ongeveer € 1500,- incl reparatiekosten, bij mijn lokale garage. Mijn vermogen was toen inderdaad helemaal weg, auto komt in een soort noodloop, je kan alleen nog maar stapvoets rijden. Zwarte rook was er bij mij niet.

Hierna nogmaals tijdens een rit mijn vermogen helemaal weg. Ik dacht gelijk aan het ergste, dus weer de turbo stuk. Bleek een turboslang van zn plek geschoten. Een vrij veel voorkomend probleem bij VW. Ook toen weer slakkengang en geen vermogen. Slang laten vervangen en was voor een paar tientjes klaar.

O ja, beide keren stapvoets naar de garage gereden. Gewoon geen gas geven en stationair laten lopen in zn 3. Dat ging bij mij goed, maar ben geen monteur dus geef geen garantie op deze uitspraak.

Soms valt het mee, soms tegen.  :)