!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Rob
115

  • ***
    - Alfist
    • My Job
Goed nieuws voor Giulietta QV rijders.
« Reactie #15 Gepost op: 27 februari 2011, 09:39:51 »
Wel leuk voor een poll wie is de betrouwbaarste chiptuner?
My garage : 1300 GT junior , 147GTA , Giulia Quadrifoglio , Stelvio Quadrifoglio
*

QV Competizione
297

  • ****
    - Senior Alfist
    • http://www.legedyk-boxers.nl
Goed nieuws voor Giulietta QV rijders.
« Reactie #16 Gepost op: 27 februari 2011, 10:04:36 »
Ben ook benieuwd waar/of er verschillen merkbaar zullen zijn tussen de tunerts. Ik voel veel vergelijkende tests aankomen! ;)
*

QV Competizione
297

  • ****
    - Senior Alfist
    • http://www.legedyk-boxers.nl
Goed nieuws voor Giulietta QV rijders.
« Reactie #17 Gepost op: 27 februari 2011, 10:06:21 »
Citaat van: Rob;5035
Wel leuk voor een poll wie is de betrouwbaarste chiptuner?

Te beginnen over enkele jaren wanneer dit beoordeeld kan worden? ;)
*

RenéQV
449

  • ****
    - Senior Alfist
Goed nieuws voor Giulietta QV rijders.
« Reactie #18 Gepost op: 27 februari 2011, 11:31:56 »
Denk dat ze beide betrouwbaar zijn
Giulietta QV Bianco Ghiacio
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
Goed nieuws voor Giulietta QV rijders.
« Reactie #19 Gepost op: 27 februari 2011, 12:14:51 »
Mijn ervaring is dat die tuningsdraadjes vaak onplezierig verlopen. Mensen verdedigen hun eigen aankoop.
Een feit is dat er in NL een aantal mensen zijn die weten wat ze doen. Squadra Tuning, Savali en ook Madeno.
Daarnaast heb je misschien wel 100 veredelde software-uploaders die elke auto kunnen doen en acteren alsof ze de guru's zijn.

Ik kan het niet uit eigen ervaring zeggen, maar de indruk die Stephan achterlaat en ook Ronald Vermeulen, geven mij meer dan genoeg vertrouwen en ik weet zeker dat je daar de juiste keuze maakt.
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
*

Erik
225

  • Type Alfa: Giulietta QV LE Spider TB
  • ***
    - Alfist
Goed nieuws voor Giulietta QV rijders.
« Reactie #20 Gepost op: 27 februari 2011, 12:52:53 »
Citaat van: ExTaxi;5059
Mijn ervaring is dat die tuningsdraadjes vaak onplezierig verlopen. Mensen verdedigen hun eigen aankoop.
Een feit is dat er in NL een aantal mensen zijn die weten wat ze doen. Squadra Tuning, Savali en ook Madeno.
Daarnaast heb je misschien wel 100 veredelde software-uploaders die elke auto kunnen doen en acteren alsof ze de guru's zijn.

Ik kan het niet uit eigen ervaring zeggen, maar de indruk die Stephan achterlaat en ook Ronald Vermeulen, geven mij meer dan genoeg vertrouwen en ik weet zeker dat je daar de juiste keuze maakt.

Ik ben het helemaal met je eens ExTaxi. Ik heb veel ervaring met Madeno Racing en Squadra Tuning. Beide zijn erg goed en ontlopen elkaar niet veel (behalve in prijs). Savali heb ik persoonlijk geen ervaring mee, maar staat ook goed bekend. Madeno doet (helaas) niets meer voor de moderne Alfa's, dus die valt af. Blijven over Squadra en Savali. Wachten op de specificaties en dan een keuze maken. Komt goed.
Giulietta QV Launch Edition. Squadra chiptuning. H&S 76 mm uitlaatsysteem met racekat. Madeno Racing Sport Stradale onderstel. Brembo geboorde en extra geharde sportremschijven. CL 5+ remblokken. Op maat gemaakte Front Mount Intercooler.
Goodridge remleidingen. BMC luchtfilter.
Spider 1750 TBI.
*

RenéQV
449

  • ****
    - Senior Alfist
Goed nieuws voor Giulietta QV rijders.
« Reactie #21 Gepost op: 27 februari 2011, 13:34:07 »
Wat me dan wel weer aanspreekt is dat je bij Savali de fabrieksgarantie behoudt, dat wist ik niet. Als er niet veel verschil in de getunde software zit, zoals koppel maar zeker ook het aanpakken van de N stand, dan weet ik nog niet wat ik ga doen. Tunen op zeker dat wel.
Giulietta QV Bianco Ghiacio
Goed nieuws voor Giulietta QV rijders.
« Reactie #22 Gepost op: 27 februari 2011, 13:52:49 »
Citaat van: RenéQV;5067
Wat me dan wel weer aanspreekt is dat je bij Savali de fabrieksgarantie behoudt, dat wist ik niet.

Volgens mij ligt dat iets genuanceerder, als je bij Vireo je auto koopt en je laat hem door Savali chippen, zal Vireo het eventuele garantie verhaal gewoon op zich nemen (en dan al dan niet doorspelen naar de importeur). Maar goed, datzelfde geldt ook als je bij Wim Prins een auto koopt en hem door Squadra laat tunen. Tenminste zo begrijp ik het.
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Goed nieuws voor Giulietta QV rijders.
« Reactie #23 Gepost op: 27 februari 2011, 14:35:34 »
Citaat van: frankie;5070
Volgens mij ligt dat iets genuanceerder, als je bij Vireo je auto koopt en je laat hem door Savali chippen, zal Vireo het eventuele garantie verhaal gewoon op zich nemen (en dan al dan niet doorspelen naar de importeur). Maar goed, datzelfde geldt ook als je bij Wim Prins een auto koopt en hem door Squadra laat tunen. Tenminste zo begrijp ik het.

van Ronald heb ik begrepen dat het niet uitmaakt waar je auto hebt gekocht ,de garantie blijft voor de "normale" defecten etc ,maar als de auto naar de knoppen gaat door de tuning van Savali dan neemt savali die garantie op zich zelf , de kosten of ze zorgen dat het geregeld wordt etc.......
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

RenéQV
449

  • ****
    - Senior Alfist
Goed nieuws voor Giulietta QV rijders.
« Reactie #24 Gepost op: 27 februari 2011, 14:39:18 »
Citaat van: RiriassaQV;5071
van Ronald heb ik begrepen dat het niet uitmaakt waar je auto hebt gekocht ,de garantie blijft voor de "normale" defecten etc ,maar als de auto naar de knoppen gaat door de tuning van Savali dan neemt savali die garantie op zich zelf , de kosten of ze zorgen dat het geregeld wordt etc.......
Tja dan wordt het een heel groot grijs gebied, wanneer dan bv de versnellingsbak naar ze grootje gaat wordt dat vast een welles nietes spelletje
Giulietta QV Bianco Ghiacio
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
Goed nieuws voor Giulietta QV rijders.
« Reactie #25 Gepost op: 27 februari 2011, 14:53:10 »
Dat is het ook, maar de versnellingsbak naar z'n grootje, dat gebeurt dus niet als je bij mannen als Stephan je auto laat aanpakken. Die weten dondersgoed wat er verantwoord is.
Ik wil wel eens die tuning ervaren op de 1.4 MA, ben toch wel benieuwd ondanks dat de cijfers tegenvallen.
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
Goed nieuws voor Giulietta QV rijders.
« Reactie #26 Gepost op: 27 februari 2011, 15:00:08 »
Citaat van: RiriassaQV;5071
van Ronald heb ik begrepen dat het niet uitmaakt waar je auto hebt gekocht ,de garantie blijft voor de "normale" defecten etc ,maar als de auto naar de knoppen gaat door de tuning van Savali dan neemt savali die garantie op zich zelf , de kosten of ze zorgen dat het geregeld wordt etc.......

Citaat van: RenéQV;5072
Tja dan wordt het een heel groot grijs gebied, wanneer dan bv de versnellingsbak naar ze grootje gaat wordt dat vast een welles nietes spelletje

Sja, da's toch wat anders dan dat volledige fabrieksgarantie in tact blijft danwel overgenomen wordt.
*

RenéQV
449

  • ****
    - Senior Alfist
Goed nieuws voor Giulietta QV rijders.
« Reactie #27 Gepost op: 27 februari 2011, 15:22:52 »
Als de garantie wordt overgenomen is het sowieso al geen fabrieksgarantie meer :confused:

Squadra heeft trouwens een leuk stukje geschreven op de webpagina aangaande "garantie", de moeite om even te lezen.
Giulietta QV Bianco Ghiacio
*

RenéQV
449

  • ****
    - Senior Alfist
Goed nieuws voor Giulietta QV rijders.
« Reactie #28 Gepost op: 27 februari 2011, 15:31:27 »
Citaat van: ExTaxi;5073
Dat is het ook, maar de versnellingsbak naar z'n grootje, dat gebeurt dus niet als je bij mannen als Stephan je auto laat aanpakken. Die weten dondersgoed wat er verantwoord is.
Daar heb je ook gelijk in, maar wat nu als een defect optreed, er zal al snel geroepen worden dat het aan de tuning ligt al is het dan misschien niet zo.
Giulietta QV Bianco Ghiacio
Goed nieuws voor Giulietta QV rijders.
« Reactie #29 Gepost op: 27 februari 2011, 15:36:50 »
Citaat van: RenéQV;5081
Als de garantie wordt overgenomen is het sowieso al geen fabrieksgarantie meer :confused:

Daarom maak ik ook dat onderscheid.