!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
@ QV Compi , op de rollen in stand N of D , of had dit geen effect op iets ....?
In N heb ik een meting voorbij zien komen die max 197 pk aangaf. Er is dus wel degelijk verschil tussen N en D.
De Giulietta QV was in vergelijking tot deze Alfa's afstandelijker in zijn rijgedrag: de rijbeleving voelde door het stille motorgeluid en de niet erg directe gasrespons weinig spannend, ook al is er heel veel vermogen beschikbaar en heeft de auto meer snelheid in huis dan m'n dieselgeweldenaar! Lichtvoetig, ja dat is de QV zeker, en het sturen gaat ook goed, al kan een verlaging hierin naar mijn mening nog veel verbeteren.
Vervang alleen in mijn geval het 'dieselgeweldenaar' door '147 GTA' en het is eigenlijk het gevoel wat ik ook heb. Ik heb nog een beetje het idee dat ik nog wat moet wennen, maar dat duurt wat lang (nu 4 weken / 2500 km) en ik denk dat het komt door die afstandelijkheid. Hoewel de QV de betere auto is. Je bent dus in eerste instantie erg positief wat mij ook erg laat neigen naar een dergelijk kuurtje. Had je overigens ook de uitlaat aangepast?
Heeft Stephan ook het ingrijpen van de toerenbegrenzing naar boven bijgesteld? Als ik het goed heb is dat in ieder geval wel gedaaan bij de Massimo tuning van de 159 met de 1750TBI-motor, 500 toeren erbij, dacht ik.
Scudetto: ik heb het naar Stephan gister als volgt omschreven (stttt.. beetje vloeken in de kerk): mijn kennismaking met de Giulietta in de 170 pk 1.4 was bijzonder positief: fijne gasrespons en lekker direct. Omdat ik niet in vermogen terug wilde gaan heb ik toen blind de QV besteld. Had ik echter vooraf een proefrit in de (standaard) QV auto kunnen maken, dan twijfel ik of ik er net zo positief was uitgestapt als uit de 1.4 testauto. De programmering van de QV is te weinig verfijnd, te weinig doseerbaar en vanuit lage toeren en in N te weinig direct. Natuurlijk merk je in de getunede versie bij sommige toerentallen nog steeds dat je met een turboblok te maken hebt, maar de directe rijbeleving is terug, en dat is waar ik een Alfa voor wil rijden.