Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => De Alfa Giulietta club => Topic gestart door: Theo op 13 januari 2019, 14:30:00
-
Sinds November vorig jaar eigenaar van een Guilietta veloce (2016), heerlijke auto maar wat opvalt is dat ik minder grip heb dan met mijn vorige QV, vraag me af of dit alleen te maken heeft met het verschil in vermogen. beide auto,s zijn squadra gechipt. het vermogen/koppel van de QV zal ietsje minder zijn maar hij slipte minder door dan deze, ik moet (zeker op nat wegdek) gedoseerd gas geven, zelfs in 3 slipt hij door. Kan misschien ook aan banden liggen, op de QV lag Vredestein, op de veloce Dunlop. Zou een setje nieuwe banden enigszins uitkomst bieden, en welke?
-
Ik denk dat je eens een goede uitlijner op moet zoeken, daar de sporing net zou goed zou moeten zijn als bij jouw ex.
-
Mijn QV sloeg straks compleet door bij vol gas in de derde versnelling, wegdek was een beetje nat maar niet heel erg. Rij met Vredestein voorop. Ben van die banden zelf nog niet zo enthousiast, heb betere ervaringen gehad met Michelin Pilot Sport 3. Die lagen dan weliswaar onder de 166 maar vond ik hele fijne banden. Nooit problemen met grip mee gehad.
-
Pirelli P ZERO’s hebben (vanuit mijn ervaring) de beste grip!
-
Wat mij wel opviel,
Mijn qv met 267pk en 421nm had bijna geen last van wielspin in zn 2 met regen. Met droog weer had ik sowieso nooit problemen met grip.
Maar de tct qv's waarmee ik (proef)gereden heb die hadden zelfs in zn 3 problemen met grip. Ik denk dat de bakverhouding daar een rol in speelt.
-
Wat mij wel opviel,
Mijn qv met 267pk en 421nm had bijna geen last van wielspin in zn 2 met regen. Met droog weer had ik sowieso nooit problemen met grip.
Maar de tct qv's waarmee ik (proef)gereden heb die hadden zelfs in zn 3 problemen met grip. Ik denk dat de bakverhouding daar een rol in speelt.
Wat ik ook wel opvallend bij mijn QV vond. Toen hij nog niet bij H&S corse was geweest, toen had hij meer wielspin omdat er een "lag" was en dan in een keer kwam die inzetten. Nu met 281PK heb ik dat minder omdat het vermogen gelijkelijke opkomt haha.
-
Wat mij wel opviel,
Mijn qv met 267pk en 421nm had bijna geen last van wielspin in zn 2 met regen. Met droog weer had ik sowieso nooit problemen met grip.
Maar de tct qv's waarmee ik (proef)gereden heb die hadden zelfs in zn 3 problemen met grip. Ik denk dat de bakverhouding daar een rol in speelt.
Kijk ff naar je profielfoto, stond jij misschien in de wasbox naast mij afgelopen Zaterdag bij autowas Elburg? welke banden heb jij?
-
Wat mij wel opviel,
Mijn qv met 267pk en 421nm had bijna geen last van wielspin in zn 2 met regen. Met droog weer had ik sowieso nooit problemen met grip.
Maar de tct qv's waarmee ik (proef)gereden heb die hadden zelfs in zn 3 problemen met grip. Ik denk dat de bakverhouding daar een rol in speelt.
Kijk ff naar je profielfoto, stond jij misschien in de wasbox naast mij afgelopen Zaterdag bij autowas Elburg? welke banden heb jij?
Ik heb de mijne verkocht :)
Misschien wel de nieuwe eigenaar.
Ik heb bridgestone gebruikt
Continental,
Micheling pilot sport 4 en vredestein spotmax gebruikt. De beste was de pilot sport 4 zowel nat als droog en hield het ook heel lang vol. Bridgestone ongv 15k en op, harde band en veel grip met droog weer.
Conti waardeloos. Heel zacht middelmatig grip en was met 10k helemaal op.
Vredestein was zo slecht, niet normaal. Raad ik af. Met regen heel slecht grip. Heb esp lampje nooit zo vaak zien branden
-
Wat mij wel opviel,
Mijn qv met 267pk en 421nm had bijna geen last van wielspin in zn 2 met regen. Met droog weer had ik sowieso nooit problemen met grip.
Maar de tct qv's waarmee ik (proef)gereden heb die hadden zelfs in zn 3 problemen met grip. Ik denk dat de bakverhouding daar een rol in speelt.
Kijk ff naar je profielfoto, stond jij misschien in de wasbox naast mij afgelopen Zaterdag bij autowas Elburg? welke banden heb jij?
Meneer rijd nu iets wat met een S begint.
:sign0137: :p
-
ik rij een kleine 2 jaar met een setje banden.
Mijn eisen zijn:
- levensduur
- veel grip droog
- zomerband
- zo min mogelijk afrol lawaai
Mijn huidige, de Pirelli`s P-zero vallen de volgende keer af door het lawaai, hiervoor de Premancy 3 van Michelin gehad, erg tevreden over maar wel duur. Volgende setje wordt weer de Premancy of misschien de Pilot sport.
-
Vorige setje was Pirelli PZero Nero. Deze kleefden vooral met droog weer aan de weg, maar bij hoge temperaturen hadden ze daarbij ook enorm veel lawaai.
Ik heb de voorste na 25000 laten vervangen omdat het profiel er niet best meer uit zag.
De achterste hebben het 45000 km gedaan; Nog genoeg profiel, maar erg veel last van cupvorming met de daarbij optredende trillingen en lawaai. Dat was met de gekozen sportieve uitlijning overigens redelijk te voorzien.
Die heb ik daarom ook maar eens vervangen.
Ik heb nu gekozen voor de Michelin Pilot Sport 4. De band is erg stil, de QV stuurt snaarstrak onder zowel droog als nat. Ik ben benieuwd hoe lang de banden zich goed houden.
-
Dit klinkt veelbelovend! Heb afgelopen week ook de Michelin Pilot Sport 4 besteld, worden 1 augustus gemonteerd. Lijkt erop dat ik een goede keus heb gemaakt, ben heel benieuwd in hoeverre deze verschillen met de Vredestein Ultrac Sessanta die ik nu heb ;)
-
Nog net even met de vakantie de conti's op rijden en voor mij daarna ook de Pilot sport 4
-
De Falken FK510 Azenis is ook een erg goede band. Was bijv. 3e in de Autobild zomerbandentest. En is véél goedkoper dan de Pilot Sport 4...
Heb ze laatst in 19-inch voor de Spider van m’n ouders besteld, bevallen prima!
-
Mijn QV staat op Dunlop SportMaxx RT2, bevallen erg goed; Michelin schijnt een wat zachtere wang te hebben waardoor je wat meer rol hebt tijdens insturen (auto moet zich zetten op de bandwang) wat ik niet fijn vind; Bridgestone schijnt precies het tegenovergestelde te hebben: stijve wang, dus minder comfort maar scherper insturen.
Grip is zeker afhankelijk van welke band je rijdt, maar niet alleen - denk ook aan
- bandenspanning
- uitlijning
- schokdempers en veren
Wellicht die laatste ook nog even goed laten nakijken en controleren?