!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

bekkie
2.751

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: handgeschakelde QV met 2014 face lift interieur
« Reactie #15 Gepost op: 6 november 2023, 18:42:39 »
Citaat van: GT1986 op  6 november 2023, 11:51:49
Citaat van: GT1986 op  6 november 2023, 11:51:49
[....]
Het enige issue dat ik gehad heb ontstond nadat een zekere Alfa-specialist m'n QV te lang stroomloos had gelaten, waardoor de bak zich weer in moest leren. Het gevolg was een gedurende tientallen kilometers nukkig (schokkend) schakelende auto. De specialist dacht dat er lekkage in de bak zat, maar omdat ik een perfect schakelende auto had ingeleverd ging dat er bij mij niet in. Gelukkig bleek ik gelijk te hebben en schakelde de QV na de inleerperiode weer als vanouds. :)

Blijft toch een steeds terugkomende 'verschijnsel': je levert de auto goed rijdend in bij de garage en krijgt 'm na beurt of reparatie beroerd rijdend terug. Is mij met vorige Alfa's al meerdere keren overkomen.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

bart de beste
5

  • Type Alfa: mito QV
  • *
    - Startende Alfist
Re: handgeschakelde QV met 2014 face lift interieur
« Reactie #16 Gepost op: 11 november 2023, 20:19:52 »
bedankt voor de input allen.

ben voor een mooie roode gegaan uit 2011.
alles er op en er aan.
wat meer kilometers dan ik wilde maar dat laat extra gelt voor het reparatie potje.
met iets meer auto en wat meer power is een hand bak zeker wat meer werk.
maar daar koop ik een auto voor.
word heel wat leren en aanpassen om weer zo strak te rijden als wat ik mijn mito kon doen.
ben blij dat ik voor de hadbak ben gegaan maar ik snal nu dat hwet wel veel is.
aan komende woensdag ga ik bij sqadra langs om hem ff te laten kietelen.(mijn mito wert het waard door hun tune).

ik ben tot de volgende conclusie gekomen.
als je niet constant tussen de 75 en 110% bezig wil zijn met rijden en toch 100% van de auto wil gebruiken snap ik de TCT.
als je de 110% als uitdaging ziet en wil groei in je rijkunde ga je voor de handbak.
maar dan moet je rijden als hobby zien.

het stomst is dat ik de nieuwere radio uit eindelijk niet echt mis.
heb de nav optie en die doet het stiekem goed genoeg.

na een nieuwe termostaat, 2 motorsteunen, een knipperlicht, 4 bougi's en coils en een klependeksel pakking is hij helemaal tip top.
ja kost wat, maar dat heb ik bespaart met de aankoop prijs.
de face lift grill heb ik al binnen maar wacht tot wat mooier weer voor dat ik onder mijn auto ga liggen.

laat van me horen.