!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

GiuliettaFan
61

  • **
    - Junior Alfist
Hellinghouder
« Gepost op: 4 februari 2011, 15:59:44 »
Hoi,
De giulietta is standaard uitgerust met een hellinghouder. Ik heb dit echter niet getest tijdens de testrit en had daar wel enkele vragen over. Hoe en wanneer werkt dit precies. Wat als je op een helling voor een rood ligt staat. Kan je dan door die hellinghouder ook in S & S gaan of wat gebeurt er dan?
*

Trigger
204

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulietta
  • ***
    - Alfist
Hellinghouder
« Reactie #1 Gepost op: 4 februari 2011, 18:27:49 »
De hellinghouder werkt bij mijn weten wanneer je wil vertrekken op een helling. Start-stop kan dus perfect meewerken. Bij mij heeft het toch altijd gewerkt :)
Giulietta Alfa Rosso Metallizzato - Sport Pack 1 met 17" Sportiva - leer-microvezel met rood stiksel
ex: 156 1.8TS

http://www.clubalfaromeo.nl/forum/stel-je-voor/ciao-bella/
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
Hellinghouder
« Reactie #2 Gepost op: 4 februari 2011, 20:38:58 »
je komt aan rijden.. je stopt.. je laat het gaspedaal en koppeling los (in z'n vrij natuurlijk :rolleyes: ), maar blijft op de rem drukken.. hij gaat in StartStopSysteem.. ofwel in standby..  vervolgens kan je de handrem aantrekken om te blijven staan en laat je je rem los..
 
als je weer weg wilt rijden, trap je de koppeling in.. motor start, versnelling in z'n één en handrem lossen.. de holdhill houdt nu de auto "op de rem" totdat je de koppeling op laat komen en je rijdt weg..
*

Wilbert G
448

  • ****
    - Senior Alfist
Hellinghouder
« Reactie #3 Gepost op: 4 februari 2011, 23:34:48 »
Citaat van: yvesart;3278
je komt aan rijden.. je stopt.. je laat het gaspedaal en koppeling los (in z'n vrij natuurlijk :rolleyes: ), maar blijft op de rem drukken.. hij gaat in StartStopSysteem.. ofwel in standby..  vervolgens kan je de handrem aantrekken om te blijven staan en laat je je rem los..
 
als je weer weg wilt rijden, trap je de koppeling in.. motor start, versnelling in z'n één en handrem lossen.. de holdhill houdt nu de auto "op de rem" totdat je de koppeling op laat komen en je rijdt weg..
Ahaaa! Dus het werkt alleen als je de auto uit zn versnelling hebt!? Moet je trouwens ook de handrem erop hebben, en kan het ook zonder S&S? Want vaak sta je ook op een dijkoprit o.i.d. en sta je met meerdere auto's rustig naar voren te schuifelen totdat je kunt invoegen of oversteken. Dan laat je e auto gewoon in zn versnelling. De hillhold werkt dan niet?
*

catch
67

  • **
    - Junior Alfist
Hellinghouder
« Reactie #4 Gepost op: 5 februari 2011, 04:45:26 »
In mijn ervaring hoeft hij niet in zijn vrij te staan, hoeft hij niet op de handrem en hoeft hij ook niet in S&S te staan om de hill holder te laten werken.
*

fjodor
362

  • ****
    - Senior Alfist
Hellinghouder
« Reactie #5 Gepost op: 5 februari 2011, 10:07:59 »
Citaat van: catch;3305
In mijn ervaring hoeft hij niet in zijn vrij te staan, hoeft hij niet op de handrem en hoeft hij ook niet in S&S te staan om de hill holder te laten werken.
daarom vraagt hij ook hoe het werkt met s&s
"The Alfa virus. No medication can cure it. Only owning the car can help ease it
*

ZW4
49

  • *
    - Startende Alfist
Hellinghouder
« Reactie #6 Gepost op: 5 februari 2011, 12:04:27 »
Ben dan zelf erg benieuwd hoe dit in combinatie met tct gaat werken. Nog even geduld...
GEANNULEERD: 1.4MA Distinctive TCT, Wit met Panoramadak.:mad: Nu rijdend: Range Rover Evoque:D
*

fjodor
362

  • ****
    - Senior Alfist
Hellinghouder
« Reactie #7 Gepost op: 5 februari 2011, 12:23:54 »
Citaat van: ZW4;3314
Ben dan zelf erg benieuwd hoe dit in combinatie met tct gaat werken. Nog even geduld...
heb je niet echt nodig met tct hè
"The Alfa virus. No medication can cure it. Only owning the car can help ease it
*

ZW4
49

  • *
    - Startende Alfist
Hellinghouder
« Reactie #8 Gepost op: 5 februari 2011, 16:41:58 »
Citaat van: fjodor;3316
heb je niet echt nodig met tct hè

Maar t zit er wel op en dat zal toch niet voor de leut zijn hè :rolleyes:
GEANNULEERD: 1.4MA Distinctive TCT, Wit met Panoramadak.:mad: Nu rijdend: Range Rover Evoque:D
*

corsa54
564

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *****
    - Super Alfist
Hellinghouder
« Reactie #9 Gepost op: 5 februari 2011, 21:01:25 »
Op de QV zit gelukkig die start-stop flauwekul niet. Als je op een helling stopt en de rem loslaat, houdt de hillholder de auto stil (maakt niet uit, wel of niet in de versnelling) Vervolgens kun je naadloos optrekken. Werkt prima!
*

nick
554

  • *****
    - Super Alfist
Hellinghouder
« Reactie #10 Gepost op: 5 februari 2011, 21:52:04 »
Citaat van: corsa54;3350
Op de QV zit gelukkig die start-stop flauwekul niet. Als je op een helling stopt en de rem loslaat, houdt de hillholder de auto stil (maakt niet uit, wel of niet in de versnelling) Vervolgens kun je naadloos optrekken. Werkt prima!

Dacht ik vroeger ook, maar het is echt wel een goed systeem hoor. Ben al blij dat ik het ook heb.
Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten
*

suomy
816

  • *****
    - Super Alfist
Hellinghouder
« Reactie #11 Gepost op: 5 februari 2011, 22:17:01 »
Heej corsa dat is op mijn 170 ma niet anders !
*

catch
67

  • **
    - Junior Alfist
Hellinghouder
« Reactie #12 Gepost op: 6 februari 2011, 03:13:04 »
Citaat van: fjodor;3309
daarom vraagt hij ook hoe het werkt met s&s
Hij vraagt of het alleen werkt wanneer hij in zijn vrij staat, en daar reageer ik op.
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
Hellinghouder
« Reactie #13 Gepost op: 6 februari 2011, 11:00:47 »
zo ver ik weet gaat S&S er alleen op als hij in z'n vrij staat..
 
de hillholder werkt bij mij ook als ik niet de handrem gebruik dus bij alleen het rempedaal..
*

nick
554

  • *****
    - Super Alfist
Hellinghouder
« Reactie #14 Gepost op: 6 februari 2011, 11:04:45 »
HILL HOLDER-SYSTEEM
Dit in de VDC geïntegreerde systeem helpt bij het wegrijden op een helling.
Het systeem schakelt automatisch in de volgende gevallen in:

❍ omhoog: de auto stilstaat op een helling van meer dan 5 % met draaiende motor, ingetrapt rempedaal en versnellingsbak in vrij of als een andere versnelling dan de achteruit is ingeschakeld.

❍ omlaag: als de auto stilstaat op een helling van meer dan 5% met draaiende motor, ingetrapt rempedaal en als de achteruit is ingeschakeld.

Tijdens het wegrijden zorgt de regeleenheid van het VDC-systeem ervoor dat de wielen geremd blijven, totdat het noodzakelijke motorkoppel is bereikt om weg te rijden (of in ieder geval ongeveer 2 seconden), zodat u meer tijd heeft om uw rechter voet van het rempedaal naar het gaspedaal te verplaatsen.
Als u na deze tijd niet bent weggereden, schakelt het systeem automatisch uit en wordt de remdruk geleidelijk verlaagd. Tijdens deze fase kunt u een typisch schurend geluid horen: dit betekent dat de auto ieder moment in beweging kan komen.

BELANGRIJK Het Hill Holder-systeem is geen handrem. Verlaat dus nooit de auto zonder de handrem aan te trekken, de motor uit te zetten en een versnelling in te schakelen.


=> uit de handleiding
Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten