!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

klaverblad
390

• Type Alfa: giulietta
    - Senior Alfist
Wij hebben de alfa nu 5 weken en alleen nog problemen ondervonden.

het volgende probleem wat wij nu hebben is... dat het start/stop systeem is uitgeschakeld door een storing.
er is al een nieuwe accu geplaatst, maar probleem is niet verholpen. auto is ook aan de kast geweest,maar gaf geen storings- code
op zich vindt ik niet erg dat het start/stop systeem niet werkt,echter vindt ik het niet fijn dat er een storing in zit.
Veel plezier heb ik dus nog niet met deze Alfa!

reeds wat vervangen is.
1) condensor ( airco)
2) motor ruitenwisser
3) MA module
4) nieuwe boordcomputer

het volgende wat nog niet verholpen is:
1) LED verlichting uitval ( waarschijnlijk koplamp MASTER defect) :banghead:
2) storing in Start/stop systeem ( probleem niet uit te lezen) :040:
Re: het volgende probleem!! start/stop uitgeschakeld door een storing
« Reactie #1 Gepost op: 9 mei 2015, 10:29:39 »
Man.. je hebt wel echt heel veel pech met je Juul zeg. Hopen dat je alles snel verholpen krijgt.
*

brinkerik
1.975

• Type Alfa: Giulietta Qv TCT
    - Super Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 9 mei 2015, 11:08:45 »
Wha wat is de definitie van pech.   

Ik zie het als pech als het  6 mnd na de aanschaf datum optreed  :-*   

Wel jammer, die MA modules, die zijn klote duur.

Succes iiig!
Nu Giulietta Qv Perla Moonlight  &   Panda 100 HP

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

bekkie
3.065

• Type Alfa: Giulietta 1.4MA 170pk TCT
    - Super Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 9 mei 2015, 14:53:35 »
Citaat van: klaverblad op  9 mei 2015, 07:33:26
Citaat van: klaverblad op  9 mei 2015, 07:33:26
Wij hebben de alfa nu 5 weken en alleen nog problemen ondervonden.

het volgende probleem wat wij nu hebben is... dat het start/stop systeem is uitgeschakeld door een storing.
er is al een nieuwe accu geplaatst, maar probleem is niet verholpen. auto is ook aan de kast geweest,maar gaf geen storings- code
op zich vindt ik niet erg dat het start/stop systeem niet werkt,echter vindt ik het niet fijn dat er een storing in zit.
Veel plezier heb ik dus nog niet met deze Alfa!

reeds wat vervangen is.
1) condensor ( airco)
2) motor ruitenwisser
3) MA module
4) nieuwe boordcomputer

het volgende wat nog niet verholpen is:
1) LED verlichting uitval ( waarschijnlijk koplamp MASTER defect) :banghead:
2) storing in Start/stop systeem ( probleem niet uit te lezen) :040:

Vervelend allemaal! Waar ik benieuwd naar ben is hoe jouw garage (dealer?) daar mee omgaat. Wordt je goed geholpen? Dat probleem met start-stop storing (is wat anders dan een niet werkend SS) herken ik, dat heb ik ook twee keer gehad. Met een software update is dat verholpen.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
en: Giulietta 1.4 MA TCT 170pk - Super Veloce - MY2016 - Grigio Stromboli
*

klaverblad
390

- Senior Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 9 mei 2015, 17:43:43 »
 vwb het start/stop..... er is dus een mogelijkheid om een software update uit te laten voeren? is het ook mogelijk via een update om deze permanent uit te laten zetten? ( zonder vermelding in boordcomputer)

eerlijkheidshalve.....( ik was iets te dramatisch)
ma,boordcomputer en motor ruitenwisser is door 1e eigenaar al laten vervangen door de dealer. MA was onder coulance ( bij 91.000 km)

condensor,LED problemen en start/stop is momenteel aan de orde.

condensor op eigen kosten moeten laten vervangen. ( totaal € 375,- incl. koude middel)

onderzoek aan de kast en momenteel 2 uur werk voor LED en start/stop kosteloos!

ik heb de auto gekocht met alleen Garantie op motorblok en versnellingsbak ( daar was de prijs naar)
ik weet dat het een gok was.....maar ik had verwacht dat Alfa Romeo iets betere auto`s van de band af gooien. zeker gezien de review op internet.

*

bekkie
3.065

- Super Alfist
« Reactie #5 Gepost op: 9 mei 2015, 21:05:03 »
Hoe oud is deze Giulietta dan? Heb nog nooit gehoord dat een garage een auto aflevert met alleen garantie op de motor en de versnellingsbak. Vanuit de garage geredeneerd wel slim, want de meeste problemen zitten in de elektronica. Maar goed, daar schiet je niets mee op. Of het SS definitief is uit te zetten, weet ik niet. Maar het de tuimelschakelaar in de middenconsole kun je 'm in ieder geval wel uitschakelen. Deze problemen zijn overigens niet typisch Alfa, want je wil niet weten welke problemen er bij andere merken optreden, zoals bij Audi, Volvo en Mercedes. Vorige week van een monteur nog weer opmerkelijke ervaringen gehoord waarbij de problemen bij een Giuletta verbleken...
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
« Reactie #6 Gepost op: 9 mei 2015, 21:37:25 »
Garantie op alleen bak en motor kom je redelijk vaak tegen bij handelaren.
*

klaverblad
390

- Senior Alfist
« Reactie #7 Gepost op: 9 mei 2015, 23:09:14 »
zoals je vaak ziet tegenwoordig heb ik de auto gekocht zonder garantie erbij te kopen. wanneer je volledige garantie wilde....moest daarvoor € 699,- extra betalen.
helaas heb ik mis gegokt. dit is trouwens de 1e keer dat ik op deze manier een auto heb gekocht.

alle Honda`s heb ik bij de dealer gekocht ( de bois in Utrecht) echter  nooit problemen in garantie termijn gehad.
ik dacht "dat gaat mij wel goed komen met de Alfa"

Juul is van okt. 2010 en is ex lease geweest. bewust hiervoor gekozen omdat de onderhouds history perfect was.
*

klaverblad
390

- Senior Alfist
Re: probleem!! start/stop uitgeschakeld door een storing OPGELOST!
« Reactie #8 Gepost op: 19 mei 2015, 18:50:10 »
eindelijk opgelost!! een sensor onder de versnellingsbak was het probleem ( nul schakeling) onder de hitteschild zit een kastje met daarin een sensor. deze is vervangen.
geen storings vermelding meer in boordcomputer.

case closed :13:
*

bekkie
3.065

- Super Alfist
Re: probleem!! start/stop uitgeschakeld door een storing OPGELOST!
« Reactie #9 Gepost op: 19 mei 2015, 21:53:13 »
eindelijk opgelost!! een sensor onder de versnellingsbak was het probleem ( nul schakeling) onder de hitteschild zit een kastje met daarin een sensor. deze is vervangen.
geen storings vermelding meer in boordcomputer.

case closed :13:

Mooi! gelukkig valt het mee.