!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Voor 13k kun je ook een facelift-model (2014) Giulietta TCT vinden. Is een duidelijk betere auto dan een eerste fase Giulietta. Dus ik zou vooral niet te snel toeslaan en ook met een 2014-model gaan rijden als ik jou was.Oh en de rechter velgenset (18-inch) zou best eens mijn oude setje kunnen zijn. Heb die een jaar geleden aan Van Eeken verkocht.
Dat 'metaalachtige' geluid zou de waterpomp of de trillend hitteschild kunnen zijn.Ik sluit me bij @GT1986 aan: zou voor dit budget kijken naar een MY2014 model. Daarin zitten zóveel modificaties en verbeteringen dat het de zoektocht zeker waard is.
Citaat van: Thebenjamin op 19 december 2022, 15:46:23Vandaag de proefrit gemaakt in de Alfa. Ik moest eerst erg wennen, alles veel stugger en strakker en toch wat minder comfortabel dan mijn oude Ford Focus. Maar het voelde dan wel weer erg sportief, wat ik nu ook wel graag wil. Was moeilijk een goede zitpositie vinden (ik ben +-1.93). Ik vond de bak erg zenuwachtig in de D stand, N stand viel mee.. Misschien ook een kwestie van wennen hoor. Was allemaal net iets kleiner dan ik gewend ben. Maar de auto reed lekker! Lekker strak (moest een beetje rekening houden met de natheid) banden slipte flink door met dit weer. Maar bochtenwerk beviel mij wel. Stuur wel erg zwaar in de D stand. Goed gesprek gehad en wordt geleverd met distributie riem en nieuwe motorsteun (ik vond m trillen) en wat de olie betreft, hij had het over 5w40, die zij altijd gebruikte en er is nog geen een auto terug gekomen met een Multi Air probleem (ow30 enzo was niet nodig zei hij). Hij gaf aan dat het voor de uitstoot schoner is, maar niet zozeer beter voor de auto. Ik wilde even een korte video van het motorgeluid hier uploaden, maar dat kan niet. Motor liep kalm en rustig, maar het leek alsof er iets aanliep ofzo (beetje metaal achtig geluid) ik dacht eerst dat het misschien de ketting kon zijn, maar die zit er niet in. Hij gaf aan dat het trillen etc ook met die steun te maken kan hebben (metaal op metaal). De garantie is 6 maanden en ik vroeg naar de wettelijke 12 maanden. Werd mij verteld dat eigenlijk niemand dat echt doet, maar dat de consument er vanuit mag gaan dat de auto na 12 maanden het gewoon nog zou moeten doen. En dat als er wat gebeurd na die 6 maanden wat niet kapot zou moeten gaan, daar wel een oplossing voor gevonden kon worden.Ik kon ook andere velgen kiezen onder de auto (ik zag een auto staan met andere velgen en hij had nog 2 andere setjes liggen). Maar weet nog niet welke ik dan zou nemen mocht de koop door gaan. Ik wist niet hoe je foto's moest toevoegen, dus in de bijlage een pdf met daar de velgen en de autoD-stand is inderdaad veel te nerveus, algemeen bekend dingetje. Wat betreft de garage, ik heb mijn eigen Giulietta daar in onderhoud en ik ben erg tevreden over de serivce. De rechter velgenset vind ik er wel tof uitzien!
Vandaag de proefrit gemaakt in de Alfa. Ik moest eerst erg wennen, alles veel stugger en strakker en toch wat minder comfortabel dan mijn oude Ford Focus. Maar het voelde dan wel weer erg sportief, wat ik nu ook wel graag wil. Was moeilijk een goede zitpositie vinden (ik ben +-1.93). Ik vond de bak erg zenuwachtig in de D stand, N stand viel mee.. Misschien ook een kwestie van wennen hoor. Was allemaal net iets kleiner dan ik gewend ben. Maar de auto reed lekker! Lekker strak (moest een beetje rekening houden met de natheid) banden slipte flink door met dit weer. Maar bochtenwerk beviel mij wel. Stuur wel erg zwaar in de D stand. Goed gesprek gehad en wordt geleverd met distributie riem en nieuwe motorsteun (ik vond m trillen) en wat de olie betreft, hij had het over 5w40, die zij altijd gebruikte en er is nog geen een auto terug gekomen met een Multi Air probleem (ow30 enzo was niet nodig zei hij). Hij gaf aan dat het voor de uitstoot schoner is, maar niet zozeer beter voor de auto. Ik wilde even een korte video van het motorgeluid hier uploaden, maar dat kan niet. Motor liep kalm en rustig, maar het leek alsof er iets aanliep ofzo (beetje metaal achtig geluid) ik dacht eerst dat het misschien de ketting kon zijn, maar die zit er niet in. Hij gaf aan dat het trillen etc ook met die steun te maken kan hebben (metaal op metaal). De garantie is 6 maanden en ik vroeg naar de wettelijke 12 maanden. Werd mij verteld dat eigenlijk niemand dat echt doet, maar dat de consument er vanuit mag gaan dat de auto na 12 maanden het gewoon nog zou moeten doen. En dat als er wat gebeurd na die 6 maanden wat niet kapot zou moeten gaan, daar wel een oplossing voor gevonden kon worden.Ik kon ook andere velgen kiezen onder de auto (ik zag een auto staan met andere velgen en hij had nog 2 andere setjes liggen). Maar weet nog niet welke ik dan zou nemen mocht de koop door gaan. Ik wist niet hoe je foto's moest toevoegen, dus in de bijlage een pdf met daar de velgen en de auto
Die onderste velgen zijn wel erg mooi hoor.Maar ik ben het ook wel een klein beetje met de andere eens,dat een MY2014 wel een hoop verbeteringen heeft.Zo is bijvoorbeeld de geluid isolatie veel beter.En volgens mij ook het media systeem.Controleer bij een 1e generatie Giulietta wel even op roest bij de achterste dorpels.Zie topic hierover op het forum!Het kan voorkomen dat de gaten achter de dorpels niet afgedopt zijn,waardoor er water en vocht in de dorpel kan komen.Ik vermoed dat ze bij een tweede generatie wel standaard afgedopt zijn,met rubbere afdichtings doppen.Het 0W30 olie verhaal geld overigens voor de euro6 motoren.Die hebben een gemodificeerde multiair module.De euro5 motoren is gewoon 5W30 zo ver ik weet,mits er natuurlijk een originele multiair module op zit.De kans dat er bij een 1e generatie Giulietta de multiair module als eens,is vervangen is vrij groot.Die dingen gaven namelijk relatief vaak de geest.Verder tja ik zou het niet te snel over haasten.Maar als je verder een goed gevoel bij de auto en de garage hebt,en de auto is helemaal naar jouw wens.Dan denk ik dat je er best een goede koop aan zou kunne doen.De punten die je aanhaalde na de proefrit zijn wel op te lossen.De D stand is software matig te programmeren.Het vreemde schavende geluid zou de waterpomp kunnen zijn.Wellicht een ander merk gemonteerd bij laatste distributie wissel.De zit positie kan een lastige zijn, volgens mij hebben de stoelen een relatief korte zitting.Dus met jouw lengte lijkt me dat dat lastig kan zijn.Dat laatste is natuurlijk niet echt op te lossen.
Citaat van: bekkie op 19 december 2022, 17:29:34Dat 'metaalachtige' geluid zou de waterpomp of de trillend hitteschild kunnen zijn.Ik sluit me bij @GT1986 aan: zou voor dit budget kijken naar een MY2014 model. Daarin zitten zóveel modificaties en verbeteringen dat het de zoektocht zeker waard is.Ok thanks! ik probeerde al op wat dingen te drukken om dat geluid weg te krijgen (misschien idd iets dat beetje los zat). Dit is de video van dit geluid:https://streamable.com/bkudw2
Citaat van: Thebenjamin op 19 december 2022, 17:41:09Citaat van: bekkie op 19 december 2022, 17:29:34Dat 'metaalachtige' geluid zou de waterpomp of de trillend hitteschild kunnen zijn.Ik sluit me bij @GT1986 aan: zou voor dit budget kijken naar een MY2014 model. Daarin zitten zóveel modificaties en verbeteringen dat het de zoektocht zeker waard is.Ok thanks! ik probeerde al op wat dingen te drukken om dat geluid weg te krijgen (misschien idd iets dat beetje los zat). Dit is de video van dit geluid:https://streamable.com/bkudw2Zo te horen niets aan de hand, want ik hoor hetzelfde geluid als bij mijn Giulietta.
Ja inderdaad. Paar mooie velgen scheelt wel inderdaad! Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik vandaag in een Ford Focus 1.6 EcoBoost een proefrit heb gemaakt om het verschil te voelen en de auto was ook nog eens verschrikkelijk mooi! Het is misschien vloeken in de kerk, maar het reed en stuurde erg prettig. Voelde ruimer en minder claustrofobisch aan (nu kan dat misschien even wennen zijn). En de zit positie en stoelen zaten (helaas) stukken beter. Met mijn lengte en gewicht, voelde ik mij daar eerlijk gezegd wat prettiger in. Ik ga er dus een nacht nog over slapen en dan hak ik de knoop door.
Citaat van: Thebenjamin op 20 december 2022, 17:50:47Ja inderdaad. Paar mooie velgen scheelt wel inderdaad! Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik vandaag in een Ford Focus 1.6 EcoBoost een proefrit heb gemaakt om het verschil te voelen en de auto was ook nog eens verschrikkelijk mooi! Het is misschien vloeken in de kerk, maar het reed en stuurde erg prettig. Voelde ruimer en minder claustrofobisch aan (nu kan dat misschien even wennen zijn). En de zit positie en stoelen zaten (helaas) stukken beter. Met mijn lengte en gewicht, voelde ik mij daar eerlijk gezegd wat prettiger in. Ik ga er dus een nacht nog over slapen en dan hak ik de knoop door.Dat is echt niet vloeken in de kerk hoor.De Focus staan al sinds jaar en dag bekend als een geweldig sturende auto's,misschien wel de best sturende in zijn klasse.Zo'n Focus is ook zeker leuk al zou ik dan wel een handbak overwegen.Succes met de keuze.
Prachtige bak zeg! Niets mis met zo'n Focus, heel veel plezierige km's gewenst.