!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Robbie146
783

  • Type Alfa: 916 Spider & Giulietta MA
  • *****
    - Super Alfist
    • AlfaRobbie
Re: Ik wil graag een Giuletta kopen. Welke uitvoering kan ik het beste nemen?
« Reactie #75 Gepost op: 1 maart 2019, 18:48:27 »
Citaat van: zebigbos op  1 maart 2019, 18:32:17
Citaat van: zebigbos op  1 maart 2019, 18:32:17
Dat bedoel ik

aha, sarcasme even niet herkend ;)
*

brinkerik
1.831

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Ik wil graag een Giuletta kopen. Welke uitvoering kan ik het beste nemen?
« Reactie #76 Gepost op: 2 maart 2019, 08:36:52 »
Citaat van: Robbie146 op  1 maart 2019, 18:48:27
Citaat van: Robbie146 op  1 maart 2019, 18:48:27
Citaat van: zebigbos op  1 maart 2019, 18:32:17
Citaat van: zebigbos op  1 maart 2019, 18:32:17
Dat bedoel ik

aha, sarcasme even niet herkend ;)

dat sarcasme was ook ver verstopt.




Een 1.8 kopen, en dan een 2.5 of een 3.0 Busso erin lepelen, zou dat geen erg gave build zijn


Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

zebigbos
31

  • *
    - Startende Alfist
Re: Ik wil graag een Giuletta kopen. Welke uitvoering kan ik het beste nemen?
« Reactie #77 Gepost op: 2 maart 2019, 18:41:13 »
Sarcasme wat het inderdaad. Meer ironie. Niet erg. Ik snap dat die 1.8 mpi wat minder vermogen heeft.

Vandaag de versnellingsbakolie verwisseld. Via de Kroon Olie website de juiste olie gekocht. Dat kost nog een leuke stuiver.
Ik heb het idee dat het al ietsjes beter schakelt nu. Afwachten.

Vandaag ook de stoelen verder achterover gekanteld met een extra M12 moer tussen de rails en de stoel. (Rails had ik al verhoogd). Zit ook al beter nu!
Spider 1.8TS uit 1999
Giulietta 1.4 Multiair Turbo uit 2010
*

zebigbos
31

  • *
    - Startende Alfist
Re: Ik wil graag een Giuletta kopen. Welke uitvoering kan ik het beste nemen?
« Reactie #78 Gepost op: 5 maart 2019, 22:06:57 »
Er waren nog mensen die uitleg wilden over de D-N-A selectie in de Alfa.
Welnu, deze is als volgt:

D = Normaal
N = Depressief
A = Afblijven
Spider 1.8TS uit 1999
Giulietta 1.4 Multiair Turbo uit 2010
*

GT1986
1.182

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Ik wil graag een Giuletta kopen. Welke uitvoering kan ik het beste nemen?
« Reactie #79 Gepost op: 5 maart 2019, 22:58:04 »
Gaap. :rolleyes:
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

Paul
1.848

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Ik wil graag een Giuletta kopen. Welke uitvoering kan ik het beste nemen?
« Reactie #80 Gepost op: 6 maart 2019, 07:22:35 »
Citaat van: zebigbos op  5 maart 2019, 22:06:57
Citaat van: zebigbos op  5 maart 2019, 22:06:57
Er waren nog mensen die uitleg wilden over de D-N-A selectie in de Alfa.
Welnu, deze is als volgt:

D = Normaal
N = Depressief
A = Afblijven
Hahaha
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

StefV
424

  • Type Alfa: Guilietta 1.4 MA 170 pk
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Ik wil graag een Giuletta kopen. Welke uitvoering kan ik het beste nemen?
« Reactie #81 Gepost op: 6 maart 2019, 07:37:03 »
Citaat van: zebigbos op  5 maart 2019, 22:06:57
Citaat van: zebigbos op  5 maart 2019, 22:06:57
Er waren nog mensen die uitleg wilden over de D-N-A selectie in de Alfa.
Welnu, deze is als volgt:

D = Normaal
N = Depressief
A = Afblijven

 :D

Ik rij altijd in N... Ik vind D voor woon-werk niet echt lekker rijden.. Tenminste niet standaard af-fabriek..
Alfa Newbie.
*

alfata
3.416

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Ik wil graag een Giuletta kopen. Welke uitvoering kan ik het beste nemen?
« Reactie #82 Gepost op: 6 maart 2019, 09:18:17 »
Zitcomfort voor de facelift is inderdaad niet best. Na de facelift is echt heerlijk. Vooral de QV stoelen (de kuipstoelen) zijn geweldig. Geen middenarmsteun, maar gek genoeg nooit gemist, terwijl ik van te voren dacht dat wel ernstig te gaan missen.
Daarbij is de versie na 2014 zoveel beter in zoveel opzichten. Bij het inwisselen van een versie van voor de facelift na 1tje van na de facelift heb je het idee een klasse omhoog te gaan.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Paul
1.848

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Ik wil graag een Giuletta kopen. Welke uitvoering kan ik het beste nemen?
« Reactie #83 Gepost op: 6 maart 2019, 11:00:19 »
Echt waar joh @alfata ?
Waar merkte je dat dan precies aan? Want ik rijd een 2013 en je bericht doet mij kriebelen om een 2014+ te halen dan haha.
Die stoelen heb ik wel los naar gekeken, dat is misschien nog wel een optie om die te vervangen anders.
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

alfata
3.416

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Ik wil graag een Giuletta kopen. Welke uitvoering kan ik het beste nemen?
« Reactie #84 Gepost op: 6 maart 2019, 11:04:16 »
Citaat van: Paul K op  6 maart 2019, 11:00:19
Citaat van: Paul K op  6 maart 2019, 11:00:19
Echt waar joh @alfata ?
Waar merkte je dat dan precies aan? Want ik rijd een 2013 en je bericht doet mij kriebelen om een 2014+ te halen dan haha.
Die stoelen heb ik wel los naar gekeken, dat is misschien nog wel een optie om die te vervangen anders.

Ik heb het wel eens opgesomd:
Citaat
1. De stoelen. In plaats van vrij hard en weinig zijdelingse steun (vorige), zacht en houd je prima op de plek
2. Geen rammels of kraakjes uit het onderstel (vorige wel)
3. Geen rammels of kraakjes in het interieur (vorige wel)
4. Veel beter geïsoleerd waardoor geluidsniveau laag blijft
5. Veel betere motor, met hoogtoerig karakter. Gaat maar door tot de begrenzer bij 6500 toeren. Vorige was, zelfs met tuning, bij 6000 toeren klaar
6. Veel mooier geluid door verbinding luchtinlaat, cabine. Gaat een slang van de motor naar de cabine.
7. TCT bak is echt heerlijk. Reageert onmiddellijk, geeft in de dynamic stand heerlijke klappen. Heerlijk!
8. Launch Control: WOW! Haha, dat is echt belachelijk geniaal. Met de eerste keer gewoon de slappe lach. 2 standen ook nog: 3000 toeren of 4000 toeren. Rem loslaten betekent nog 0,2 seconden rust waarna die vol de remmen zelf los laat je werkelijk als een malle gekatapulteerd wordt. Echt heel gaaf.
9. DAB Radio. Geeft veel beter audio geluid
10. Gehele navigatie-unit. Adressen kunnen ingesproken worden, kaart is helder en reageert snel, makkelijke telefoon, etc. Alles veel handiger
11. Had ik het al over die stoelen gehad?
12. Demping. De auto is niet harder of zachter dan de vorige, maar simpelweg anders. Vind hem erg adequaat aanvoelen.
13. Climate Control. De knoppen tikken en geven goede feedback in plaats van stroperig gevoel in de vorige.

Ik durf het woord niet in de mond te nemen, maar deze auto voelt "premium" aan t.o.v. de vorige. Het is echt een enorme stap en er is zowaar gewoon NIETS waar ik mij aan erger in de auto. Hij biedt meer "emozioni" dan de vorige, heeft bovenin enorm veel vermogen voor een standaard trim, het interieur is meer dan in orde... Ik heb mezelf gisteren even in de wang geknepen of dit wel echt mijn auto was. Kortgezegd: ik ben een gelukkig mens. Vandaag valt mij op dat echt ongelooflijk veel mensen me aanspreken. Alsof ik weer de Abarth heb. Natuurlijk ook door de kentekenplaat, maar ook bij het tankstation en de wasbox werd ik aangesproken door mensen die direct complimenten gaven. Op straat draaien mensen zich om of kijken uitgebreid als de auto geparkeerd staat. Hij maakt dus in ieder geval meer de tongen los.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

StefV
424

  • Type Alfa: Guilietta 1.4 MA 170 pk
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Ik wil graag een Giuletta kopen. Welke uitvoering kan ik het beste nemen?
« Reactie #85 Gepost op: 6 maart 2019, 11:11:30 »
Citaat van: alfata op  6 maart 2019, 11:04:16
Citaat van: alfata op  6 maart 2019, 11:04:16
Citaat van: Paul K op  6 maart 2019, 11:00:19
Citaat van: Paul K op  6 maart 2019, 11:00:19
Echt waar joh @alfata ?
Waar merkte je dat dan precies aan? Want ik rijd een 2013 en je bericht doet mij kriebelen om een 2014+ te halen dan haha.
Die stoelen heb ik wel los naar gekeken, dat is misschien nog wel een optie om die te vervangen anders.

Ik heb het wel eens opgesomd:
Citaat
1. De stoelen. In plaats van vrij hard en weinig zijdelingse steun (vorige), zacht en houd je prima op de plek
2. Geen rammels of kraakjes uit het onderstel (vorige wel)
3. Geen rammels of kraakjes in het interieur (vorige wel)
4. Veel beter geïsoleerd waardoor geluidsniveau laag blijft
5. Veel betere motor, met hoogtoerig karakter. Gaat maar door tot de begrenzer bij 6500 toeren. Vorige was, zelfs met tuning, bij 6000 toeren klaar
6. Veel mooier geluid door verbinding luchtinlaat, cabine. Gaat een slang van de motor naar de cabine.
7. TCT bak is echt heerlijk. Reageert onmiddellijk, geeft in de dynamic stand heerlijke klappen. Heerlijk!
8. Launch Control: WOW! Haha, dat is echt belachelijk geniaal. Met de eerste keer gewoon de slappe lach. 2 standen ook nog: 3000 toeren of 4000 toeren. Rem loslaten betekent nog 0,2 seconden rust waarna die vol de remmen zelf los laat je werkelijk als een malle gekatapulteerd wordt. Echt heel gaaf.
9. DAB Radio. Geeft veel beter audio geluid
10. Gehele navigatie-unit. Adressen kunnen ingesproken worden, kaart is helder en reageert snel, makkelijke telefoon, etc. Alles veel handiger
11. Had ik het al over die stoelen gehad?
12. Demping. De auto is niet harder of zachter dan de vorige, maar simpelweg anders. Vind hem erg adequaat aanvoelen.
13. Climate Control. De knoppen tikken en geven goede feedback in plaats van stroperig gevoel in de vorige.

Ik durf het woord niet in de mond te nemen, maar deze auto voelt "premium" aan t.o.v. de vorige. Het is echt een enorme stap en er is zowaar gewoon NIETS waar ik mij aan erger in de auto. Hij biedt meer "emozioni" dan de vorige, heeft bovenin enorm veel vermogen voor een standaard trim, het interieur is meer dan in orde... Ik heb mezelf gisteren even in de wang geknepen of dit wel echt mijn auto was. Kortgezegd: ik ben een gelukkig mens. Vandaag valt mij op dat echt ongelooflijk veel mensen me aanspreken. Alsof ik weer de Abarth heb. Natuurlijk ook door de kentekenplaat, maar ook bij het tankstation en de wasbox werd ik aangesproken door mensen die direct complimenten gaven. Op straat draaien mensen zich om of kijken uitgebreid als de auto geparkeerd staat. Hij maakt dus in ieder geval meer de tongen los.

Even offtopic als dat mag..

Hoe werkt de Launch Control eigenlijk? Het zou op die van mij moeten zitten maar kan het niet echt ergens vinden..
Alfa Newbie.
*

alfata
3.416

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Ik wil graag een Giuletta kopen. Welke uitvoering kan ik het beste nemen?
« Reactie #86 Gepost op: 6 maart 2019, 11:21:31 »
Citaat van: StefV op  6 maart 2019, 11:11:30
Citaat van: StefV op  6 maart 2019, 11:11:30
Citaat van: alfata op  6 maart 2019, 11:04:16
Citaat van: alfata op  6 maart 2019, 11:04:16
Citaat van: Paul K op  6 maart 2019, 11:00:19
Citaat van: Paul K op  6 maart 2019, 11:00:19
Echt waar joh @alfata ?
Waar merkte je dat dan precies aan? Want ik rijd een 2013 en je bericht doet mij kriebelen om een 2014+ te halen dan haha.
Die stoelen heb ik wel los naar gekeken, dat is misschien nog wel een optie om die te vervangen anders.

Ik heb het wel eens opgesomd:
Citaat
1. De stoelen. In plaats van vrij hard en weinig zijdelingse steun (vorige), zacht en houd je prima op de plek
2. Geen rammels of kraakjes uit het onderstel (vorige wel)
3. Geen rammels of kraakjes in het interieur (vorige wel)
4. Veel beter geïsoleerd waardoor geluidsniveau laag blijft
5. Veel betere motor, met hoogtoerig karakter. Gaat maar door tot de begrenzer bij 6500 toeren. Vorige was, zelfs met tuning, bij 6000 toeren klaar
6. Veel mooier geluid door verbinding luchtinlaat, cabine. Gaat een slang van de motor naar de cabine.
7. TCT bak is echt heerlijk. Reageert onmiddellijk, geeft in de dynamic stand heerlijke klappen. Heerlijk!
8. Launch Control: WOW! Haha, dat is echt belachelijk geniaal. Met de eerste keer gewoon de slappe lach. 2 standen ook nog: 3000 toeren of 4000 toeren. Rem loslaten betekent nog 0,2 seconden rust waarna die vol de remmen zelf los laat je werkelijk als een malle gekatapulteerd wordt. Echt heel gaaf.
9. DAB Radio. Geeft veel beter audio geluid
10. Gehele navigatie-unit. Adressen kunnen ingesproken worden, kaart is helder en reageert snel, makkelijke telefoon, etc. Alles veel handiger
11. Had ik het al over die stoelen gehad?
12. Demping. De auto is niet harder of zachter dan de vorige, maar simpelweg anders. Vind hem erg adequaat aanvoelen.
13. Climate Control. De knoppen tikken en geven goede feedback in plaats van stroperig gevoel in de vorige.

Ik durf het woord niet in de mond te nemen, maar deze auto voelt "premium" aan t.o.v. de vorige. Het is echt een enorme stap en er is zowaar gewoon NIETS waar ik mij aan erger in de auto. Hij biedt meer "emozioni" dan de vorige, heeft bovenin enorm veel vermogen voor een standaard trim, het interieur is meer dan in orde... Ik heb mezelf gisteren even in de wang geknepen of dit wel echt mijn auto was. Kortgezegd: ik ben een gelukkig mens. Vandaag valt mij op dat echt ongelooflijk veel mensen me aanspreken. Alsof ik weer de Abarth heb. Natuurlijk ook door de kentekenplaat, maar ook bij het tankstation en de wasbox werd ik aangesproken door mensen die direct complimenten gaven. Op straat draaien mensen zich om of kijken uitgebreid als de auto geparkeerd staat. Hij maakt dus in ieder geval meer de tongen los.

Even offtopic als dat mag..

Hoe werkt de Launch Control eigenlijk? Het zou op die van mij moeten zitten maar kan het niet echt ergens vinden..

In dynamic zetten, automaat in de handmatige stand, voet op de rem, voet op het gas, linker schakelflipper voor verhogen toeren en dan rem los. Zie hier:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=39NftYvwh8k[/youtube]
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

GT1986
1.182

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Ik wil graag een Giuletta kopen. Welke uitvoering kan ik het beste nemen?
« Reactie #87 Gepost op: 6 maart 2019, 11:27:29 »
Ah lekker de goedkoop te vervangen koppeling (not) van je TCT-bak oproken dus. Dan maar een seconde later op 100 km/h hoor...
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

StefV
424

  • Type Alfa: Guilietta 1.4 MA 170 pk
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Ik wil graag een Giuletta kopen. Welke uitvoering kan ik het beste nemen?
« Reactie #88 Gepost op: 6 maart 2019, 11:47:07 »
Citaat van: alfata op  6 maart 2019, 11:21:31
Citaat van: alfata op  6 maart 2019, 11:21:31
Citaat van: StefV op  6 maart 2019, 11:11:30
Citaat van: StefV op  6 maart 2019, 11:11:30
Citaat van: alfata op  6 maart 2019, 11:04:16
Citaat van: alfata op  6 maart 2019, 11:04:16
Citaat van: Paul K op  6 maart 2019, 11:00:19
Citaat van: Paul K op  6 maart 2019, 11:00:19
Echt waar joh @alfata ?
Waar merkte je dat dan precies aan? Want ik rijd een 2013 en je bericht doet mij kriebelen om een 2014+ te halen dan haha.
Die stoelen heb ik wel los naar gekeken, dat is misschien nog wel een optie om die te vervangen anders.

Ik heb het wel eens opgesomd:
Citaat
1. De stoelen. In plaats van vrij hard en weinig zijdelingse steun (vorige), zacht en houd je prima op de plek
2. Geen rammels of kraakjes uit het onderstel (vorige wel)
3. Geen rammels of kraakjes in het interieur (vorige wel)
4. Veel beter geïsoleerd waardoor geluidsniveau laag blijft
5. Veel betere motor, met hoogtoerig karakter. Gaat maar door tot de begrenzer bij 6500 toeren. Vorige was, zelfs met tuning, bij 6000 toeren klaar
6. Veel mooier geluid door verbinding luchtinlaat, cabine. Gaat een slang van de motor naar de cabine.
7. TCT bak is echt heerlijk. Reageert onmiddellijk, geeft in de dynamic stand heerlijke klappen. Heerlijk!
8. Launch Control: WOW! Haha, dat is echt belachelijk geniaal. Met de eerste keer gewoon de slappe lach. 2 standen ook nog: 3000 toeren of 4000 toeren. Rem loslaten betekent nog 0,2 seconden rust waarna die vol de remmen zelf los laat je werkelijk als een malle gekatapulteerd wordt. Echt heel gaaf.
9. DAB Radio. Geeft veel beter audio geluid
10. Gehele navigatie-unit. Adressen kunnen ingesproken worden, kaart is helder en reageert snel, makkelijke telefoon, etc. Alles veel handiger
11. Had ik het al over die stoelen gehad?
12. Demping. De auto is niet harder of zachter dan de vorige, maar simpelweg anders. Vind hem erg adequaat aanvoelen.
13. Climate Control. De knoppen tikken en geven goede feedback in plaats van stroperig gevoel in de vorige.

Ik durf het woord niet in de mond te nemen, maar deze auto voelt "premium" aan t.o.v. de vorige. Het is echt een enorme stap en er is zowaar gewoon NIETS waar ik mij aan erger in de auto. Hij biedt meer "emozioni" dan de vorige, heeft bovenin enorm veel vermogen voor een standaard trim, het interieur is meer dan in orde... Ik heb mezelf gisteren even in de wang geknepen of dit wel echt mijn auto was. Kortgezegd: ik ben een gelukkig mens. Vandaag valt mij op dat echt ongelooflijk veel mensen me aanspreken. Alsof ik weer de Abarth heb. Natuurlijk ook door de kentekenplaat, maar ook bij het tankstation en de wasbox werd ik aangesproken door mensen die direct complimenten gaven. Op straat draaien mensen zich om of kijken uitgebreid als de auto geparkeerd staat. Hij maakt dus in ieder geval meer de tongen los.

Even offtopic als dat mag..

Hoe werkt de Launch Control eigenlijk? Het zou op die van mij moeten zitten maar kan het niet echt ergens vinden..

In dynamic zetten, automaat in de handmatige stand, voet op de rem, voet op het gas, linker schakelflipper voor verhogen toeren en dan rem los. Zie hier:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=39NftYvwh8k[/youtube]

Duidelijk. En tjah hoevaak gebruik je dit? Waarschijnlijk om een keer te proberen of te laten zien maar that's it.
Alfa Newbie.
*

alfata
3.416

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Ik wil graag een Giuletta kopen. Welke uitvoering kan ik het beste nemen?
« Reactie #89 Gepost op: 6 maart 2019, 12:17:54 »
Citaat van: GT1986 op  6 maart 2019, 11:27:29
Citaat van: GT1986 op  6 maart 2019, 11:27:29
Ah lekker de goedkoop te vervangen koppeling (not) van je TCT-bak oproken dus. Dan maar een seconde later op 100 km/h hoor...

Niet dat ik het mega vaak gebruik, maar de koppeling van de 4C en Giulietta kunnen hier prima tegen. Het systeem gebruikt ook nauwelijks slip. Je zult zien dat in een fractie van een seconde de koppelingsplaten elkaar al gevonden hebben.
Nu is het met een 1.4 en JTD ook weinig boeiend. Met een QV is het al een zeer leuke gimmick, op de 4C is het (waar het systeem op 6000 toeren werkt) simpelweg geniaal.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=iZjc3u7OHYA[/youtube]
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1