!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Marcel1979
589

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Installatie radio
« Reactie #30 Gepost op: 28 maart 2021, 14:34:34 »
Thanks @Milan.M !

Er zit momenteel een radio in zoals op de afbeelding hier in bijlage

(Ik ben nogal een leek in zulke zaken...)

Dan heb je de juiste radio om een Bluetooth adapter te kunnen gebruiken.
Beste 40 euro die je aan je Giulietta kan besteden.
Deze plug je achterin je radio en je kunt een Bluetooth verbinding maken. Vervolgens werken zelfs de knoppen op het stuur om Vorige/Volgende in Spotify te kiezen :)


https://www.amazon.de/Bluetooth-Audio-Interface-Alfa-Romeo/dp/B07CJKY1MR/ref=mp_s_a_1_3?keywords=alfa+mito+bluetooth&qid=1579158692&sprefix=Alfa+mito+blu&sr=8-3

Ik heb vandaag even mijn radio gedemonteerd om te kijken of zo'n adapter ook iets voor mij is. Maar ik heb geen flauw idee of het past. Ik heb hier een fotootje van de achterkant van mijn radio, zou iemand me kunnen vertellen of het aangesloten kan worden en zoja, waar?



En de module rechts van de radio, weet iemand wat dat is? Gewoon uit nieuwsgierigheid.



Gracie
Nu: 2018 Giulia 2.0T Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV
*

Milan.M
1.880

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Installatie radio
« Reactie #31 Gepost op: 28 maart 2021, 14:36:20 »
Dag @Marcel1979
Nee, de radio die jij hierboven laat zien heeft een quadlock aansluiting. Daar past de bluetooth module niet op. Deze is alleen geschikt voor een ISO aansluiting.

De module rechts in het dashboard is de Blue&Me module.
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

Marcel1979
589

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Installatie radio
« Reactie #32 Gepost op: 28 maart 2021, 14:42:42 »
Dag @Marcel1979
Nee, de radio die jij hierboven laat zien heeft een quadlock aansluiting. Daar past de bluetooth module niet op. Deze is alleen geschikt voor een ISO aansluiting.

De module rechts in het dashboard is de Blue&Me module.

Dankjewel @Milan.M voor je snelle reactie. Weet je of er dan een soortgelijke adapter is voor mijn radio? Of zal ik het moeten doen met een aux kabeltje? (Wat overigens prima werkt)
Nu: 2018 Giulia 2.0T Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV
*

Milan.M
1.880

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Installatie radio
« Reactie #33 Gepost op: 28 maart 2021, 14:46:07 »
Er bestaat helaas geen Plug&Play optie.
Dit, omdat er geen CD wisselaar aansluiting is op de radio’s met quadlock. De “media” knop op de radio wordt gebruikt voor de cd speler in de radio zelf, óf de usb aansluiting in het dashboardkastje.

Als je een model hebt ná 2012 is er een AUX aansluiting aanwezig naast de usb in het dashboardkastje. Hier kun je wel adapters voor kopen. Die maakt gebruik van de aux ingang en de usb aansluiting voor de voeding.
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

Marcel1979
589

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Installatie radio
« Reactie #34 Gepost op: 28 maart 2021, 14:51:18 »
Dat is jammer.

Op dit moment heb ik een aux kabeltje vanuit het handschoenenkastje naar buiten gebracht en met een "aux naar usb-c" adaptertje verbonden met de zwart-gele splitter. Aan de ene kant de aux en de andere kant voeding om de telefoon op te laden

Nu: 2018 Giulia 2.0T Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV
*

Milan.M
1.880

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Installatie radio
« Reactie #35 Gepost op: 28 maart 2021, 14:56:28 »
@Marcel1979 je kunt in jouw geval gebruik maken van een adapter zoals in de link hieronder:

UGREEN Bluetooth 5.0 Car Receiver with 3.5mm AUX Connection and Wireless USB:
www.amazon.nl/dp/B081GGB53R/ref=cm_sw_r_cp_api_i_HN6BRHX9WP0MTTMJ18KD?_encoding=UTF8&psc=1
www.amazon.nl/dp/B081GGB53R/ref=cm_sw_r_cp_api_i_HN6BRHX9WP0MTTMJ18KD?_encoding=UTF8&psc=1
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

DanielH92
1.952

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Installatie radio
« Reactie #36 Gepost op: 28 maart 2021, 18:50:07 »
@Marcel1979 misschien heb je hier wat aan. Ik heb ook de RadioNav en heb een Bluetooth ontvanger in de AUX poort. De module zit bij mij boven de DNA knop zodat ik de knoppen vorige/volgende kan gebruiken om door bijv  Spotify te bladeren.

https://www.clubalfaromeo.nl/forum/interieur-55/oplossing-muziek-afspelen-via-bluetooth/msg91334/#msg91334

*

Marcel1979
589

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Installatie radio
« Reactie #37 Gepost op: 28 maart 2021, 18:59:53 »
@DanielH92

Ik heb je topic gelezen en zal eens kijken of het iets voor mij is. Sta ook op het punt om een demperloze middenpijp te kopen dus weet niet of muziek dan nog nodig is 😂.

In ieder geval bedankt voor je bericht
Nu: 2018 Giulia 2.0T Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV
*

ArneGiulietta
9

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Installatie radio
« Reactie #38 Gepost op: 18 december 2022, 17:20:04 »
Hi!

Oud topic, maar voor mij zeer relevant. Sinds kort eigenaar van een Giulietta uit juli 2011. Loop tegen bijzonder veel eigenaardigheden aan waaronder de issues omtrent muziek.

Radiobereik is zo gigantisch slecht dat dat niet werkt (ga nog de onderste antennevoet vervangen). Om die reden aan de slag gegaan met luisteren van muziek via een mobiel.

Nou heeft mijn auto geen AUX aansluiting, en de USB aansluiting in het handschoenenvakje werkt zeer slecht. Nieuwe iPhones herkent hij niet waardoor spotify er na 10 sec van het afspelen van een nummer weer mee kapt.  Nu heb ik een oude iPhone (6) aangesloten. Dit heeft een paar dagen gewerkt, maar hier nu ineens ook hetzelfde probleem. Heel vreemd en frustrerend.

Veel topics afgestruind, maar eigenlijk zie ik nergens een goede oplossing voor dit type (2011 zonder AUX aansluiting en met quadlock radio). Het vreemde is dat ik hoopte dat hier de oplossing die hier ook benoemd wordt van 40euro amazon BT ontvanger zou kunnen gebruiken ivm bouwjaar. Maar na het uithalen van mijn radio zie ik dat ik de quadlock heb..

Is er ondertussen al iemand die een oplossing heeft voor dit probleem? Hoor het graag. Heb zelf momenteel geen idee meer.

Thanks!


*

Milan.M
1.880

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Installatie radio
« Reactie #39 Gepost op: 18 december 2022, 17:33:52 »
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

ArneGiulietta
9

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Installatie radio
« Reactie #40 Gepost op: 18 december 2022, 17:58:07 »
Thanks! heb daarop gereageerd :)