!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Dwayne
320

• Type Alfa: Giulietta QV
    - Senior Alfist
  • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
Re: Clubkorting bij H&S-Corse
« Reactie #30 Gepost op: 10 februari 2017, 07:23:00 »
Je kunt mijn erbij zetten als twijfelaar  ;) wil eerst wel weten wat de prijs gaat worden.

Damitch met xenonupgrade bedoel je gewoon aftermarket of echt origineel?
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
« Reactie #31 Gepost op: 10 februari 2017, 11:55:41 »
Ik ben nog even benieuwd naar een intercooler. Ik zie echt van alles langskomen, van universele (en dus niet zo duur: http://www.ebay.de/itm/like/PERFORMANCE-UPGRADE-LADELUFTKUHLER-BAR-AND-PLATE-NETZMAs-450x300x76-mm/272540718652?) tot aan speciaal voor een Giulietta ontwikkelde Intercooler (https://www.protoxide.eu/it/intercooler-aria-aria/1086-intercooler-frontale-maggiorato-alfaromeo-giulietta-1750-tb-new-version.html) die dus 5 keer zo duur is. Is het verschil nou echt zo groot?
Want met zo'n eerste versie is zo'n inkoopactie natuurlijk ook niet hoognodig.
*

Ebuzz
612

• Type Alfa: Giulietta qv
    - Super Alfist
  • Giulietta Qv
« Reactie #32 Gepost op: 10 februari 2017, 12:14:22 »
Dat is een enorm grote prijsverschil. Helaas geen ervaring mee. Het lijkt alsof de goedkopere beter is haha
Giulietta QV Savali Tuning stage 1
« Reactie #33 Gepost op: 10 februari 2017, 12:19:30 »
Er zit natuurlijk wel wat verschil in core en dus koelend vermogen tussen de goedkope en duurdere aanbieders. Verder zit je altijd met de pasvorm, die van Protoxide past gewoon zonder aanpassingen aan de bumpers enzo. Ook wel fijn.
« Reactie #34 Gepost op: 10 februari 2017, 12:25:05 »
Ik wacht even met de vraag bij HS Corse neer te leggen (al zullen die wel meelezen hier), maar ik ben benieuwd of er meerderen zijn die de intercooler willen aanpakken.
« Reactie #35 Gepost op: 10 februari 2017, 12:34:36 »
Ik wacht even met de vraag bij HS Corse neer te leggen (al zullen die wel meelezen hier), maar ik ben benieuwd of er meerderen zijn die de intercooler willen aanpakken.

Ik ben nog aan het twijfelen tussen een cda of een intercooler (afhankelijk wat die kost).

Kleine update:
Contact gehad met Hilbert, die heeft het verzoek gedaan om Serge te benaderen via FB. Die actie is ondernomen, en ben wachtend op een antwoord.

*

Ebuzz
612

- Super Alfist
  • Giulietta Qv
« Reactie #36 Gepost op: 10 februari 2017, 12:58:50 »
Alvast bedankt  :13: :13:
*

Bob156
616

- Super Alfist
« Reactie #37 Gepost op: 10 februari 2017, 13:29:44 »
« Reactie #38 Gepost op: 10 februari 2017, 13:36:50 »
BRS is ook nog een optie, ietsje goedkoper.

http://www.brsmotorsport.com/content/kit-intercooler-aria-aria-specifico-alfa-romeo-giulietta-qualsiasi-modello
Ook nog een flinke prijs... Die van Protoxide hangt trouwens te hoog lees ik net. Hierdoor hangt een groot deel niet in de rijwind. Het schijnt dat Savali ook nog een intercooler voor de Giulietta heeft ontwikkeld?
*

TimW
2.229

- Super Alfist
« Reactie #39 Gepost op: 10 februari 2017, 14:21:36 »
Savali heeft er 1 op maat voor de Giulietta.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
« Reactie #40 Gepost op: 10 februari 2017, 14:22:26 »

http://www.brsmotorsport.com/content/kit-intercooler-aria-aria-specifico-alfa-romeo-giulietta-qualsiasi-modello
Ook nog een flinke prijs... Die van Protoxide hangt trouwens te hoog lees ik net. Hierdoor hangt een groot deel niet in de rijwind. Het schijnt dat Savali ook nog een intercooler voor de Giulietta heeft ontwikkeld?

Klopt die hebben er 1 die geheel in de grille zit en niet erbuiten.
Ze bieden trouwens een compleet pakket aan met intake, intercooler en montage (en dacht ook een andere turbo?)
*

Ebuzz
612

- Super Alfist
  • Giulietta Qv
« Reactie #41 Gepost op: 10 februari 2017, 14:24:44 »

Klopt die hebben er 1 die geheel in de grille zit en niet erbuiten.
Ze bieden trouwens een compleet pakket aan met intake, intercooler en montage (en dacht ook een andere turbo?)

Versterkte koppeling, geen turbo
*

Dwayne
320

- Senior Alfist
« Reactie #42 Gepost op: 10 februari 2017, 18:57:04 »
Ik heb eerst ook getwijfeld om de intercooler aan te pakken maar naar veel info en overal vragen heb ik besloten het niet  te doen waarom niet met het chippen zijn we gaan kijken wat de hoeveelheid lucht was die er naar binnen ging met en zonder filter nadat we het maximale hadden gehaald maakt het geen verschil met origineel of geen filter.
Toen heb ik dus gevraagd hoe hij dacht over een andere intercooler dat was een optie maar vroeg wat mijn doel was..
Hij koelt idd beter als je continu en veel van je auto vraagt maar zei dat het af en toe een meeting was en een keer op circuit.
De volgende vraag die ik vroeg of ik er meer pk en koppel mee zou krijgen en daar was die duidelijk in nee hij koelt beter op de momenten dat de auto normaal warmer word en dus wat terug zal lopen in vermogen maar zoals de auto nu is brengt de intercooler geen extra vermogen mee..

Als ik echt sneller wou waren het de nokkenassen die ik aan moest pakken maar dan moest ik mezelf wel afvragen waar ik het voor deed dan zou het comfort weg zijn en de auto zou ook een stuk feller zijn en of de auto het leuke blijft vinden en vol houden  was de vraag.
Dus mijn besluit was dat ik niet verder ga behalve een bmc cda of dia puur voor het geluid en wat optische dingen die ik nog wil aanpassen
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
« Reactie #43 Gepost op: 10 februari 2017, 19:50:38 »
Dan ga je er vanuit dat de intercooler geen gelimiteerde flow creëert. Dat schijnt het probleem te zijn met de standaard intercooler. Die blaast niet zo goed door, wat de turbo weer parten speelt. Een betere intercooler laat de lucht beter doorstromen, betekent beter functionerende turbo= meer vermogen. Op meerdere plekken gelezen dat de winst ongeveer 8 tot 10pk bedraagt. 
Overigens, ik vind het wel super tof hoe we zo met z'n allen aan het brainstormen zijn over mogelijke verbeteringen. Leuk!
*

Dwayne
320

- Senior Alfist
« Reactie #44 Gepost op: 10 februari 2017, 20:13:45 »
Alles voor de auto  :lol_hitting: zoveel meningen en zoveel verschillende tuners als we dat allemaal samen voegen moet het toch een keertje goedkomen ik vind het ook gaaf om straks meerder qv naast elkaar te hebben zodat je kunt vergelijken met wat er aan gebeurt is en wat die op de weg dan uiteindelijk doet ;)