!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Dwayne
320

• Type Alfa: Giulietta QV
    - Senior Alfist
  • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
Re: Clubkorting bij H&S-Corse
« Reactie #45 Gepost op: 10 februari 2017, 20:16:12 »
 En je moet je natuurlijk afvragen of je voor 8 a 10 pk bv met die intercooler die je net liet zien +500 kwijt wil zijn
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
« Reactie #46 Gepost op: 10 februari 2017, 21:24:00 »
Het is natuurlijk niet alleen het hogere topvermogen, dat is natuurlijk niet ze veel. Als op een warme dag, met een beetje trappen, de standaard intercooler al gauw te weinig capaciteit heeft, kan zo'n grotere nog veel beter koelen, het verschil is dan veel groter dan 8 a 10 pk.
*

Dwayne
320

- Senior Alfist
« Reactie #47 Gepost op: 10 februari 2017, 22:24:43 »
Helemaal mee eens maar dat gaf ik ook al aan ;)
Vind alleen de 2 links die Thomas aangaf qua prijs verschil wel veel uit elkaar liggen er zou een pasklare mooie midden weg moeten zijn
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
*

TimW
2.229

- Super Alfist
« Reactie #48 Gepost op: 11 februari 2017, 14:17:58 »
Savali gaf aan dat je in principe niet meer vermogen krijgt, echter zoals Frankie ook al aangaf, op een warme dag of een dag dat je flink doortrapt (vrijrijden Italia Zandvoort bijvoorbeeld) dan ga je er wel profijt van hebben. Niet meer vermogen, maar minder vermogensverlies.

Althans, zo heb ik het begrepen.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Bob156
616

- Super Alfist
« Reactie #49 Gepost op: 11 februari 2017, 14:54:52 »
Savali gaf aan dat je in principe niet meer vermogen krijgt, echter zoals Frankie ook al aangaf, op een warme dag of een dag dat je flink doortrapt (vrijrijden Italia Zandvoort bijvoorbeeld) dan ga je er wel profijt van hebben. Niet meer vermogen, maar minder vermogensverlies.

Althans, zo heb ik het begrepen.

Als je gaat tunen en vermogens rond de 300pk hebt, dan zal de standaard intercooler wel eens eerder te kort kunnen komen, je wilt toch niet dat de inlaatgassen te heet worden en daardoor je winst verdwijnt.
*

Dwayne
320

- Senior Alfist
« Reactie #50 Gepost op: 12 februari 2017, 19:57:17 »
Zoals Tim het zegt ervaarde ik het ook ja ik wacht straks gewoon de zomer even af en kijk dan hoe het gaat mocht ik merken dat ik vermogenverlies heb dan kan ik altijd overwegen om een andere intercooler te plaatsen
« Reactie #51 Gepost op: 13 februari 2017, 07:15:29 »
Updateje; helaas nog geen reactie gezien van Serge, ik bel deze morgen nogmaals.
*

Erik
227

• Type Alfa: Giulia Sprint
    - Alfist
« Reactie #52 Gepost op: 13 februari 2017, 14:53:44 »
Zoals Tim het zegt ervaarde ik het ook ja ik wacht straks gewoon de zomer even af en kijk dan hoe het gaat mocht ik merken dat ik vermogenverlies heb dan kan ik altijd overwegen om een andere intercooler te plaatsen
Bij serieus doorblazen ga je gegarandeerd vermogensverlies krijgen. Bij rijden op het circuit kom je de eerste ronden meestal wel goed door. Daarna wordt alles warm tot zeer heet en neemt je vermogen zienderogen af. Is als rijder duidelijk te merken en wordt onderstreept door veel langzamere rondetijden. Dit kan je ondervangen door een grotere intercooler. De grote vraag is en blijft: Heb je het geld ervoor over.
Giulietta QV Launch Edition. Squadra chiptuning. H&S 76 mm uitlaatsysteem met racekat. Madeno Racing Sport Stradale onderstel. Brembo geboorde sportremschijven. CL 5+ remblokken. Op maat gemaakte Front Mount Intercooler.
Goodridge remleidingen. BMC luchtfilter.
Spider 1750 TBI
Giulia Sprint.
« Reactie #53 Gepost op: 14 februari 2017, 12:49:48 »
Een betere intercooler heeft iedereen die een beetje doorrijdt wel profijt van. Kijk bijvoorbeeld eens naar de resultaten bij de rollerbankdagen, de 2e run gaat meestal al aanzienlijk slechter. Dit wordt nog wat erger zodra de auto al een stage 1 heeft. Ik denk dat je ervan schrikt wat je aan vermogen kwijt bent na 10 min flink gas geven op een circuit.

Of je het geld er voor over hebt, tja dat moet iedereen voor zichzelf bepalen ;D Die "goedkope" intercooler die hier ergens genoemd werd zou ik niet aan beginnen denk ik. Daar krijg ik een beetje het goedkoop = duurkoop gevoel bij :-X
*

Erik
227

• Type Alfa: Giulia Sprint
    - Alfist
« Reactie #54 Gepost op: 14 februari 2017, 13:49:41 »
Een betere intercooler heeft iedereen die een beetje doorrijdt wel profijt van. Kijk bijvoorbeeld eens naar de resultaten bij de rollerbankdagen, de 2e run gaat meestal al aanzienlijk slechter. Dit wordt nog wat erger zodra de auto al een stage 1 heeft. Ik denk dat je ervan schrikt wat je aan vermogen kwijt bent na 10 min flink gas geven op een circuit.

Of je het geld er voor over hebt, tja dat moet iedereen voor zichzelf bepalen ;D Die "goedkope" intercooler die hier ergens genoemd werd zou ik niet aan beginnen denk ik. Daar krijg ik een beetje het goedkoop = duurkoop gevoel bij :-X
Volgens de deskundigen ben je na een x-aantal rondjes op het circuit zomaar 30-40 PK kwijt. Zomers nog veel meer. Een goede intercooler zal echt wel tussen de € 400 en € 600 kosten.
Giulietta QV Launch Edition. Squadra chiptuning. H&S 76 mm uitlaatsysteem met racekat. Madeno Racing Sport Stradale onderstel. Brembo geboorde sportremschijven. CL 5+ remblokken. Op maat gemaakte Front Mount Intercooler.
Goodridge remleidingen. BMC luchtfilter.
Spider 1750 TBI
Giulia Sprint.
*

ArjanB
2.181

• Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
    Moderatore - Super Alfist
« Reactie #55 Gepost op: 17 februari 2017, 22:14:21 »
Maar hoe vaak rij je op een circuit?

WMI zou ook een alternatief kunnen zijn, geeft ook op atmosferische motoren een verbetering.
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

brinkerik
2.010

• Type Alfa: Giulietta Qv TCT
    - Super Alfist
« Reactie #56 Gepost op: 18 februari 2017, 06:43:37 »
+1 Wmi

Eens met het feit dat je bij een betere vermogenscurve eerder tegen beperkingen aanloopt zoals de te lage warmte capaciteit van een intercooler, maar eigenlijk zou je dit moeten onderschrijven met data;  Meten is weten.

Nu Giulietta Qv Perla Moonlight  &   Panda 100 HP

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

Bob156
616

- Super Alfist
« Reactie #57 Gepost op: 18 februari 2017, 09:56:55 »
+1 Wmi

Eens met het feit dat je bij een betere vermogenscurve eerder tegen beperkingen aanloopt zoals de te lage warmte capaciteit van een intercooler, maar eigenlijk zou je dit moeten onderschrijven met data;  Meten is weten.

:iagree: een tijdje de inlaat temperatuur loggen zou het mooiste zijn

WMI geloof ik ook zeker in, zie alleen dat gedoe met een extra tankje en pomp niet zo zitten, wil geen extra spul in de kofferbak.
*

ArjanB
2.181

• Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
    Moderatore - Super Alfist
« Reactie #58 Gepost op: 18 februari 2017, 12:06:56 »
Zag een set dakdragers te koop staan,  monteer je het reservoir op het dak,  vol in de rijwind = lekker koel
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Dwayne
320

- Senior Alfist
« Reactie #59 Gepost op: 22 februari 2017, 20:18:24 »
Ik haak ook af voor het bmc cda filter ga hem zelf monteren ben bang dat de prijs niet veel zal zakken incl montage.
Ik heb hem op eBay nu voor 210 incl verzenden besteld en inmiddels binnen compleet met flexibele slang en slangen klemmen wat een ding is groter als ik verwacht had :c029: scheelt toch weer een hoop geld dat kan dan heel misschien wel bij de intercooler.
Heb inmiddels ook een shortshifter besteld en binnnen waarom..? Omdat ik denk dat ik het fijner vind als de schakelweg korter is de praktijk zal het laten blijken ;D