!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

PG Giulietta
262

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT
  • ****
    - Senior Alfist
Is dit een winterjas?
« Gepost op: 5 februari 2020, 23:08:36 »


Iemand een idee waar dit voor is? Gespot in de Alpen in Italie.
Lijkt wel een extra afscherming voor winterse omstandigheden.
Alfa Giulietta 170 pk TCT, Nero Etna, Panorama dak, vol rood leer, 18 inch
*

Paul
1.848

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Is dit een winterjas?
« Reactie #1 Gepost op: 5 februari 2020, 23:20:01 »
haha jaa dit heb ik wel eens vaker gezien bij auto's. Sommige rijders vinden het cool staan, zelf ben ik er niet zo een fan van. Het is van oorsprong bedoeld tegen steenslag op de motorkap
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Is dit een winterjas?
« Reactie #2 Gepost op: 6 februari 2020, 07:30:30 »
Inderdaad bedoeld voor steenslag, maar ziet er mijns inziens niet uit, ik heb veel liever steenslag dan dit.  ;D

PS: die grille ziet er ook niet uit.  :-X
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Trompke
72

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • **
    - Junior Alfist
  • Giulietta QV - stage 1
Re: Is dit een winterjas?
« Reactie #3 Gepost op: 6 februari 2020, 12:26:40 »
Groot nadeel wanneer er onder de bescherming water komt te staan en de zon gaat er op branden. Kun je blaasjes van in je lak krijgen. Dus bij vocht altijd dat ding er af halen.
*

Jason93
23

  • Type Alfa: Guilietta 1.4 MA 2011
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Is dit een winterjas?
« Reactie #4 Gepost op: 8 februari 2020, 20:40:02 »
Ja Indd tegen steenslag maar om met zo’n lelijk kappie te rijden is natuurlijk ook zonde van de bella
*

bekkie
2.743

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Is dit een winterjas?
« Reactie #5 Gepost op: 9 februari 2020, 14:42:03 »
Citaat van: Jason93 op  8 februari 2020, 20:40:02
Citaat van: Jason93 op  8 februari 2020, 20:40:02
Ja Indd tegen steenslag maar om met zo’n lelijk kappie te rijden is natuurlijk ook zonde van de bella

Bedenk wel dat de steenslag in de bergen van een iets ander kaliber is dan de steenslag zoals bij ons. In de Alpen  gaat het om stenen die ware kraters in de lak achterlaten, en dan vooral op het voorste deel van de motorkap. Waarom juist daar de meeste steenslagschade optreedt, weet ik niet, maar dat zal wel met de vormgeving van de neus te maken hebben. Niet geheel toevallig zit bij mijn Giulietta daar ook de ergste steenslagschade. Al met al vind ik het geen slechte voorzorgsmaatregel. Niet mooi, maar wel verstandig.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Phaseshifter
196

  • Type Alfa: EX Giulietta 170PK TCT
  • ***
    - Alfist
Re: Is dit een winterjas?
« Reactie #6 Gepost op: 9 februari 2020, 16:36:41 »
Helemaal eens met Bekkie, ook al hou ik altijd ruim afstand tot mijn voorganger, bij mijn Juul zitten er op die plek al de nodige bij getipte steenslag-kraters (tot op het staal kaal) en die van mij heeft nog maar 160k op de teller. Het is zaak om zeker niet te dicht achter PC-Hooftstraat-trekkers met winterbanden of Auwdi's / BMW/ Mercedes vierwielers te rijden.
Re: Is dit een winterjas?
« Reactie #7 Gepost op: 9 februari 2020, 21:04:18 »
Citaat van: Phaseshifter op  9 februari 2020, 16:36:41
Citaat van: Phaseshifter op  9 februari 2020, 16:36:41
Het is zaak om zeker niet te dicht achter PC-Hooftstraat-trekkers met winterbanden of Auwdi's / BMW/ Mercedes vierwielers te rijden.

nooit geweten dat er steentjes op straat liggen die zo kieskeurig zijn dat ze zich alleen door 'PC-Hooftstraat-trekkers met winterbanden of Auwdi's / BMW/ Mercedes vierwielers' laten opzwiepen.....  weer wat geleerd .....