!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Re: JMTuning 3 inch uitlaat Giulietta QV
« Reactie #15 Gepost op: 17 januari 2017, 09:46:30 »
Klopt. Geen melding is ook geen afkeur, om het even wat er wel of niet als katalysator onder zit  :13:
*

Bob156
616

- Super Alfist
« Reactie #16 Gepost op: 17 januari 2017, 09:59:46 »
Wel vreemd dat je een melding krijgt, ik had met alleen een downpipe zonder kat en een faker geen meldingen, dit met de standaard software.

een kleine 2 weken zonder problemen mee rondgereden.

Nu met ragazzon spul, zonder faker en RevLimit software ook geen problemen.
« Reactie #17 Gepost op: 17 januari 2017, 10:08:04 »
Gebeurde wel toen ik de 220 aantikte. Weet niet of je de auto ook dermate gepushed hebt...? Tevens was het bij gas los, net na het behalen van die snelheid. Wellicht kwam er wat vuiligheid mee? En ik heb er toch zo'n 1000km mee gereden sindsdien.
*

Ebuzz
612

• Type Alfa: Giulietta qv
    - Super Alfist
  • Giulietta Qv
« Reactie #18 Gepost op: 17 januari 2017, 11:32:15 »
Zou het niet iets anders kunnen zijn misschien?
Giulietta QV Savali Tuning stage 1
« Reactie #19 Gepost op: 17 januari 2017, 11:51:27 »

Nee, melding was echt lamdawaarden. Dus kan niet missen.
Plan vanmiddag een afspraak bij Tunex die hem weg gaan schrijven. Tevens een nieuwe vermogensmeting en dan wellicht ook nog beetje tuning op maat.
*

Ebuzz
612

• Type Alfa: Giulietta qv
    - Super Alfist
  • Giulietta Qv
« Reactie #20 Gepost op: 17 januari 2017, 11:56:38 »

Plan vanmiddag een afspraak bij Tunex die hem weg gaan schrijven. Tevens een nieuwe vermogensmeting en dan wellicht ook nog beetje tuning op maat.

Het blijft kietelen he????
 zal wel 300 aantikken op de bank denk ik
Giulietta QV Savali Tuning stage 1
« Reactie #21 Gepost op: 17 januari 2017, 12:08:11 »

Het blijft kietelen he????
 zal wel 300 aantikken op de bank denk ik

Het zou leuk zijn mochten we de 300PK weten te breken. Maar ben sceptisch. Denk ergens rond de 290-295pk.
« Reactie #22 Gepost op: 17 januari 2017, 12:48:03 »
Het is lekker koud, dus prima weer om te meten  ;D
*

TimW
2.229

- Super Alfist
« Reactie #23 Gepost op: 17 januari 2017, 13:58:09 »
Wel vreemd dat je een melding krijgt, ik had met alleen een downpipe zonder kat en een faker geen meldingen, dit met de standaard software.

een kleine 2 weken zonder problemen mee rondgereden.

Nu met ragazzon spul, zonder faker en RevLimit software ook geen problemen.

Let wel op dat geen dashboard melding niet per definitie inhoudt dat er ook geen melding bij de APK komt.

Ik heb geen kat en de melding is "vakkundig" weggeschreven, echter bij de APK wel melding van een te hoge uitstoot en dus moest de kat er weer (tijdelijk) onder om te APK te kunnen afronden.

PS: bij mij was de melding een paar maanden/paar duizend km weggebleven, maar kwam zo'n 3 a 4 weken geleden ook spontaan ineens weer terug. Toen gereset en inmiddels weer zonder foutmelding gebleven.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
« Reactie #24 Gepost op: 17 januari 2017, 14:00:00 »
Dan zat er dus nog een foutmelding in het systeem  ;)
*

TimW
2.229

- Super Alfist
« Reactie #25 Gepost op: 17 januari 2017, 14:03:23 »
Dan zat er dus nog een foutmelding in het systeem  ;)

Ik weer niet precies hoe dat in z'n werk gaat, maar het commentaar van mijn garage was dat de meting welke ze via de boordcomputer doen "niet goed word afgerond".
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Erik
227

• Type Alfa: Giulia Sprint
    - Alfist
« Reactie #26 Gepost op: 18 januari 2017, 14:49:12 »
Gebeurde wel toen ik de 220 aantikte. Weet niet of je de auto ook dermate gepushed hebt...? Tevens was het bij gas los, net na het behalen van die snelheid. Wellicht kwam er wat vuiligheid mee? En ik heb er toch zo'n 1000km mee gereden sindsdien.

Ik heb het hele spul er nu bijna 3 maanden onder zitten en na het monteren van de faker nooit meer een melding gehad. Regelmatig dik over de 200 (een paar keer zelfs 255+) gereden en tot op heden gelukkig geen problemen. In april eens kijken hoe zij zich op het circuit houdt.
Giulietta QV Launch Edition. Squadra chiptuning. H&S 76 mm uitlaatsysteem met racekat. Madeno Racing Sport Stradale onderstel. Brembo geboorde sportremschijven. CL 5+ remblokken. Op maat gemaakte Front Mount Intercooler.
Goodridge remleidingen. BMC luchtfilter.
Spider 1750 TBI
Giulia Sprint.
« Reactie #27 Gepost op: 18 januari 2017, 15:15:20 »

Ik heb het hele spul er nu bijna 3 maanden onder zitten en na het monteren van de faker nooit meer een melding gehad. Regelmatig dik over de 200 (een paar keer zelfs 255+) gereden en tot op heden gelukkig geen problemen. In april eens kijken hoe zij zich op het circuit houdt.

Toch vreemd, maar het zijn niet dezelfde motoren en versnellingsbakken, dus wellicht zit daar het verschil.
*

Bob156
616

- Super Alfist
« Reactie #28 Gepost op: 18 januari 2017, 18:33:31 »

Meerdere malen uithaal naar 200 gemaakt, maar nog geen lange ritten met hogere snelheden in dl gedaan.

Denk dat RevLimit de software er op heeft aangepast.
« Reactie #29 Gepost op: 18 januari 2017, 19:20:32 »
Hierbij het verschil tussen de QV van alfata en mijn standaard QV.
https://www.youtube.com/embed/rhsfAUdG9ds