!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Mijn ervaring met niet-originele dakdragers is dat vanaf 140 het best een hoop herrie geeft.Vanaf 170 is het niet meer te doen doordat de wind dan langs de deurrubbers komt.
Da's wel lef hebben, om met een dakkoffer dit soort snelheden te rijden. Zo'n dakkoffer, het sluitmechanisme en de montagepunten van koffer en dakdragers zijn berekend op snelheden van maximaal 140 km/h. Vandaar het advies om met maximaal 120 km/h te rijden. De krachten boven 140 km/h zijn zo groot dat het regelmatig voorkomt dat het slotmechanisme afbreekt. Onderweg op vakantie al genoeg ellende gezien. Bijkomend probleem is dat je niet verzekerd bent in dat geval. Ook niet voor alle vervolgschade wat betreft achteropkomend verkeer.
Citaat van: ArjanB op 11 februari 2019, 15:25:35Tegen het fluiten: isolatiebuis (voor om waterleiding te doen) helpt. Juiste diameter kopen dat hij er goed strak omheen zit, om de horizontale balkjes - die er om aerodynamische redenen op zouden zitten...Geen effectief design dus.Precies, in het verleden bij onze 166 dakdragers ook toegepast.m.b.t. de krassen, ik plakte altijd wat stukjes van die doorzichtige raamfolie op het dak waar de dragers zaten als extra bescherming.Dat spul heeft geen lijm dus trek je er ook zo weer af.
Tegen het fluiten: isolatiebuis (voor om waterleiding te doen) helpt. Juiste diameter kopen dat hij er goed strak omheen zit, om de horizontale balkjes - die er om aerodynamische redenen op zouden zitten...Geen effectief design dus.