!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

UIenZUUR 314

  • Leeftijd: 29
  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
     Senior Alfist
Deze advertentie niet meer zien? Registreer een account of login.
Hallo allen,

Aan diegene die momenteel een Giulietta QV model jaar 2010->2013 bezitten, en eventueel toe zijn aan een nieuwe Turbo (K04 van Borg Warner, model nr. 53049880090), het is helaas niet het proberen waard (i.v.m. verder ontwikkelde bouwkwaliteit) om hier de turbo op te proberen te plaatsen van het QV/4C model jaar 2014-> heden (model nr. 53049700185), dit past namelijk niet (niet zonder modificaties overigens, wat wel mogelijk is, maar dan vervalt de garantie). Ondanks dat het in feite een licht ge-upgrade versie betreft, ontbreken een aantal essentiële vacuumaansluitingen. Zowel de specialist waar ik regelmatig bij kom, als de dealer welke de wissel uit heeft gevoerd (Prins Alfa), waren hier beide niet van op de hoogte en gingen er eigenlijk van uit dat het 1 op 1 zou moeten passen, en zelf kon ik er ook helemaal niets over vinden op het internet of iemand het ooit eerder heeft getracht om te zetten. Wees dus gewaarschuwd  ;)

Zie foto's voor details, Turbo met model nr. eindigend op 0185 betreft degene met de plastic kapjes er nog op, deze past dus niet. Voor diegene die aan een wissel toe zijn (model jaar 2010->2013); vraag naar het laatste model met gemodificeerde olieleiding, deze is al heel veel degelijker, of ga hier voor; http://www.jtd-performance.com/nl/turbos/turbo-k04-upgraded-1-8-tbi-qv-detail (dealer wou hier helaas niet aan, maar dat is logisch met oog op hun binding met Mopar).

Hieronder foto 1, rest plaats ik in aparte berichten gezien ik meerdere foto's niet in 1 post verwerkt krijg  :sign0144:
*

UIenZUUR 314

  • Leeftijd: 29
  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
     Senior Alfist
Re: K04 Turbo Giulietta QV model jr. 2014-> heden, op model jr. 2010->2013
« Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2018, 12:22:51 »
Foto's uploaden lukt dus niet, mocht iemand intersse hebben, laat even weten hoe ik ze er wel op krijg (grootte is maar 100KB, maar krijg toch de melding dat de uploadmap vol zit..).
*

GT1986 363

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm TCT
  • ****
     Senior Alfist
Re: K04 Turbo Giulietta QV model jr. 2014-> heden, op model jr. 2010->2013
« Reactie #2 Gepost op: 10 augustus 2018, 12:35:13 »
Foto's plaatsen via deze website kan niet, moet via een externe host zoals tinypic.com etc.
Nu: Giulietta 2.0 JTDm TCT 170 pk (2013)
Gehad: MiTo 1.3 JTDm Eco Squadra tuned (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

UIenZUUR 314

  • Leeftijd: 29
  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
     Senior Alfist
Re: K04 Turbo Giulietta QV model jr. 2014-> heden, op model jr. 2010->2013
« Reactie #3 Gepost op: 10 augustus 2018, 12:46:48 »
Bij deze!




*

ArjanB 799

  • Leeftijd: 41
  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
     Super Alfist
Re: K04 Turbo Giulietta QV model jr. 2014-> heden, op model jr. 2010->2013
« Reactie #4 Gepost op: 11 augustus 2018, 10:03:26 »
H&S levert ook een aangepaste turbo,  een hybride.
De olie leiding is sowieso te vervangen voor een gemodificeerde, goed om te weten dat de nieuwere turbo niet past.
Ik zou zelf denk ik altijd voor een alternatieve turbo gaan zoals van jtd of H&S, maar zal ook van kostenplaatje afhangen. Revisie is ook optie natuurlijk
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP
*

UIenZUUR 314

  • Leeftijd: 29
  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
     Senior Alfist
Re: K04 Turbo Giulietta QV model jr. 2014-> heden, op model jr. 2010->2013
« Reactie #5 Gepost op: 13 augustus 2018, 10:34:27 »
Klopt inderdaad, H&S levert dezelfde als welke JTD aanbiedt, helaas wou de dealer daar niet aan dus ik had geen verdere keuze. Revisie zou ik persoonlijk nooit aan beginnen, er heeft bij mij een (zeer waarschijnlijk) gereviseerde turbo op gezeten en deze heeft het nog geen 6000 KM volgehouden, deze verbruikte in het laatste stadium meer dan een liter olie per 1000 km..
*

alfata 2.511

  • Leeftijd: 28
  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C
  • *****
    Senior moderator  Super Alfist
Re: K04 Turbo Giulietta QV model jr. 2014-> heden, op model jr. 2010->2013
« Reactie #6 Gepost op: 13 augustus 2018, 12:46:12 »
Goed gereviseerd is meer dan prima hoor. Slecht gereviseerd daarentegen...
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package- Race exhaust - 15mm spacers - Beek Racing ECU stage 1 296hp & 396nm (limited) - Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R - BMC Air inlet
*

UIenZUUR 314

  • Leeftijd: 29
  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
     Senior Alfist
Re: K04 Turbo Giulietta QV model jr. 2014-> heden, op model jr. 2010->2013
« Reactie #7 Gepost op: 13 augustus 2018, 13:14:32 »
Daar zeg je idd wat bij! Zelf ben ik niet zo thuis in de revisie wereld, vandaar dat ik er zelf ook niet aan zou beginnen, maar als er wel betrouwbare en kwalitatief goede adressen zijn, dan is dat natuurlijk, zeker met oog op de kosten, een overweging waard.
*

JS JTD 70

  • Leeftijd: 38
  • Type Alfa: 147 JTDm 16v
  • **
     Junior Alfist
    • JTD-Performance
Re: K04 Turbo Giulietta QV model jr. 2014-> heden, op model jr. 2010->2013
« Reactie #8 Gepost op: 20 september 2018, 23:15:38 »
Ik ben wel benieuwd hoe dit afgelopen is. Nu toch weer een standaard turbo erop?

Ps ik geloof dat wij gesproken hebben aan de telefoon, over het al dan niet passen van de 240 pk turbo.
Als het alleen die vacuumaansluitingen betreft, dan is daar prima een modificatie voor te maken.
Ps heb je de 240 pk turbo nog?
147 JTDm 16v - 329 pk/578 Nm
*

JS JTD 70

  • Leeftijd: 38
  • Type Alfa: 147 JTDm 16v
  • **
     Junior Alfist
    • JTD-Performance
Re: K04 Turbo Giulietta QV model jr. 2014-> heden, op model jr. 2010->2013
« Reactie #9 Gepost op: 20 september 2018, 23:35:06 »
Overigens klopt het dat H&S ook mijn upgrade turbo verkoopt, ze hebben een tijdje terug een 159 TBi met zo’n turbo en een hoop andere aanpassingen gebouwd en die kwam op zo’n 330 pk.
147 JTDm 16v - 329 pk/578 Nm
*

UIenZUUR 314

  • Leeftijd: 29
  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
     Senior Alfist
Re: K04 Turbo Giulietta QV model jr. 2014-> heden, op model jr. 2010->2013
« Reactie #10 Gepost op: 21 september 2018, 07:53:42 »
Ik ben wel benieuwd hoe dit afgelopen is. Nu toch weer een standaard turbo erop?

Ps ik geloof dat wij gesproken hebben aan de telefoon, over het al dan niet passen van de 240 pk turbo.
Als het alleen die vacuumaansluitingen betreft, dan is daar prima een modificatie voor te maken.
Ps heb je de 240 pk turbo nog?

Ja klopt inderdaad, de standaard turbo is er weer op gekomen, wel de laatste uit de serie, dus met gemodificeerde olie leiding etc.

Dat klopt ook! Helaas wou WP uit Nunspeet geen aanpassingen doen aan de 240 pk turbo i.v.m. garantie, opzich kon ik me daar iets bij voorstellen, dus de turbo is terug gegaan op de plank (terugsturen konden ze em niet? Beetje vaag m.i., was gloednieuw en pastte toch niet..) waarna ze meteen de "officieel" juiste besteld hebben.
Had toen ook nog even met H&S gesproken, en die gaven ook al aan dat het best aan te passen is zonder al te veel ingrijpende handelingen. Daar komt dan meteen al het verschil tussen een goede specialist, en een dealer om de hoek kijken..
De 240pk turbo mocht ik helaas niet meenemen, mits ik deze gewoon zou betalen uiteraard :043: anders had die wel als hobby project kunnen dienen voor je! :great:

Volgende keer, al hoop ik dat dat nog wel even duurt, ga ik ook voor de Hybride K04 van jou. Bij H&S hadden ze laatst idd ook een witte Giulietta staan en die tikte meen ik bijna 340pk aan!
*

math 93

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBI QV
  • **
     Junior Alfist
  • Alfa, al 30 jaar lang,
Re: K04 Turbo Giulietta QV model jr. 2014-> heden, op model jr. 2010->2013
« Reactie #11 Gepost op: 9 maart 2019, 13:05:46 »
Hallo

Ja, na 100,000km rijden heeft mijn turbo het gisteren begeven  tis een 1750 tbi
Heb jij  tips voor mij? Bij wie kan ik dit laten doen, of is het zelf te doen? En wat  kan zoiets kosten?

Graag hoor ik van jou

Groet Math
Giulietta 1750 TBI QV
*

ArjanB 799

  • Leeftijd: 41
  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
     Super Alfist
Re: K04 Turbo Giulietta QV model jr. 2014-> heden, op model jr. 2010->2013
« Reactie #12 Gepost op: 9 maart 2019, 23:23:11 »
Da's balen!
Zie ook mijn topic: mijn turbo is ook onlangs vast gelopen, ik heb ervoor gekozen een upgraded turbo van JTD performance te laten instaleren. Door Joël, is eigenaar van JTD performance (forum naam JSJTD, heeft hierboven ook al gereageerd). De prijs van de turbo staat op zijn site, is ongeveer even duur als een origineel nieuwe. Maar... betere turbo betekent meer prestatie potentieel dus ecu remap en versterkte koppeling (en guess waar mijn QV nu is en waarvoor ;-) )
Als schade beperkt is kun je revisie nog overwegen.
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP
*

brinkerik 1.205

  • Leeftijd: 35
  • Type Alfa: Alfa 159 2.4 JTD KKK
  • *****
     Super Alfist
Re: K04 Turbo Giulietta QV model jr. 2014-> heden, op model jr. 2010->2013
« Reactie #13 Gepost op: 10 maart 2019, 06:12:04 »
Ik zou dat ook het overwegen waard vinden,  origineel is blijkbaar toch wat gevoelig.

Ook meteen even motor olie, en alle filters vervangen, maar dat had je vast zelf ook al bedacht.
Nu  159 2.4    -    Punto Twin-Air
ex   156  1.9 16v      147  1.6  Veloce G3      146  1.6  Lusso
*

math 93

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBI QV
  • **
     Junior Alfist
  • Alfa, al 30 jaar lang,
Re: K04 Turbo Giulietta QV model jr. 2014-> heden, op model jr. 2010->2013
« Reactie #14 Gepost op: 13 maart 2019, 01:55:11 »
Ok, bedankt voor info en het meedenken, ik zal erover nadenken wat ik nou ga doen

Groet
Math
Giulietta 1750 TBI QV
 

Q Verde Shop JTD-Performance Carbon kopen