!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

klaverblad
390

• Type Alfa: giulietta
    - Senior Alfist
Re: kabelbaan achter licht
« Reactie #30 Gepost op: 5 januari 2016, 17:21:31 »
Citaat van: Ruud_Enschede op  5 januari 2016, 14:05:55
Citaat van: Ruud_Enschede op  5 januari 2016, 14:05:55
Ach ja het zijn ook allemaal geen mega serieuze problemen. Het zijn kleine ergernissen/irritaties en schept niet veel vertrouwen dat ze dit soort dingen in een volgende generatie nog steeds niet opgelost hebben. Uiteindelijk kun je beter een waterlekkage oplossen met een tube kit van 2 euro bij de action of een kabelbreuk met een vervangingssetje van een paar tientjes dan dat je kettingen oprekken en je voor een paar duizend motorschade hebt. Echter het premium gevoel wat ze zo graag willen uitstralen om de concurrentie met de Duitse drie aan te gaan is op deze manier ver te zoeken.

Dat gaat ook nooit lukken. Daar is het kwaliteitsverschil te groot voor. Daarom ook een hogere afschrijving van je auto.
Voordeel is wel bij aanschaf 2e hands dat ze lager zitten dan de duitse type occasions.

Wat ook weer een gok is vwb reperatie kosten aan de alfa. Die zijn redelijk hoog.
*

ROBIN
1.113

• Type Alfa: Giulietta QV
    - Super Alfist
« Reactie #31 Gepost op: 5 januari 2016, 17:52:44 »
Citaat van: klaverblad op  4 januari 2016, 23:25:33
Citaat van: klaverblad op  4 januari 2016, 23:25:33
Citaat van: ROBIN op  4 januari 2016, 17:02:37
Citaat van: ROBIN op  4 januari 2016, 17:02:37
Ik heb nu ook iets, geen verlichtings problemen maar m'n achterruit verwarming doet het niet meer maar verder werkt alles daar prima.

Moet ik het dan ook in die kabel L/R zoeken?

Heb ik ook gehad. Is een draadbreuk.

En iemand weet zeker niet toevallig welke kleur de achterruitverwarming is O:-)
Kan zo snel geen breuk zien namelijk
QV SAVALI
*

bekkie
3.090

• Type Alfa: Giulietta 1.4MA 170pk TCT
    - Super Alfist
« Reactie #32 Gepost op: 5 januari 2016, 20:59:44 »
Citaat van: klaverblad op  5 januari 2016, 17:21:31
Citaat van: klaverblad op  5 januari 2016, 17:21:31
Dat gaat ook nooit lukken. Daar is het kwaliteitsverschil te groot voor. Daarom ook een hogere afschrijving van je auto.
Voordeel is wel bij aanschaf 2e hands dat ze lager zitten dan de duitse type occasions.

Wat ook weer een gok is vwb reperatie kosten aan de alfa. Die zijn redelijk hoog.

Ach, wat heet. Audi vervangt bij iedere reguliere grote onderhoudsbeurt preventief tientallen onderdelen. Dat valt bijna niemand op, omdat het gros leaserijder is en de rekening niet ziet. Een grote beurt voor een A3 kost al gauw 1.500 euro. Vraag het de privé rijders maar eens, die betalen zich scheel.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
en: Giulietta 1.4 MA TCT 170pk - Super Veloce - MY2016 - Grigio Stromboli
*

Alfajan53
73

• Type Alfa: Giulietta
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #33 Gepost op: 6 januari 2016, 18:31:40 »
Klopt helemaal. Audi heeft bv ook veel last van krakende wielophanging. Zij vervangen de draagarmen bij een bepaald aantal km. Geeft dus dan gewoon een grote rekening voor die beurt.
Heden alfa loos.......
De beste verbinding tussen twee punten is een Alfa Romeo

In het verleden:
33 1.4, 146 1.4. , 75 3.0 V6 america , 155 2.0 ts, 147 1.6 ts,
gt 1.8 imola, Giullietta 1.4 ma 170 pk. Giuliietta1.6 jtdm
*

bekkie
3.090

• Type Alfa: Giulietta 1.4MA 170pk TCT
    - Super Alfist
« Reactie #34 Gepost op: 6 januari 2016, 19:53:32 »
Nog even een vergelijking. Een paar jaar geleden sprak ik met de chef werkplaats van een grote Mercedes dealer die op dat moment ook Alfa dealer was. Op mijn vraag of de Giulietta veel storingen had, antwoordde hij dat dat best meeviel en dat de diverse Mercedes modellen meer storingen vertoonden. Hij vond de kwaliteit van de Giulietta goed. En hij kon het weten, want vanwege ISO kwaliteitscertificering hielden ze bij die garage een zeer uitgebreide database bij. Ik bedoel maar  ;)
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
en: Giulietta 1.4 MA TCT 170pk - Super Veloce - MY2016 - Grigio Stromboli
*

rini
370

• Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT 170 PK
    - Senior Alfist
« Reactie #35 Gepost op: 6 januari 2016, 22:21:46 »
Vandaag de kabels laten repareren onder garantie. Alles doet het weer  :PDT_Armataz_01_37:
*

ROBIN
1.113

- Super Alfist
« Reactie #36 Gepost op: 8 januari 2016, 17:36:16 »

Zou er ergens een schema te zien zijn waarop te zien is welke kleur voor de achterruitverwarming is?
Dan kan ik zoeken of ik een breuk vind...
QV SAVALI
*

PG Giulietta
267

• Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT
    - Senior Alfist
« Reactie #37 Gepost op: 8 januari 2016, 22:15:05 »
nu snap ik wat de leverende dealer nog netjes voor de verkoop vervangen heeft voor ons;
vond het al raar die 'kabelbaan'
Alfa Giulietta 170 pk TCT, Nero Etna, Panorama dak, vol rood leer, 18 inch
« Reactie #38 Gepost op: 16 april 2016, 02:27:00 »
Ben denk ik ook de dupe.
Viel mij op de laatste paar dagen snachts geen 3e remlicht te zien in de achterruit.

*

PG Giulietta
267

• Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT
    - Senior Alfist
« Reactie #39 Gepost op: 10 mei 2016, 23:37:40 »
Zal ze dan zowel L als R in 1x vervangen
Alfa Giulietta 170 pk TCT, Nero Etna, Panorama dak, vol rood leer, 18 inch
« Reactie #40 Gepost op: 17 juni 2016, 17:23:16 »
Heb het laten bezinken aangezien de 3e remlicht mij niet boeit.
Maar nu doet de knop en linker licht ook al niet meer.
Net even gekeken en alles zit lekker in een stuk stof gewrapped.
Hoe hebben jullie alles netjes los gehaald?
Zat de oude kabel net zo diep vastgezet als de nieuwe of liep alles door en heb je moeten knippen/snijden en ertussen moeten plaatsen?

Alvast bedankt
*

Dwayne
320

- Senior Alfist
  • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
« Reactie #41 Gepost op: 28 juni 2016, 20:33:36 »
Damitch300

Toevallig derde remlicht weer gemaakt bij mij nu ook het zelfde geval mis dat jij kan zeggen waar het zat welke kant en welk kleur

Zou erg helpen  O:-)
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
« Reactie #42 Gepost op: 29 juni 2016, 08:46:58 »
Ik wacht nog steeds op antwoord van de mensen die het al hebben gedaan. Zou mooi zijn als ze dit lezen? :)
Moet het setje ook nog bestellen.
(heb er nu toch geen tijd voor)
*

Dwayne
320

- Senior Alfist
« Reactie #43 Gepost op: 29 juni 2016, 09:47:17 »
Dan zal ik vanavond zelf eens gaan kijken of het zonder dat setje te doen is >:D
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
*

Dwayne
320

- Senior Alfist
« Reactie #44 Gepost op: 30 juni 2016, 21:46:28 »
Nou het 3e remlicht werkt weer  :PDT_Armataz_01_37:
Als je aan de binnenzijde van de achterruit de zwarte klep eraf trekt(kliksyteem) dan kun je de sproeier slang zien lopen vanuit je derde remlicht naar de 'achterstaand' rechtse kant daar bij ingevoegd zit je kabel voor het derde remlicht deze is bij mij groen/zwart.

Ik heb toen rechts van de auto het rubber losgetrokken en daar die kabel opgezocht ik hoefde niet hard te trekken en had de kabel al voor de helft in de hand heb er een stuk nieuwe kabel tussen gesoldeerd en het werkt weer was nog geen uurtje werk in totaal.
Misschien heb je er iets aan