!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Re: kabelbaan achter licht
« Reactie #45 Gepost op: 1 juli 2016, 20:08:46 »
Misschien trek ik niet hard genoeg. Heb totaal geen speling...

Maar ik wil juist weten, als je de officieele kabelsetje gebruikt of je dan in de oude moet knippen, of dat er verderop klemmetjes zitten.
*

Jetronic
1.299

• Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
    - Super Alfist
« Reactie #46 Gepost op: 2 juli 2016, 21:46:40 »
knippen en solderen.
*

Dwayne
320

• Type Alfa: Giulietta QV
    - Senior Alfist
  • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
« Reactie #47 Gepost op: 4 juli 2016, 05:46:29 »
Ja idd knippen en solderen heb aardig wat tape eraf gehaald om alles na te checken maar loopt gewoon door
Moet ook zeggen dat het bij mij helemaal niet zo strak zit de kabelboom is lang genoeg hij was precies in het midden van het rubber gebroken.
Succes in ieder geval!
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
*

Dwayne
320

• Type Alfa: Giulietta QV
    - Senior Alfist
  • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
« Reactie #48 Gepost op: 4 juli 2016, 09:19:12 »
Was trouwens bij jou de kabel ook groen met zwart?
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
*

Fixnix
3

• Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #49 Gepost op: 12 juli 2016, 21:14:30 »
Hallo ik ben nieuw op het forum en eerlijk gezegd heb ik me geregistreerd omdat ik ook een probleem met mijn achterlichtunit heb. Bij mij doet niets het meer in de linker unit van de kofferbakdeksel (ledlicht, mistlamp, achteruitrijlicht). Ik ben wel een klein beetje technisch, maar nu is mijn vraag: Hoe kan het dat door een kabelbreuk ineens drie zaken uitvallen? Verder maak ik uit jullie verhalen op dat de breuken over het algemeen in het rubber zitten? Ik heb er een beetje in gekeken, maar kan zo niets ontdekken. Als laatste, heeft de unit niet toevallig één zekering?  :17:
Alvast bedankt!
*

Janneman
57

• Type Alfa: Giulia Veloce Ti Q4
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #50 Gepost op: 12 juli 2016, 21:45:54 »
Als alles het in een keer niet meer doet dan kan je ook even kijken of er geen roest of aanslag op de pennetjes in het stekkertje zit. Heb ik ook eens gehad.
Even goed schoonmaken/ krabben en nooit meer last van gehad.
Die kabelboom kun je er altijd nog uittrekken.  ;)
*

Fixnix
3

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #51 Gepost op: 12 juli 2016, 22:05:59 »
Bedankt, ik denk dat je het stekkertje bedoeld dat direct op de unit zit. Die zag er goed uit, maar ik ga hem maar eens schoonmaken.
Daarnaast ga ik maar alle onbekende zekeringen er uit trekken om te controleren. Was toch verrekte handig geweest als dit in het boekje had gestaan.
*

Jetronic
1.299

• Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
    - Super Alfist
« Reactie #52 Gepost op: 13 juli 2016, 00:04:04 »
1 massa voor de hele lampunit waarschijnlijk. 
*

Fixnix
3

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #53 Gepost op: 13 juli 2016, 20:13:07 »
1 massa voor de hele lampunit waarschijnlijk.
:iagree: Bedankt voor de tip. Ik heb de massadraad gezocht via de stekker van de lampunit en toen ik aan deze begon te trekken bij het scharnier had ik één kant van de draad in de hand. Ik heb het hele rubber kapotgesneden en er lagen nog twee andere draden bloot, waarvan één de dikste jongen van allemaal was. Voor nood heb de draad even in elkaar gedraaid en afgetaped, net als de andere twee draden. Dus dat wordt ook een reparatiesetje (of twee) bestellen. De dealer vraagt er meer dan €500 voor (beide kanten). Bedankt voor het meedenken!

Oh en trouwens, als je je rubber kapotsnijdt, is deze ook niet meer waterdicht  :banghead: :banghead:
*

Janneman
57

• Type Alfa: Giulia Veloce Ti Q4
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #54 Gepost op: 14 juli 2016, 21:29:45 »
Succes ermee!
Blijft priegelwerk met die draden. Hopelijk krijg je het rubber ook weer netjes.  :(
« Reactie #55 Gepost op: 15 juli 2016, 08:45:44 »
Ja, als je rubber niet netjes zit, krijg je geheid problemen  :rolleyes:
*

Franky
193

• Type Alfa: Giulietta 1.6 jtdm
    - Alfist
« Reactie #56 Gepost op: 9 januari 2017, 16:37:33 »
Heb het ook zitten...linker mistachterlicht uitgevallen.  Lamp o.k en zekering o.k,kabelbreuk zeker?!
Was het nu de rechterkant geweest, dan had ik er niks aan gedaan.
Distinctive,wit,TomTom,zwart leder,enz...
brp-chip.
*

sjonniedeluxe
32

• Type Alfa: Giulietta 1.4 170pk TCT
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #57 Gepost op: 9 januari 2017, 17:14:43 »
Citaat van: Ruud_Enschede op  5 januari 2016, 14:05:55
Citaat van: Ruud_Enschede op  5 januari 2016, 14:05:55
Ach ja het zijn ook allemaal geen mega serieuze problemen. Het zijn kleine ergernissen/irritaties en schept niet veel vertrouwen dat ze dit soort dingen in een volgende generatie nog steeds niet opgelost hebben. Uiteindelijk kun je beter een waterlekkage oplossen met een tube kit van 2 euro bij de action of een kabelbreuk met een vervangingssetje van een paar tientjes dan dat je kettingen oprekken en je voor een paar duizend motorschade hebt. Echter het premium gevoel wat ze zo graag willen uitstralen om de concurrentie met de Duitse drie aan te gaan is op deze manier ver te zoeken.
Die oprekkende distributieketting hebben ze bij VAG echter wel opgelost (na een hoop klachten). En het was slechts voor 2 modeljaren, wat wil zeggen dat zij wel verbeteringen in de fabriek hebben doorgevoerd.

Ik kan het weten want ik heb een week terug mijn polo 1.2 tsi uit 2010 ingeruild voor een Giulietta uit 2011...waar zowel in 2014 als 2016 iets met de bedrading is gedaan :P