!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

djbase
585

  • *****
    - Super Alfist
Krakende achterophaning / squeeks bij torsie op kas
« Reactie #15 Gepost op: 26 september 2012, 23:36:21 »
Ik was erbij toen men dealer naar zijn contact info belde... 30 minuten later belde geschikte persoon terug met die oplossing, met melding enkel als klant dit meerdere malen vraagt en meerdere malen oplossing eist!
Alfa Giulietta 2.0jtdm² 170pk sp2 8C, alfa rosso - Ex. Fiat Coupe 20VT MY99 - 6 speed - Squadra chip v1A - Forge DV006 1.45bar overboost (03/11/2003-13/03/2012 RIP)
*

RenéQV
449

  • ****
    - Senior Alfist
Krakende achterophaning / squeeks bij torsie op kas
« Reactie #16 Gepost op: 27 september 2012, 07:53:39 »
Citaat van: djbase;23217
Ik was erbij toen men dealer naar zijn contact info belde... 30 minuten later belde geschikte persoon terug met die oplossing, met melding enkel als klant dit meerdere malen vraagt en meerdere malen oplossing eist!

Precies en daar zit het venijn, wat ze dan doen is de boel vervangen. Niet met een gemodificeerd onderdeel maar met de dezelfde onderdelen die er voorheen in zaten. Dit helpt helaas maar tijdelijk en met wat geluk zal het minder zijn als voorheen.
Vandaar dus dat het alleen gedaan wordt bij mensen die op hun strepen gaan staan en een oplossing eisen. Helder voor mij nu, begreep al niet waarom ze hun klanten niet direct zouden willen helpen.
Giulietta QV Bianco Ghiacio
*

djbase
585

  • *****
    - Super Alfist
Krakende achterophaning / squeeks bij torsie op kas
« Reactie #17 Gepost op: 27 september 2012, 08:45:31 »
Maw : om de +- 4 maand moet je die terug laten vervangen...
Toch zeiden ze dat het aangepaste waren... Mja je kan inderdaad goed gelijk hebben.
Alfa Giulietta 2.0jtdm² 170pk sp2 8C, alfa rosso - Ex. Fiat Coupe 20VT MY99 - 6 speed - Squadra chip v1A - Forge DV006 1.45bar overboost (03/11/2003-13/03/2012 RIP)
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Krakende achterophaning / squeeks bij torsie op kas
« Reactie #18 Gepost op: 30 september 2012, 13:34:42 »
Citaat van: djbase;23151

Ik heb nog wat bijkomend gepiep en dat kwam van die stijl, ze hebben er wat mouse tussen geduwd, is nu veel minder maar kraakt er nog een beetje, iemand dat ook al voor gehad?
 
Je kan dit simuleren aan de hand van de achterdeur aan chauffeurszijde open te doen en de deur op en neer te duwen wanneer deze open staat.
?
Dit geknars (noem ik het maar) bij mijn linkerachterdeur heb ik ook al een tijd. Al 2 keer naar laten kijken door Vireo, maar zonder resultaat. Misschien is dit wel hetzelfde euvel zoals jij nu aangeeft? Ik ga t.z.t. weer terug ondanks dat mijn garantietermijn is verlopen. Krakende ophanging is overigens ook nog steeds niet verholpen :mad:
Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
*

djbase
585

  • *****
    - Super Alfist
Krakende achterophaning / squeeks bij torsie op kas
« Reactie #19 Gepost op: 30 september 2012, 14:52:35 »
Inderdaad, t'is eender een geknars...

Klopt !

:'(

Vrij vervelend vind ik, hoor je door de radio door...

Komt op wanneer er torsie op het autoskelet of hoe je het ook zegt (frame ?) gezet wordt... komt dit geknars te boven.
Alfa Giulietta 2.0jtdm² 170pk sp2 8C, alfa rosso - Ex. Fiat Coupe 20VT MY99 - 6 speed - Squadra chip v1A - Forge DV006 1.45bar overboost (03/11/2003-13/03/2012 RIP)
*

valentijn
35

  • *
    - Startende Alfist
Re: Krakende achterophaning / squeeks bij torsie op kas
« Reactie #20 Gepost op: 8 maart 2013, 14:32:50 »
Zo maar weer eens een berichtje, verleden week servicebeurt gehad en geklaagd dat het lijkt alsof achterwielophanging niet vast onder de wagen zit. Rammelen. Na 3 dagen kon ik auto weer ophalen en hebben de bij de garage gevonden dat er modificatie aan achterwielophanging nodig is. gewijzigde rubbers. Volgende week weer brengen.
Hiervoor ha ik het idee dat ik met kluitje in het riet gestuurd werd.
Vind sowieso na 1,5 rijden met herrie dat hier vanuit de importeur richting dealer wel meer aandacht aan bestedd had mogen worden.

Grt

Ruud Valentijn