!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

klaverblad
390

• Type Alfa: giulietta
    - Senior Alfist
LED dagrijverlichting problemen!!
« Gepost op: 30 april 2015, 13:05:21 »
Ik heb een probleem met de dagrijverlichting. de LED lampen gaan soms spontaan uit  :sign0085: ( beide kanten) wanneer ik de auto uit zet en daarna weer start, doen de LED lampen weer.  Wie heeft hier nog meer problemen mee gehad? of wat kan het eventueel zijn?

groeten Henri
*

rini
370

• Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT 170 PK
    - Senior Alfist
Re: LED dagrijverlichting problemen!!
« Reactie #1 Gepost op: 30 april 2015, 16:34:06 »
Links van je stuur kan je met de kleine knopjes op je dashboard de dagrijverlichting instellen.
Misschien daar eens zoeken?
*

klaverblad
390

- Senior Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 30 april 2015, 20:56:45 »
Daar kun je alleen de LED verlichting aan/uit zetten. wanneer de LED verlichting het niet doet....wordt het ook aangegeven op de boordcomputer.
*

klaverblad
390

- Senior Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 3 mei 2015, 18:16:49 »
Ik wordt er niet goed van. Het gebeurd nu steeds vaker dat mijn LED verlichting tijdens het rijden uitvalt. Heb eens  de connectors bekeken en beetje heen en weer geschud...maar geen resultaat. Wanneer ik de auto van contact haal,of ik doe tijdens het rijden in het menu van mn boordcomputer de LED verlichting een keer uit/aan.....dan doen ze het weer.
 zal het electronica zijn?

Dit kan wel eens een gebed zonder einde worden  :017:
*

Ma0tt
232

• Type Alfa: Giulietta 1.4 TB 120pk
    - Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 3 mei 2015, 19:10:11 »
Ik heb hetzelfde voorgehad maar dan met de passagier airbag. Kon hem ook steeds opnieuw inschakelen via het menu maar telkens ging hij terug uit en dit gebeurde steeds frequenter. Dit tot ik opeens niet meer kon starten. Bleek een defecte batterij in mijn geval. Misschien iets gelijkaardigs?
*

klaverblad
390

- Senior Alfist
« Reactie #5 Gepost op: 3 mei 2015, 19:32:23 »
Misschien mogelijk. Ik kan proberen de accu kabels even eraf te halen....en daarna weer proberen. Vreemde ervan is dat ze direct weer doen als het contact even verbroken is.
*

goofy
15

• Type Alfa: 156, 147, 156GTA, STELVIO
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #6 Gepost op: 5 mei 2015, 22:15:37 »
heb zo iets al gelijk aardig tegen gekomen en probleem zat toen in de koplamp. De ene is de slave van de andere, weet wel nie meer juist welke. Ma ik had gezien dat ééntje begon te flikkeren en dan uit viel, die flikkerde hebben we vervangen en sinds dien is het probleem op gelost
*

klaverblad
390

- Senior Alfist
« Reactie #7 Gepost op: 7 mei 2015, 17:11:01 »
Citaat van: goofy op  5 mei 2015, 22:15:37
Citaat van: goofy op  5 mei 2015, 22:15:37
heb zo iets al gelijk aardig tegen gekomen en probleem zat toen in de koplamp. De ene is de slave van de andere, weet wel nie meer juist welke. Ma ik had gezien dat ééntje begon te flikkeren en dan uit viel, die flikkerde hebben we vervangen en sinds dien is het probleem op gelost

zowel beide LED verlichting beginnen te flikkeren. zou dus betekenen dat beide koplampen niet goed zijn?
heb je toen een nieuwe koplamp laten monteren? of alleen LED
*

klaverblad
390

- Senior Alfist
« Reactie #8 Gepost op: 9 mei 2015, 06:54:01 »
gisteren bij Berfelo in Giesbeek geweest. eerst geprobeerd met een nieuwe accu. ( dit omdat ik ook problemen heb met de start/stop vermelding in de boordcomputer)
----zie nieuwe topic-----
Helaas is het probleem niet verholpen. waarschijnlijk is een koplamp defect ( Master) deze begint als eerste te knipperen en valt dan uit. enkele seconden later valt de slave LED verlichting uit.

wordt vervolgd!!
*

klaverblad
390

- Senior Alfist
« Reactie #9 Gepost op: 28 mei 2015, 07:07:29 »
Tot op heden niet opgelost!  kan het probleem niet vinden. Stekker een keer losgehaald. Daarna 2 dagen geen problemen gehad. Nu komt het soms terug. Led begint bij de bijrijderskant te flikkeren en valt dan uit. Een paar seconden later valt de led aan bestuurderskant ook uit. Heb weinig zin om een nieuwe koplamp te bestellen. Is niet zeker of het probleem in de koplamp zit.
Jammer dat niemand een soortgelijke euvel heeft gehad.

« Reactie #10 Gepost op: 28 mei 2015, 09:21:59 »
Voor probleemoplossing is het misschien wel beter als meerdere mensen dit al hebben of gehad hebben, maar ik ben toch blij dat je tot nu toe de enige bent  ;)
*

klaverblad
390

- Senior Alfist
« Reactie #11 Gepost op: 28 mei 2015, 19:05:18 »
Voor probleemoplossing is het misschien wel beter als meerdere mensen dit al hebben of gehad hebben, maar ik ben toch blij dat je tot nu toe de enige bent  ;)

begrijp het helemaal. wordt er niet goed van :(
*

Jetronic
1.299

• Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
    - Super Alfist
« Reactie #12 Gepost op: 28 mei 2015, 20:40:46 »
ophet engelse forum heeft iemand dit probleem al gehad.  dacht dat het op een andere koplamp uitdraaide....
*

Sjaak
16

• Type Alfa: Giulietta 1.4 120PK
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #13 Gepost op: 28 mei 2015, 22:17:35 »
Ik heb iets soortgelijks gehad. Links voor m'n koplamp vervangen, bleef daarna mijn ledverlichting aanstaan na op slot zetten van de auto via de afstandbediening. In eerste instantie dacht ik dat het de 'follow me home' functie was, maar na 5 minuten wachten bij de auto toch tot de conclusie gekomen dat de led dus niet meer uit ging.

De motor starten zorgde ervoor dat de verlichting een reset kreeg. Daarna ging de led wel direct uit na op slot zetten van de auto met de afstandbediening.  :rolleyes:
*

klaverblad
390

- Senior Alfist
« Reactie #14 Gepost op: 9 juni 2016, 23:21:15 »
Led dagrijverlichting steekt de kop weer op. Na een klein jaartje zonder problemen met het Led dagrijverlichting is het geneuzel weer begonnen met spontane uitval.

Heb vorig jaar niets aan gedaan en het probleem was in één kee weg.

Helaas komt het probleem weer terug. Na het op contact zetten zie je nu aan de bestuurderskant dat de led verlichting het direct niet meer doet. Na 2 sec. Zie je de led verlichting aan de bijrijderskant  een paar keer knipperen en valt dan ook uit.

Vorig jaar was het probleem andersom. Toen begon de led verlichting aan de bijrijderskant te knipperen en viel dan uit.
Na een minuut ging toen aan de bestuurderskant pas uit.

Nog niemand hier een oplossing voor  O:-)