!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Jetronic
1.299

• Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
    - Super Alfist
Re: LED dagrijverlichting problemen!!
« Reactie #15 Gepost op: 11 juni 2016, 09:38:24 »
Het knipperen is om te signaleren dat die kant nog werkt, maar wordt uitgeschakeld omdat je niet met DRL aan 1 kant mag rijden.  Oplossing bleek om de niet knipperende (en niet brandende) koplamp te vervangen.
*

klaverblad
390

• Type Alfa: giulietta
    - Senior Alfist
« Reactie #16 Gepost op: 11 juni 2016, 13:32:56 »
Het knipperen is om te signaleren dat die kant nog werkt, maar wordt uitgeschakeld omdat je niet met DRL aan 1 kant mag rijden.  Oplossing bleek om de niet knipperende (en niet brandende) koplamp te vervangen.

Vorig jaar ging eerst de knipperende kant uit. Na een minuut ongeveer ging de andere kant uit. Dat zou dus betekenen dat ik de knipperende kant moest vervangen. Echter na een maand was er geen problemen meer.

Het gaat mij te ver om  beide te gaan vervangen omdat het niet zeker is welke nu stuk is.
*

MysteryAngel
3.505

• Type Alfa: Nog geen
    - Super Alfist
« Reactie #17 Gepost op: 11 juni 2016, 21:20:49 »
Ik ben zelf niet al te technisch als het om auto´s gaat.
Maar hoe worden die dagrij leds aangestuurd en gevoed eigenlijk?
Zit dat in de koplamp zelf verwerkt of is het misschien een apart cirquit?
Misschien als het een apart cirquit is, dat het iets met een voeding, relais of aansturing kan zijn.
*

klaverblad
390

- Senior Alfist
« Reactie #18 Gepost op: 12 juni 2016, 17:14:14 »
Ik ben zelf niet al te technisch als het om auto´s gaat.
Maar hoe worden die dagrij leds aangestuurd en gevoed eigenlijk?
Zit dat in de koplamp zelf verwerkt of is het misschien een apart cirquit?
Misschien als het een apart cirquit is, dat het iets met een voeding, relais of aansturing kan zijn.

Waarschijnlijk iets in de koplamp. Jammer dat er niet direct bewijs is,als je een koplamp vevangt, dat het probleem is opgelost.

Als ik het zeker wist...dan had ik het gedaan. Nu laat ik het maar zo.
*

dany595
2

• Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #19 Gepost op: 20 juni 2016, 17:44:02 »
Bij mij juist dezelfde problemen. Eerst een tijdje regelmatige uitval van de dag verlichting. Na herstart wagen werkte die opnieuw. Nu werkt die helemaal niet meer. Ook knipperen de daglichten aan de bestuurderszijde en dan helemaal uitval . Heb enkele dagen geleden de lamp van de dimlichten vervangen en toen werkten de daglichten opnieuw. Van korte duur echter want de dag erop opnieuw defect en knipperen bij het aanleggen. Weer een lamp vervangen maar dit keer blijven ze dienst weigeren.
Weet iemand raad???
*

klaverblad
390

- Senior Alfist
« Reactie #20 Gepost op: 21 juni 2016, 16:44:29 »
Bij mij juist dezelfde problemen. Eerst een tijdje regelmatige uitval van de dag verlichting. Na herstart wagen werkte die opnieuw. Nu werkt die helemaal niet meer. Ook knipperen de daglichten aan de bestuurderszijde en dan helemaal uitval . Heb enkele dagen geleden de lamp van de dimlichten vervangen en toen werkten de daglichten opnieuw. Van korte duur echter want de dag erop opnieuw defect en knipperen bij het aanleggen. Weer een lamp vervangen maar dit keer blijven ze dienst weigeren.
Weet iemand raad???

Men geeft aan dat de master kant ( koplamp rechts) vervangen moet worden. Vandaag offerte ontvangen. Daar wordt je niet blij van.

Kosten zijn rond de €500,-
*

dany595
2

• Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #21 Gepost op: 21 juni 2016, 21:14:17 »
Weet iemand raad???

Men geeft aan dat de master kant ( koplamp rechts) vervangen moet worden. Vandaag offerte ontvangen. Daar wordt je niet blij van.

Is inderdaad om niet blij van te worden.
ik zoek eens verder of dit wel echt de oorzaak is want heb zo de indruk dat niemand echt weet wat er aan de hand is.
Kan me moeilijk voorstellen dat men daarvoor de volledige koplamp moet vervangen.
Als ik iets meer weet laat ik het u weten.

Groeten

Dany
*

klaverblad
390

- Senior Alfist
« Reactie #22 Gepost op: 22 juni 2016, 16:22:19 »
Citaat van: klaverblad
link=topic=4119.msg75193#msg75193 date=1466520269
Weet iemand raad???

Is inderdaad om niet blij van te worden.
ik zoek eens verder of dit wel echt de oorzaak is want heb zo de indruk dat niemand echt weet wat er aan de hand is.
Kan me moeilijk voorstellen dat men daarvoor de volledige koplamp moet vervangen.
Als ik iets meer weet laat ik het u weten.

Groeten

Dany

Ik heb voor vrijdag een afspraak staan bij een deutse alfa dealer. Hier in NL weet geen enkele dealer echt een oplossing.  Wil natuurlijk niet zeggen dat men in Deutsland het wel weet! Ze gaan alles doormeten.

Wordt vervolgd!!
*

klaverblad
390

- Senior Alfist
« Reactie #23 Gepost op: 24 juni 2016, 16:44:33 »
Probleem is gevonden. Zoals Alfa romeo bekend staat om zijn elektronische problemen....gaat het hier ook om een elektrische aansturing van de Master koplamp. Hier zit een fout in waardoor LED uitvalt.

Oplossing...... ff een nieuwe koplamp erin. Kosten....rond de €489,-

*

klaverblad
390

- Senior Alfist
« Reactie #24 Gepost op: 29 juli 2016, 10:25:49 »
Probleem is gevonden. Zoals Alfa romeo bekend staat om zijn elektronische problemen....gaat het hier ook om een elektrische aansturing van de Master koplamp. Hier zit een fout in waardoor LED uitvalt.

Na meting bij de Alfa dealer heb ik zelf de koplamp besteld. Er werd mij verteld dat ik de master moest vernieuwen. Zij zaten helemaal fout!  :040:

Ook bij de nieuwe koplamp had ik totale uitval van de dagrijverlichting. Je moet de koplamp vervangen die bij inschakelen verlichting direct niet doet.

Koplamp waarbij de led dagrijverlichting begint te knipperen is een aanduiding dat de andere kant stuk is. 
Mocht er in de toekomst iemand zijn die dit probleem ook heeft....Dan weet je welke je moet bestellen.

P.s. koplamp heb ik Duitsland besteld. Daar kost ie €199.-   is van het merk magneti marelli
*

MysteryAngel
3.505

• Type Alfa: Nog geen
    - Super Alfist
« Reactie #25 Gepost op: 29 juli 2016, 14:07:31 »
Dus je hebt nu 2 nieuwe lampen voor €400,-
Dat is opzich een goede deal.  :PDT_Armataz_01_37:
« Reactie #26 Gepost op: 29 juli 2016, 14:12:49 »
En Magnetti Marelli, is gewoon de originele fabrikant van de lampen.
*

Jetronic
1.299

• Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
    - Super Alfist
« Reactie #27 Gepost op: 29 juli 2016, 20:02:36 »

Na meting bij de Alfa dealer heb ik zelf de koplamp besteld. Er werd mij verteld dat ik de master moest vernieuwen. Zij zaten helemaal fout!  :040:

Ook bij de nieuwe koplamp had ik totale uitval van de dagrijverlichting. Je moet de koplamp vervangen die bij inschakelen verlichting direct niet doet.

Koplamp waarbij de led dagrijverlichting begint te knipperen is een aanduiding dat de andere kant stuk is. 
Mocht er in de toekomst iemand zijn die dit probleem ook heeft....Dan weet je welke je moet bestellen.

P.s. koplamp heb ik Duitsland besteld. Daar kost ie €199.-   is van het merk magneti marelli

*

klaverblad
390

- Senior Alfist
« Reactie #28 Gepost op: 30 juli 2016, 11:13:44 »
Je heb helemaal gelijk! Echter na meting bij de dealer moest ik de master vernieuwen. Dus ze zaten helemaal fout. Prutsers.
*

Cossey
1

• Type Alfa: julieta
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #29 Gepost op: 14 januari 2017, 09:23:41 »
Goei dag ik had zelfde probleem met mijn julieta waren wel achteraf in geboud mijn led probleen heb ik opgelost door bij elke lamp balast tussen te stopen http://www.cartronix.nl/epages/78234299.mobile/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/78234299/Products/12036&ViewAction=ViewProduct te koop op deze lik te koop moet op bijde lampen een aan sluiten .nu geen probleem meer .reden dat auto lichten uit doet is door laag verbruik en denkt dat er iets kapot is en zo stoom uitschakeld .