!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

bekkie
3.090

• Type Alfa: Giulietta 1.4MA 170pk TCT
    - Super Alfist
Re: Lekkage bij kofferbak Giulietta
« Reactie #15 Gepost op: 10 februari 2014, 18:51:12 »
Bij mijn Giulietta bleek na lang zoeken door de dealer dat er een gaatje in het plaatwerk zat, onder één van de achterlichten. Gaatje gedicht, sindsdien staat de reservewielruimte niet meer blank. Wel komt er op de een of andere manier nog iets water binnen via het kofferdekselslot. En dan na te gaan dat ik bij mijn eerste Alfa Romeo, een mooi rooie AlfaSud 1.5TI, toendertijd ook enorme lekkages had! Eén keer was het zo erg na een hoosbui, dat het opbergvakje onder het dashboard tot aan de rand vol stond met water. Dus toen ik weg reed, klotste het water in de voetenruimte. Dat was 1985. Dus bijna 30 jaar na dato nog steeds lekkage bij de Alfa..... :021:
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
en: Giulietta 1.4 MA TCT 170pk - Super Veloce - MY2016 - Grigio Stromboli
*

Wesley
68

• Type Alfa: Giulietta 1.4MA
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #16 Gepost op: 3 januari 2016, 15:23:01 »
Ook bij mij het slotgat zo af en toe helemaal vol met water. Zo ook vanmorgen weer. Ik ben hier laatst mee naar de dealer geweest, maar daar willen ze eerst onderzoek doen etc.. Gaat allemaal in de papieren lopen, terwijl het (mij) al duidelijk is waar het vandaan komt, de ruitenwisser. Rubber ziet en voelt redelijk droog. Bij openen klep zie je het zo over het raam lopen. Volstaat het om het rubbertje aan de buitenzijde te vervangen of betreft het een rubbertje ergens binnenin?
« Reactie #17 Gepost op: 3 januari 2016, 16:10:38 »
Mijn rubber is in 2 jaar al 3x vervangen.
Werkt geen donder.
Kit wat ertussen of koop kneed kit.
Iets wat je zo los kan trekken indien niet nodig.
Maar wel klevig genoeg.
Werkt top bij mij!
*

Wesley
68

• Type Alfa: Giulietta 1.4MA
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #18 Gepost op: 3 januari 2016, 16:38:34 »
Dat klinkt als een goed idee! Eens kijken voor wat kneedkit morgen.
*

alfafi
21

• Type Alfa: giulietta 1.4 TB prog
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #19 Gepost op: 3 januari 2016, 21:40:59 »
Bij hevige regenval kunnen de gaatjes onderaan het kofferdeksel , dit water niet voldoende afvoeren , stijgt het boven het slot en loop zo in het slotgat , koffer , bak reservewiel .
Oplossing , rond slot silicone aan brengen , zodanig dat het water langs de afvoergaatjes moet
*

rini
370

• Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT 170 PK
    - Senior Alfist
« Reactie #20 Gepost op: 3 januari 2016, 23:12:41 »
Zelfde probleem gehad. Dealer heeft rubber ruitenwisser vervangen incl. wat zwarte kit.
Nooit geen problemen meer gehad.
*

Ruud_Enschede
864

• Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
    - Super Alfist
« Reactie #21 Gepost op: 4 januari 2016, 15:16:24 »
Heb dit probleem ook gehad. Inderdaad rubbertje afgekit en onderaan het kofferdeksel het middelste (laagste) rubbertje eruit gepield. Nu geen last meer van. Enige wat ik onlangs had was dat het water naar binnen lekte toen ik de ruitensproeier achter gebruikte. Ben er nog niet achter hoe dat water naar binnen is gekomen. Misschien iemand hier ervaring mee?? Misschien slangetje lek??
*

klaverblad
390

• Type Alfa: giulietta
    - Senior Alfist
« Reactie #22 Gepost op: 4 januari 2016, 23:36:28 »
Citaat van: Ruud_Enschede op  4 januari 2016, 15:16:24
Citaat van: Ruud_Enschede op  4 januari 2016, 15:16:24
Heb dit probleem ook gehad. Inderdaad rubbertje afgekit en onderaan het kofferdeksel het middelste (laagste) rubbertje eruit gepield. Nu geen last meer van. Enige wat ik onlangs had was dat het water naar binnen lekte toen ik de ruitensproeier achter gebruikte. Ben er nog niet achter hoe dat water naar binnen is gekomen. Misschien iemand hier ervaring mee?? Misschien slangetje lek??

Die van mij is ook zo lek als een mandje. Water komt via de achterdeuren.....zowel links als rechts..... Naar binnen. Vloermatten zijn bij hevige regenval in de hoeken iets nat. Heb ik al een keer een topic van gemaakt. Kan er maar niet achter komen waar het nu vandaan komt. Wanneer je de achterdeur openmaakt,zie je water tussen de rubbers zitten. Via de rubber sijpelt het naar binnen.
Alleen bij hevige regenval.
Ik ben er  eerlijk gezegd ook wel een beetje klaar mee. Ben nog nooit zo druk geweest met een auto om problemen op te lossen.

Ga nog 2 jaartjes mee rijden en dan komt er weer een Honda op mkjn oprit.
*

bekkie
3.090

• Type Alfa: Giulietta 1.4MA 170pk TCT
    - Super Alfist
« Reactie #23 Gepost op: 5 januari 2016, 20:48:57 »
Citaat van: klaverblad op  4 januari 2016, 23:36:28
Citaat van: klaverblad op  4 januari 2016, 23:36:28
Ik ben er  eerlijk gezegd ook wel een beetje klaar mee. Ben nog nooit zo druk geweest met een auto om problemen op te lossen.

Begrijpelijk en herkenbaar. Ik heb ook al vele problemen gehad. Gelukkig zijn ze opgelost, maar het is niet goed voor het vertrouwen. Moet eerlijk zeggen, en dat is de eerste keer in 30 jaar, dat ik aan het kijken ben naar een Mazda6 of iets soortgelijks.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
en: Giulietta 1.4 MA TCT 170pk - Super Veloce - MY2016 - Grigio Stromboli
« Reactie #24 Gepost op: 5 januari 2016, 20:51:51 »
"Vroeger" kwam Alfa nog wel weg met alleen een mooi design, voornamelijk omdat ze bijna het enige volume merk waren dat echt mooie auto's had. Tegenwoordig beheersen meer merken dat kunstje, die ook nog eens beter in elkaar zitten.
« Reactie #25 Gepost op: 6 januari 2016, 10:50:18 »
Mazda 6 is een supermooie bak.
Rijd ook nog eens heerlijk.

Maar ja de lekkage is niet alleen Alfa.
Weet niet of ik het ooit heb gezegt.
Maar mijn gloednieuwe Ford Fiesta mk7 lag vol water omdat alle kit was weggesmolten in de warme temperaturen van Bosnia i Hezegovina.
Rond de 40+/-

Dus dit is niet alleen Alfa.

Dat probleem van je deuren.
Ik heb een keer gezien dat ze met kleurstoffen in water lekkages opzoeken en infrarood.
Dit doen ze bij caravans.
Misschien even googlen?

Check als je rubbers, duw erop en kijk of er water tussenuit komt.
Check je ramen of ze helemaal sluiten.
En of je deur goed is uitgelijnd.
*

jwq
2.687

• Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
    Amico del club - Super Alfist
« Reactie #26 Gepost op: 6 januari 2016, 11:00:43 »
andere manier voor opsporen lekkages is middels rook :
http://www.diagnose-service-noord.nl/rookmachine.htm
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Jeroen
1.005

• Type Alfa: DS3
    - Super Alfist
« Reactie #27 Gepost op: 6 januari 2016, 11:02:37 »
Slim hee die Friezen   :D
*

jwq
2.687

• Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
    Amico del club - Super Alfist
« Reactie #28 Gepost op: 6 januari 2016, 11:10:55 »
Citaat van: Jeroen op  6 januari 2016, 11:02:37
Citaat van: Jeroen op  6 januari 2016, 11:02:37
Slim hee die Friezen   :D

of die Amerikanen natuurlijk, als fabrikant vd apparatuur ;) : http://redlinedetection.com/
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
« Reactie #29 Gepost op: 6 januari 2016, 11:16:07 »
Dat is dan wel weer typisch Fries, pronken met veren die niet van jezelf zijn  :rolleyes: ;D