!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #30 Gepost op: 14 juni 2014, 21:10:31 »
Persoonlijk vind ik de "bite" een beetje soft. Het mag wel wat agressiever aangrijpen. En een paar keer vanaf hoge snelheid remmen merk je wel dat er al snel lichte fading optreedt. Pedaal voelt wat sponzig en je moet nog verder het pedaal intrappen.

Misschien zit er nog verschil tussen de modeljaren. De klauwen zijn later natuurlijk iets anders geworden.

Omgekeerd zijn de remmen heel goed doseerbaar, wat vaak niet zo goed geregeld is met "mindere" klauwen met veel bite.  dacht dat de SP2000 blokken een hogere frictiecoefficient hebben, dus dat zal voor extra bite zorgen.  ze kunnen ook veel hogere temperaturen aan, dus dan zal de fading ook verdwijnen.  De brembo schijven die Coen aanbiedt zijn extra warmte behandeld zodat kromtrekken ook tot het verleden moet behoren.  Dit kan anders een probleem worden met temperatuursbestendige blokken.
Re: Let's talk remmen
« Reactie #31 Gepost op: 14 juni 2014, 21:16:16 »
Ja, dat klopt dan ook wel weer. Ik heb wel eens in een Volvo 460 gereden, als je daar het rempedaal aantikte zat je meteen met je hoofd tegen de voorruit (bij wijze van spreken), onmogelijk om goed te doseren, of het was niet remmen of het was meteen voluit remmen..........
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #32 Gepost op: 14 juni 2014, 21:37:24 »
Ik heb wel eens in een Volvo 460 gereden

Oww, dat spijt me
Re: Let's talk remmen
« Reactie #33 Gepost op: 14 juni 2014, 22:39:02 »
 ;D

Gelukkig was het maar 10 minuutjes
*

jwq
2.621

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #34 Gepost op: 15 juni 2014, 11:03:18 »
Oude citroens waren nog erger.... Zat alleen een knop op de vloer. Was zodanig bekrachtigd dat je al door de ruit vloog als je die aanraakte.... :-[
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

kreeks
153

  • Type Alfa: Mito QV
  • ***
    - Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #35 Gepost op: 15 juni 2014, 15:41:01 »
Heb zelf ebc greenstuff gekocht volgens alfistinet zijn de brembo sportpads niet geschikt voor de standaard QV schijven !

moet ze alleen nog wel monteren !
Mito QV
Giulietta QV
147 GTA
156 Sportwagon
147 2.0
146 TI
33 Imola
33 QV
Sprint
*

jwq
2.621

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #36 Gepost op: 15 juni 2014, 16:49:05 »
Heb zelf ebc greenstuff gekocht volgens alfistinet zijn de brembo sportpads niet geschikt voor de standaard QV schijven !

moet ze alleen nog wel monteren !

Hoor nogal wat slechte verhalen over de greenstuff blokken.....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

vfr
100

  • ***
    - Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #37 Gepost op: 15 juni 2014, 17:23:45 »
remmen - klauwen - blokken nog standaard.

Stalen remleidingen + andere remolie (motul)

Is beter dan standaard maar nog niet zoals ik ze wil. Rempedaal zelf geeft weinig weerstand en kan je blijven doorduwen.

Nog steeds niet de initiële bite die ik wens en na een tijdje toch wat last van fading.

Als de blokken versleten zijn ebc (yellow), qua schijven worden het dan gegroefde (geen geperforeerde keuring probleem).

Remgedrag kan ook beter door de vering te upgraden maar hier ook keuringsprobleem. + ander soort banden.

De remmen van mijn vorige alfa 159 ti waren gewoon betere  :-[

Zelfs onze andere wagen bmw 5 remt beter. en vergelijken met zijn voorganger bmw 1 (performance remmen 340 + 6 zuigers en 324 + 4 zuigers) ga ik zelfs niet aan beginnen.
*

Pinda
244

  • Type Alfa: 156 1.9 JTD 16v SW
  • ***
    - Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #38 Gepost op: 15 juni 2014, 21:32:54 »

Persoonlijk vind ik de "bite" een beetje soft. Het mag wel wat agressiever aangrijpen. En een paar keer vanaf hoge snelheid remmen merk je wel dat er al snel lichte fading optreedt. Pedaal voelt wat sponzig en je moet nog verder het pedaal intrappen.

Misschien zit er nog verschil tussen de modeljaren. De klauwen zijn later natuurlijk iets anders geworden.

Geen idee of ze überhaupt leverbaar zijn voor jouw QV, maar de EBC Redstuff blokken doen precies het tegenovergestelde van bovenstaand verhaal.

Bij koud remmen, is het net zoals (of iets beter dan) standaard, maar eenmaal warm geremd grijpt het blok steeds harder aan. Goed te merken bij uitvoegen vanaf de snelweg bv. Je komt met een leuk gangetje aan, tikt de remmen heel licht aan, blok warmt op en als je dan echt moet remmen gaan de ankers genadeloos uit.
Ik gebruik ze op mijn 156 icm Brembo gegroefde/geharde schijven. Wellicht wat voor jou indien beschikbaar voor de Giullietta.
Re: Let's talk remmen
« Reactie #39 Gepost op: 15 juni 2014, 21:41:54 »
Dat geldt dus voor vrijwel alle sportremblokken Pinda. Die kunnen meer warmte aan.  ;D

Ik heb ook wat meer info over de Falco gegroefde Brembo schijven, die zijn specifiek voor hun. In de basis een "gewone" Brembo schijf, met extra hittebehandeling en dus de groeven.


De remmen van mijn vorige alfa 159 ti waren gewoon betere  :-[


Dat is exact dezelfde setup als een Giulietta QV heeft. Dus best raar als je die als beter ervaart.
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #40 Gepost op: 15 juni 2014, 21:44:19 »
Die auto weegt meer, dus ankert zichzelf sneller  :D :D :lol_hitting:
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
Re: Let's talk remmen
« Reactie #41 Gepost op: 15 juni 2014, 21:48:36 »
Zou juist andersom moeten zijn he, de auto weegt meer dus moeten de remmen harder werken. Misschien ervaar je de 159 wel als stabieler bij hard remmen, dat zou kunnen.
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #42 Gepost op: 15 juni 2014, 22:16:46 »
Nou je het zegt, net als zwaardere schepen...
 :-[ :-[
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

Pinda
244

  • Type Alfa: 156 1.9 JTD 16v SW
  • ***
    - Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #43 Gepost op: 16 juni 2014, 10:30:48 »
Dat geldt dus voor vrijwel alle sportremblokken Pinda. Die kunnen meer warmte aan.  ;D


Oh...ik dacht, ik leg het ff uit.... :great:

 :lol_hitting:
Re: Let's talk remmen
« Reactie #44 Gepost op: 16 juni 2014, 10:50:05 »
 :sign0098: :D