!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

alfata
3.424

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #75 Gepost op: 7 juli 2016, 11:32:20 »
Even een kickje.

Ik wil op mijn Multiair voor betere remmen die het op het circuit langer volhouden en remblokken die minder remstof geven. Op het oog heb ik Zimmermann Sport remschijven (geperforeerd). Is dit any good? Heb nu wel Zimmermann Coat Z achterremschijven en bij monteren ging ik er flink op vooruit, maar de schijven waren achter ook compleet op.
Qua blokken heb ik echt nog geen idee. Ik wil graag blokken die weinig remstof geven (carbon?) en die hoge temperaturen kunnen verdragen. Maar, ook gewoon op de weg wel gelijk goed remmen als ze nog wat koud zijn. Iemand die tips heeft voor blokken bij de Zimmermann schijven?
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
Re: Let's talk remmen
« Reactie #76 Gepost op: 7 juli 2016, 11:46:28 »
Zimmermann schijven zijn prima, heb ik vaak gehad icm Pagid blokken. Voor blokken geldt, de mogelijkheden zijn bijna eindeloos. Maar een blok dat én super remt én minder remstof afgeeft, is volgens mij een combinatie die niet zo goed samen past. Ik heb CL blokken gehad, daar kwam ook gewoon genoeg remstof vanaf  ;D. De Hawks die ik nu heb stoffen ongeveer net zo als de standaard blokken.

EBC schijnt niet zoveel te stoffen, maar volgens mij doe je dan ook concessies aan het remvermogen.
*

TimW
2.228

  • *****
    - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #77 Gepost op: 7 juli 2016, 11:59:50 »
Geef me nog een paar weken en ik kan mijn ervaring m.b.t. de DS2500's delen.

Afgelopen Zondag iig geen last van faden gehad en ook koud remmen ze goed. Verder dus nog wat meer tijd nodig om tot een degelijk oordeel te kunnen komen.

Mogelijk ook een idee om aan andere remvloeistof en/of stalen remleidingen te denken? Zelf geen ervaring mee, maar wat ik er over gelezen heb is overwegend positief.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
Re: Let's talk remmen
« Reactie #78 Gepost op: 7 juli 2016, 12:01:38 »
Remvloeistof kan al behoorlijk van invloed zijn op de houdbaarheid van de remmen op het circuit.
*

alfata
3.424

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #79 Gepost op: 7 juli 2016, 12:02:31 »
Citaat van: frankie op  7 juli 2016, 11:46:28
Citaat van: frankie op  7 juli 2016, 11:46:28
Zimmermann schijven zijn prima, heb ik vaak gehad icm Pagid blokken. Voor blokken geldt, de mogelijkheden zijn bijna eindeloos. Maar een blok dat én super remt én minder remstof afgeeft, is volgens mij een combinatie die niet zo goed samen past. Ik heb CL blokken gehad, daar kwam ook gewoon genoeg remstof vanaf  ;D. De Hawks die ik nu heb stoffen ongeveer net zo als de standaard blokken.

EBC schijnt niet zoveel te stoffen, maar volgens mij doe je dan ook concessies aan het remvermogen.

Nou ja, TRW schijnt dus nu een nieuwe lijn te hebben met blokken die dus weinig stoffen maar wel goede performance leveren: https://www.trwaftermarket.com/en/Products/Disc-Brake-Systems/Brake-Pads---DTEC/
Maar goed, die zijn dan weer niet te krijgen voor Giully.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

alfata
3.424

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #80 Gepost op: 7 juli 2016, 12:03:51 »
Citaat van: TimW op  7 juli 2016, 11:59:50
Citaat van: TimW op  7 juli 2016, 11:59:50
Geef me nog een paar weken en ik kan mijn ervaring m.b.t. de DS2500's delen.

Afgelopen Zondag iig geen last van faden gehad en ook koud remmen ze goed. Verder dus nog wat meer tijd nodig om tot een degelijk oordeel te kunnen komen.

Mogelijk ook een idee om aan andere remvloeistof en/of stalen remleidingen te denken? Zelf geen ervaring mee, maar wat ik er over gelezen heb is overwegend positief.

Remvloeistof laat ik sowieso ook doen. 5.1 geloof ik, dat moet werken.  :)
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Dwayne
320

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • ****
    - Senior Alfist
  • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
Re: Let's talk remmen
« Reactie #81 Gepost op: 8 juli 2016, 22:29:27 »
Krijg volgende week mijn brembo geperforeerde hitte behandelde remschijven voor en achter gemonteerd met sp2000 remblokken dus ook ik kan je binnenkort feedback geven over dit setje.
Weet ook niet wat je zelf in gedachte qua geld wat je uit wilt geven
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
*

alfata
3.424

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #82 Gepost op: 9 juli 2016, 22:05:00 »
Citaat van: Dwayne op  8 juli 2016, 22:29:27
Citaat van: Dwayne op  8 juli 2016, 22:29:27
Krijg volgende week mijn brembo geperforeerde hitte behandelde remschijven voor en achter gemonteerd met sp2000 remblokken dus ook ik kan je binnenkort feedback geven over dit setje.
Weet ook niet wat je zelf in gedachte qua geld wat je uit wilt geven

Niet te veel ;)
Haha nee hoor, wil gewoon kwaliteit, maar niet de jackpot ervoor betalen. Volgens mij zit ik dan met Zimmermann sport schijven en goede remblokken (EBC?) wel in de goede richting. Iemand die dat kan bevestigen? Gaat om dagelijks gebruik plus 2 a 3 keer circuit per jaar.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Dwayne
320

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • ****
    - Senior Alfist
  • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
Re: Let's talk remmen
« Reactie #83 Gepost op: 10 juli 2016, 21:42:05 »
Mijn setje compleet kost 650 voor en achter dan heb je die info alvast dan is het net wat voor merk je zelf wilt ;)
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
*

alfata
3.424

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #84 Gepost op: 13 juli 2016, 11:59:43 »
Ik kom er qua remblokken nog steeds niet helemaal uit. Het lijkt wel of alles wat voor de 330 schijven niet beschikbaar is voor mijn 305 schijven. Tim, hoe bevallen jouw DS2500 blokken? Veel stof?
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

TimW
2.228

  • *****
    - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #85 Gepost op: 13 juli 2016, 12:16:41 »
Ik kom er qua remblokken nog steeds niet helemaal uit. Het lijkt wel of alles wat voor de 330 schijven niet beschikbaar is voor mijn 305 schijven. Tim, hoe bevallen jouw DS2500 blokken? Veel stof?

Lastig om er nog echt een fatsoenlijk oordeel over te vellen, maar nu 1,5 week later inclusief rondjes circuit zit er absoluut nog niet buitensporig veel stof op. Ze zijn eigenlijk zelfs nog relatief schoon. Ik heb er nooit echt op gelet hoe het met de originele blokken was, maar het is nu zeker niet (veel) meer, waarschijnlijk gelijk of misschien zelfs wat minder.

Remmen doen ze goed, ik had misschien iets meer "bite" verwacht, maar verder geen klagen. Overigens niet meer flink door geremd sinds vorige week, dus nog altijd lastig om echt te oordelen.

PS: mocht je zoeken naar die Hawk blokken, deze zijn er niet voor de 305 schijven.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

alfata
3.424

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #86 Gepost op: 13 juli 2016, 16:13:21 »
Ik kom er qua remblokken nog steeds niet helemaal uit. Het lijkt wel of alles wat voor de 330 schijven niet beschikbaar is voor mijn 305 schijven. Tim, hoe bevallen jouw DS2500 blokken? Veel stof?

Lastig om er nog echt een fatsoenlijk oordeel over te vellen, maar nu 1,5 week later inclusief rondjes circuit zit er absoluut nog niet buitensporig veel stof op. Ze zijn eigenlijk zelfs nog relatief schoon. Ik heb er nooit echt op gelet hoe het met de originele blokken was, maar het is nu zeker niet (veel) meer, waarschijnlijk gelijk of misschien zelfs wat minder.

Remmen doen ze goed, ik had misschien iets meer "bite" verwacht, maar verder geen klagen. Overigens niet meer flink door geremd sinds vorige week, dus nog altijd lastig om echt te oordelen.

PS: mocht je zoeken naar die Hawk blokken, deze zijn er niet voor de 305 schijven.

Ok, dat klinkt bemoedigend, alhoewel ik het wel opmerkelijk vind dat je weinig verschil ervaart. Ik zoek toch echt naar een combinatie dat duidelijk verschil laat merken op de openbare weg, maar ook op het circuit. Remkracht vind ik overigens nu vaak wel voldoende, maar het houdt niet over na 1 rondje circuit.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #87 Gepost op: 13 juli 2016, 19:38:03 »
waarschijnlijk weet iedereen dit al, maar zeg het toch maar.  De remblokken voor de brembo klauwen zijn dezelfde maat als Subaru Impreza WRX STi en Mitsubishi Lancer Evolution 5-10 (Exo V-X).  Zo ga je waarschijnlijk veel meer keuze hebben, en eventueel lagere prijzen.
*

alfata
3.424

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #88 Gepost op: 13 juli 2016, 20:30:44 »
waarschijnlijk weet iedereen dit al, maar zeg het toch maar.  De remblokken voor de brembo klauwen zijn dezelfde maat als Subaru Impreza WRX STi en Mitsubishi Lancer Evolution 5-10 (Exo V-X).  Zo ga je waarschijnlijk veel meer keuze hebben, en eventueel lagere prijzen.

Alleen heb ik niet de optionele brembo's maar de standaard 305mm set.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #89 Gepost op: 13 juli 2016, 20:47:02 »
ja, dan heb je wel wat te vijlen om ze passend te maken....