Club Alfa Romeo

Alfa Romeo Types => De Alfa Giulietta club => Topic gestart door: frankie op 13 juni 2014, 10:52:37

Titel: Let's talk remmen
Bericht door: frankie op 13 juni 2014, 10:52:37
Ben zo langzaamaan een beetje aan het rondkijken voor nieuwe remmetjes voor de QV. Ik ben ook van plan de leidingen te vervangen voor een setje Goodrige en fatsoenlijke remvloeistof er in te kieperen (ATE Blue racing dot 4+ ofzo). Wat hebben jullie en zijn jullie tevreden?
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: PappaLeo op 13 juni 2014, 11:14:16
Ik ben tevreden. Ik heb natuurlijk geen andere leidingen en speciale remvloeistof, maar daar zal je niet slechter van worden.

Ik heb geharde, geperforeerde Brembo schijven en SP2000 remblokken en dat remt echt wel. Achter is standaard QV.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: frankie op 13 juni 2014, 11:34:47
Veel beter dan standaard Leo? Die SP2000 zijn geloof ik die Falco blokken?
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: damitch300 op 13 juni 2014, 12:38:05
Ik weet niet wat ik nu heb. Maar sinds mijn zomercheck vorig jaar zijn mijn velgen al na 10 min rijden super donker van de vloeistof.
Kan ook aan de brembo liggen  :lol_hitting:
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: frankie op 13 juni 2014, 12:47:25
Als het vloeistof is dan heb je een probleem  :rolleyes:
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: damitch300 op 13 juni 2014, 12:57:47
Als het vloeistof is dan heb je een probleem  :rolleyes:

Nee stof. Maar het is echt enorm veel.
Rij amper en deze week al 2x gepoetst. Hebben jullie dat ook met Brembo?
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: frankie op 13 juni 2014, 13:06:30
Dat is remstof, dat komt van je blokken af. Welke remblokken heb je?
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: damitch300 op 13 juni 2014, 13:26:33
Eerlijk gezegd geen idee welke remblokken.
Zat bij het setje. Als ik me goed herinner is het OEM
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: jwq op 13 juni 2014, 13:54:35
heb zelf
- metaal gevlochten teflon remleidingen (via Madeno)
- Brembo gt sport remschijven (geboord)
- Agip dot 5.1 vloeistof
- Performance Friction remblokken (fast road  Z-rated)
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: frankie op 13 juni 2014, 14:05:01
Waarom heb je voor DOT 5.1 gekozen JW? DOT 4 voldoet voor straatgebruik en af en toe wat circuit prima, terwijl je de 5.1 volgens mij vaker moet verversen?

Die Performance Friction hoor je goede dingen over net als Carbon Lorraine
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: jwq op 13 juni 2014, 14:25:59
Waarom heb je voor DOT 5.1 gekozen JW? DOT 4 voldoet voor straatgebruik en af en toe wat circuit prima, terwijl je de 5.1 volgens mij vaker moet verversen?

Die Performance Friction hoor je goede dingen over net als Carbon Lorraine

Dot 5.1 is destijds eveneens door Madeno gedaan, tegelijk met o.a. de remleidingen  ;)
Performance Friction ben ik inderdaad zeer tevreden over. Remmen als een gek, geen gepiep of teveel stof....
Had hiervoor (eveneens af Madeno) Pagid blauw. Werkte ook goed, piepte alleen wat meer. Maar Performance Friction is weer slag beter.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: damitch300 op 13 juni 2014, 16:06:06
Kijk dit doet OEM remblokken met je velgen met maar 182km gereden (waarvan 152km met meestte snelweg of 80+)  :o :(
(http://i60.tinypic.com/n1uyol.jpg)
Titel: Let's talk remmen
Bericht door: Jakob op 13 juni 2014, 20:18:46
Ik heb ook de standaard brembo's. Ik heb het gevoel dat ze nog moeten beteren, ik mis nog wat gevoel. Bijten doen ze wel, maar ik moet toch goed doorremmen.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: HeiM op 13 juni 2014, 20:32:03
Rem nog wel eens door. En moet inmiddels aan de derde set schijven deze beginnen alweer krom te trekken. Echt heel zuinig erop, geen voet op de rem houden enz. Maar toch weer krom. PrinsAlfa zal nu geventileerde Brembo schijven bestellen. Hopelijk helpt dit.
Titel: Re: Re: Let's talk remmen
Bericht door: PappaLeo op 13 juni 2014, 21:05:14
Veel beter dan standaard Leo? Die SP2000 zijn geloof ik die Falco blokken?

Ja, remt wel beter dan standaard.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: ROBIN op 14 juni 2014, 14:13:22
Veel beter dan standaard Leo? Die SP2000 zijn geloof ik die Falco blokken?

Onwaarschijnlijk veel beter, ik heb ze ook.
Gewoon met standaard remleidingen, en alleen de vloeistof ververst naar monteren van de schijven en blokken,
hoe hard en lang je ook doorgaat, blijft perfect dus die leidingen zijn echt niet perse nodig.

Standaard vond ik ze overigens ronduit slecht.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: jwq op 14 juni 2014, 14:56:01
Onwaarschijnlijk veel beter, ik heb ze ook.
Gewoon met standaard remleidingen, en alleen de vloeistof ververst naar monteren van de schijven en blokken,
hoe hard en lang je ook doorgaat, blijft perfect dus die leidingen zijn echt niet perse nodig.
Standaard rubber leidingen zijn enigszins waterdoorlatend, waardoor je remvloeistof na verloop van tijd achteruit gaat, De staalomvlochten leidingen zijn van teflon, laat absoluut geen water door. Dus staalomvlochten leidingen zijn niet alleen voor het hardere gevoel, maar zijn ook beter.
Plus dat rubber natuurlijk degradeert (meen dat je ze eigenlijk uiterlijk elke 6 jaar zou moeten vervangen)
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: frankie op 14 juni 2014, 15:56:03
Veel beter dan standaard Leo? Die SP2000 zijn geloof ik die Falco blokken?

Onwaarschijnlijk veel beter, ik heb ze ook.
Gewoon met standaard remleidingen, en alleen de vloeistof ververst naar monteren van de schijven en blokken,
hoe hard en lang je ook doorgaat, blijft perfect dus die leidingen zijn echt niet perse nodig.

Standaard vond ik ze overigens ronduit slecht.

Heb jij dezelfde setup als Leo? Geperforeerde Brembo schijven met SP2000 blokken?
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: ducati 1098 op 14 juni 2014, 16:24:38
Tarox remsysteem upgraden van 330mm naar 360mm met andere remtangen dacht dat het 10zuigers zijn
Op een Engelse site gezien kost wel wat maar dat moet super remmen.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: Jetronic op 14 juni 2014, 16:33:23
Movit is er ook nog natuurlijk....
http://www.movitcars.com/htm/frontbra.htm

of als je de lotto gewonnen hebt:
http://www.movitcars.com/htm/ceramic.htm
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: frankie op 14 juni 2014, 16:35:48
Ja, Movit, Stoptech, AP, Alcon, daar kun je best je geld kwijt  ;D. Maar niet helemaal de bedoeling nu, "simpel" schijfje en blokken voor 330mm is prima  :13:
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: jwq op 14 juni 2014, 16:38:35
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulietta/Sportremmen/Brembo-sportremschijvenset-GT-Sport-voor::5915.html (http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulietta/Sportremmen/Brembo-sportremschijvenset-GT-Sport-voor::5915.html)
 :dance:
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: frankie op 14 juni 2014, 16:47:18
Wat zou het verschil zijn met deze: http://www.ebay.nl/itm/Brembo-grooved-brake-discs-Alfa-Romeo-Guilietta-1-7-tbi-QV-330-mm-/121217359968?pt=LH_DefaultDomain_146&hash=item1c391e2060 ?
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: jwq op 14 juni 2014, 17:14:16
de gt sport line is in elk geval geanodiseerd, waardoor je geen last hebt van roest op de plekken waar de remblokken niet komen..
http://www.brembo.com/en/car/Racing/Street-products/Pages/Discs.aspx (http://www.brembo.com/en/car/Racing/Street-products/Pages/Discs.aspx)
In principe kan je die ook gegroefd of geboord kopen, maar bijna overal zie je de geboorde versie aangeboden.

In die ebay link is niet helemaal duidelijk welk type schijf daar aangeboden wordt, gt of standaard ?...
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: Jetronic op 14 juni 2014, 17:20:47
Ja, Movit, Stoptech, AP, Alcon, daar kun je best je geld kwijt  ;D. Maar niet helemaal de bedoeling nu, "simpel" schijfje en blokken voor 330mm is prima  :13:

wat zijn naar jou mening de mindere punten van je huidige remmen?  ik heb de huidige nog niet op een punt gekregen dat ik dacht "oh, nou gaat het ophouden".  dus ik ben vooral geinteresseerd in het lichter maken van het onafgeveerd en ronddraaiend gewicht.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: jwq op 14 juni 2014, 17:24:58
volgens deze folder:
http://www.racepads.co.uk/downloads/Brembo_brochure.pdf (http://www.racepads.co.uk/downloads/Brembo_brochure.pdf)

denk ik dat de schijven op alfisti de sport serie is (http://www.racepads.co.uk/brembo_sportdisc.htm (http://www.racepads.co.uk/brembo_sportdisc.htm)), en die op ebay de gt (one piece) serie.....
Maar lastig te zien. Denk dat formeel gegroefd wat beter is als geboord (beter bestand tegen zware belasting)
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: PappaLeo op 14 juni 2014, 17:44:30
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulietta/Sportremmen/Brembo-sportremschijvenset-GT-Sport-voor::5915.html (http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulietta/Sportremmen/Brembo-sportremschijvenset-GT-Sport-voor::5915.html)
 :dance:

Ja, die zijn het.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: Stiggy op 14 juni 2014, 17:57:17
Kijk dit doet OEM remblokken met je velgen met maar 182km gereden (waarvan 152km met meestte snelweg of 80+)  :o :(
(http://i60.tinypic.com/n1uyol.jpg)
Ja, dat is heel herkenbaar en een van mijn grootste frustraties. Je kan je een ongeluk poetsen op de velgen en een dagje later zijn ze weer vies.
Is dit met andere remblokken echt minder?
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: frankie op 14 juni 2014, 18:36:25
Ja, Movit, Stoptech, AP, Alcon, daar kun je best je geld kwijt  ;D. Maar niet helemaal de bedoeling nu, "simpel" schijfje en blokken voor 330mm is prima  :13:

wat zijn naar jou mening de mindere punten van je huidige remmen?  ik heb de huidige nog niet op een punt gekregen dat ik dacht "oh, nou gaat het ophouden".  dus ik ben vooral geïnteresseerd in het lichter maken van het onafgeveerd en ronddraaiend gewicht.

Persoonlijk vind ik de "bite" een beetje soft. Het mag wel wat agressiever aangrijpen. En een paar keer vanaf hoge snelheid remmen merk je wel dat er al snel lichte fading optreedt. Pedaal voelt wat sponzig en je moet nog verder het pedaal intrappen.

Misschien zit er nog verschil tussen de modeljaren. De klauwen zijn later natuurlijk iets anders geworden.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: damitch300 op 14 juni 2014, 19:23:51
Frankie wat bedoel je met die Fading?
En is dit op het circuit?

Ik weet wel dat ik niks anders meer wil als Brembo op mijn Giulietta, die ''bite'' die jij mist heb ik ervaren. Liep een week met een blauwe plek  :D)
Denk als ik de standaard set nog had dat ik achterop die voor mij had gezeten vorig jaar (Weet niet of je dat verhaal nog weet met die kettingbotsing op A7).

Ik ben benieuwd hoe het gaat straks op Zandvoort.

Zoiezo ga ik nu geen geld meer uitgeven, anders had ik wel die SP2000 gekocht of Greenstuff. Ik vind mijn auto poetsen niet erg, maar deze velgen zijn nou niet bepaald makkelijk  :lol_hitting:
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: Jetronic op 14 juni 2014, 21:10:31
Persoonlijk vind ik de "bite" een beetje soft. Het mag wel wat agressiever aangrijpen. En een paar keer vanaf hoge snelheid remmen merk je wel dat er al snel lichte fading optreedt. Pedaal voelt wat sponzig en je moet nog verder het pedaal intrappen.

Misschien zit er nog verschil tussen de modeljaren. De klauwen zijn later natuurlijk iets anders geworden.

Omgekeerd zijn de remmen heel goed doseerbaar, wat vaak niet zo goed geregeld is met "mindere" klauwen met veel bite.  dacht dat de SP2000 blokken een hogere frictiecoefficient hebben, dus dat zal voor extra bite zorgen.  ze kunnen ook veel hogere temperaturen aan, dus dan zal de fading ook verdwijnen.  De brembo schijven die Coen aanbiedt zijn extra warmte behandeld zodat kromtrekken ook tot het verleden moet behoren.  Dit kan anders een probleem worden met temperatuursbestendige blokken.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: frankie op 14 juni 2014, 21:16:16
Ja, dat klopt dan ook wel weer. Ik heb wel eens in een Volvo 460 gereden, als je daar het rempedaal aantikte zat je meteen met je hoofd tegen de voorruit (bij wijze van spreken), onmogelijk om goed te doseren, of het was niet remmen of het was meteen voluit remmen..........
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: Jetronic op 14 juni 2014, 21:37:24
Ik heb wel eens in een Volvo 460 gereden

Oww, dat spijt me
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: frankie op 14 juni 2014, 22:39:02
 ;D

Gelukkig was het maar 10 minuutjes
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: jwq op 15 juni 2014, 11:03:18
Oude citroens waren nog erger.... Zat alleen een knop op de vloer. Was zodanig bekrachtigd dat je al door de ruit vloog als je die aanraakte.... :-[
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: kreeks op 15 juni 2014, 15:41:01
Heb zelf ebc greenstuff gekocht volgens alfistinet zijn de brembo sportpads niet geschikt voor de standaard QV schijven !

moet ze alleen nog wel monteren !
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: jwq op 15 juni 2014, 16:49:05
Heb zelf ebc greenstuff gekocht volgens alfistinet zijn de brembo sportpads niet geschikt voor de standaard QV schijven !

moet ze alleen nog wel monteren !

Hoor nogal wat slechte verhalen over de greenstuff blokken.....
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: vfr op 15 juni 2014, 17:23:45
remmen - klauwen - blokken nog standaard.

Stalen remleidingen + andere remolie (motul)

Is beter dan standaard maar nog niet zoals ik ze wil. Rempedaal zelf geeft weinig weerstand en kan je blijven doorduwen.

Nog steeds niet de initiële bite die ik wens en na een tijdje toch wat last van fading.

Als de blokken versleten zijn ebc (yellow), qua schijven worden het dan gegroefde (geen geperforeerde keuring probleem).

Remgedrag kan ook beter door de vering te upgraden maar hier ook keuringsprobleem. + ander soort banden.

De remmen van mijn vorige alfa 159 ti waren gewoon betere  :-[

Zelfs onze andere wagen bmw 5 remt beter. en vergelijken met zijn voorganger bmw 1 (performance remmen 340 + 6 zuigers en 324 + 4 zuigers) ga ik zelfs niet aan beginnen.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: Pinda op 15 juni 2014, 21:32:54

Persoonlijk vind ik de "bite" een beetje soft. Het mag wel wat agressiever aangrijpen. En een paar keer vanaf hoge snelheid remmen merk je wel dat er al snel lichte fading optreedt. Pedaal voelt wat sponzig en je moet nog verder het pedaal intrappen.

Misschien zit er nog verschil tussen de modeljaren. De klauwen zijn later natuurlijk iets anders geworden.

Geen idee of ze überhaupt leverbaar zijn voor jouw QV, maar de EBC Redstuff blokken doen precies het tegenovergestelde van bovenstaand verhaal.

Bij koud remmen, is het net zoals (of iets beter dan) standaard, maar eenmaal warm geremd grijpt het blok steeds harder aan. Goed te merken bij uitvoegen vanaf de snelweg bv. Je komt met een leuk gangetje aan, tikt de remmen heel licht aan, blok warmt op en als je dan echt moet remmen gaan de ankers genadeloos uit.
Ik gebruik ze op mijn 156 icm Brembo gegroefde/geharde schijven. Wellicht wat voor jou indien beschikbaar voor de Giullietta.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: frankie op 15 juni 2014, 21:41:54
Dat geldt dus voor vrijwel alle sportremblokken Pinda. Die kunnen meer warmte aan.  ;D

Ik heb ook wat meer info over de Falco gegroefde Brembo schijven, die zijn specifiek voor hun. In de basis een "gewone" Brembo schijf, met extra hittebehandeling en dus de groeven.


De remmen van mijn vorige alfa 159 ti waren gewoon betere  :-[


Dat is exact dezelfde setup als een Giulietta QV heeft. Dus best raar als je die als beter ervaart.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: damitch300 op 15 juni 2014, 21:44:19
Die auto weegt meer, dus ankert zichzelf sneller  :D :D :lol_hitting:
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: frankie op 15 juni 2014, 21:48:36
Zou juist andersom moeten zijn he, de auto weegt meer dus moeten de remmen harder werken. Misschien ervaar je de 159 wel als stabieler bij hard remmen, dat zou kunnen.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: damitch300 op 15 juni 2014, 22:16:46
Nou je het zegt, net als zwaardere schepen...
 :-[ :-[
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: Pinda op 16 juni 2014, 10:30:48
Dat geldt dus voor vrijwel alle sportremblokken Pinda. Die kunnen meer warmte aan.  ;D


Oh...ik dacht, ik leg het ff uit.... :great:

 :lol_hitting:
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: frankie op 16 juni 2014, 10:50:05
 :sign0098: :D
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: ROBIN op 16 juni 2014, 17:58:15

Ik heb dus die gegroefde van Falco Frank die jij in die link neerzette, met die sp2000 blokken.
Ik miste exact zoals jij die bite, en heb me nogmaals verbaasd over het resultaat van deze eigenlijk voordelige oplossing.
Hij remt zonder te overdrijven zeker 3x beter, en blijft dat ook doen, hoe warm het ook wordt.

Zonder dus meteen met je tanden op je dash te zitten, want je kan het heel mooi doseren.

Heb er gewoon nieuwe dot4 in laten doen en de leidingen standaard gelaten, is tot nu toe ruim voldoende.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: frankie op 16 juni 2014, 18:55:56
Mooi zo.  :13: :victory:
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: Erik op 17 juni 2014, 10:20:04
Ik heb gegroefde hittebehandelde Brembo schijven met Falco SP 2000 blokken. Tevens speciale remleidingen met DOT 5.1 remvloeistof. Bijna dezelfde setup als Robin. Remt heel erg goed en blijft dat ook op het circuit doen. Standaard QV-remmen zijn op de openbare weg redelijk voldoende, maar op het circuit na 2 ronden waardeloos. Overigens komt er vanaf volgende week een nieuwe set onder Bella, omdat ze heel licht zijn krom getrokken na 35.000 km en 6 circuitsessies. Het worden (voor de verandering) gegroefde National raceschijven met Carbone Lorraine CL5+ remblokken. Schijnt volgens A-repair (Alfa-specialist die zelf ook racen) een hele goed combinatie te zijn. Ben benieuwd. Houd jullie op de hoogte.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: frankie op 17 juni 2014, 11:04:23
Behalve de Nürburgring doe ik niet zo veel trackdays (of eigenlijk geen) en de Nürburgring is verhoudingsgewijs niet zo belastend voor je remmen. Dus hoop dat ik ze niet ook met 35.000 krom heb  ;D
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: ROBIN op 19 juni 2014, 10:54:09

heb je al een keuze gemaakt dan?
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: frankie op 19 juni 2014, 11:10:02
Nou ze zijn nog niet besteld, maar het worden wel die SP2000 blokken met gegroefde Brembo schijven.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: kreeks op 2 augustus 2014, 18:25:14
vraagje , moet je bij de QV de gehele klauw verwijderen i.v.m. "nokken " achterzijde originele remblokken , kon ze er nl. niet uitschuiven ivm. deze 2 nokken aan beide remblokken ????
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: ROBIN op 2 augustus 2014, 23:23:12
Citaat van: kreeks op  2 augustus 2014, 18:25:14
Citaat van: kreeks op  2 augustus 2014, 18:25:14
vraagje , moet je bij de QV de gehele klauw verwijderen i.v.m. "nokken " achterzijde originele remblokken , kon ze er nl. niet uitschuiven ivm. deze 2 nokken aan beide remblokken ????

Klopt moeten er even af, maar stelt niet veel voor hoor, alleen die 2 grote inbusssen.
De pennen die idd aan de blokken zitten belemmeren het zo eruit trekken van de blokken.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: kreeks op 3 augustus 2014, 11:01:59
Dank je , zal het opnieuw proberen
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: kreeks op 4 augustus 2014, 18:01:16
Gelukt
(http://i60.tinypic.com/2h37s5i.jpg)                                      (http://i59.tinypic.com/111s2za.jpg)
(http://i57.tinypic.com/b3sgid.jpg)                                      (http://i59.tinypic.com/2zyy2vr.jpg)       
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: helmar31 op 7 augustus 2014, 14:38:15
Begrijp ik nu dat er in de vervangingsmarkt er geen nokken op zitten en dus de blokken er zo uit kunnen?
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: ROBIN op 7 augustus 2014, 16:35:38

Klopt, de Falco SP2000 blokken die ik heb hadden wel pennen, maar die moesten eraf omdat ze niet exact op de goede plek zaten.

Ik denk dat Frankie ze inmiddels zonder pennen geleverd heeft gekregen?
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: frankie op 7 augustus 2014, 17:30:20
Ja, bij mij zitten er geen pennen op.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: damitch300 op 7 augustus 2014, 19:12:39
Hmm ziet er wel apart uit dat groene.

Btw, ik ben mijn gepiep kwijt bij het sturen en bij optrekken. Was dus de ankerplaat.
Iets wat ik zelf al vermoedde na een duikvlucht toen ik terugkwam van somalie en vergat dat deze auto lager staat als al die gehuurde wagens.

Maar ik ga denk ik wel binnenkort mijn blokken vervangen.

Alleen een vraagje.
Ik had de standaard remmen voor en achter. (althans standaard? 298 is dat standaard?).
Nu heb ik alleen voor vervangen voor de Brembos.
Wat is er anders aan de achterzijde van standaard t.o.v Brembo set?
Zijn die ook groter?
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: Jetronic op 7 augustus 2014, 19:43:19
278mm achter blijkbaar.  heb vroeger wel 2 maten gevonden maar vindt het nu niet meer...  zal nog eens op eper kijken
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: helmar31 op 8 augustus 2014, 11:59:34
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met brakemax sport remschijven die een hitte behandeling hebben ondergaan tegen kromtrekken?
(overigens trekt elke schijf krom als na lang en hard remmen je voet op de rem houd)
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: ROBIN op 18 februari 2015, 11:30:51

Achter waren de blokken ook naar god, meteen maar hetzelfde spul als voor gemonteerd.
Prima goed  :great:

Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: fabioatzori op 18 februari 2015, 12:36:11
Ik heb op al mijn auto's formeel ceramic remblokken met Brembo of Zimmerman geperforeerde schijven.
SUPER remt dit, bijten mega goed en remstof gaat er makkelijk af.
www.remschijf.nl
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: frankie op 18 februari 2015, 12:58:50
Ik heb toch nog wel wat probleempjes met de remmen. Of althans, ze doen niet wat ik er van verwacht. Kort remmen gaat prima, goeie bite, goed pedaal gevoel. Lang remmen echter (dus van hogere snelheid) wordt het pedaal snel zachter en zakt dan wat weg. Ik dacht eerst aan lucht in de leidingen doordat de vloeistof aan de kook is geweest, maar vloeistof laten vervangen hielp niet echt. Misschien dat de (hoofd)remcilinder niet helemaal fris meer is.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: damitch300 op 18 februari 2015, 13:11:59

Achter waren de blokken ook naar god, meteen maar hetzelfde spul als voor gemonteerd.
Prima goed  :great:

Wat is dat rondom je Alfa logo?
Corrosie of vuil?
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: ROBIN op 18 februari 2015, 15:59:25
Ik heb toch nog wel wat probleempjes met de remmen. Of althans, ze doen niet wat ik er van verwacht. Kort remmen gaat prima, goeie bite, goed pedaal gevoel. Lang remmen echter (dus van hogere snelheid) wordt het pedaal snel zachter en zakt dan wat weg. Ik dacht eerst aan lucht in de leidingen doordat de vloeistof aan de kook is geweest, maar vloeistof laten vervangen hielp niet echt. Misschien dat de (hoofd)remcilinder niet helemaal fris meer is.

Ik heb zoiets totaal nog niet ervaren, dus dat moet het inderdaad een probleempje zijn.
Zou het ondanks de kilometerstand wel raar vinden als Brembo spul nu al dat soort vermoeidheid vertoond toch?

@Mitch is corrosie, dat heb je met die gepolijste rommel he.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: frankie op 18 februari 2015, 16:39:28
Ik heb zoiets totaal nog niet ervaren, dus dat moet het inderdaad een probleempje zijn.
Zou het ondanks de kilometerstand wel raar vinden als Brembo spul nu al dat soort vermoeidheid vertoond toch?

@Mitch is corrosie, dat heb je met die gepolijste rommel he.

Sja, kan net zo goed ergens een afdichting zijn die niet helemaal goed zit ofzo. Ik heb ook geen idee. Overigens alleen bij zot weggedrag, bij normaal rijden geen problemen  ;D.

De corrosie komt omdat ze af fabriek maar 1 dun laagje blanke lak erop spuiten. Bij mijn BBS-en gaan er straks weer drie lagen over  :great:.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: ROBIN op 18 februari 2015, 16:47:29
De corrosie komt omdat ze af fabriek maar 1 dun laagje blanke lak erop spuiten. Bij mijn BBS-en gaan er straks weer drie lagen over  :great:.

Ik baal er best van, aangezien de wielen voor de rest smetteloos zijn.
Ben benieuwd of je dit makkelijk bij kan schuren. Als je het namelijk wegkrijgt en daarna blank bijwerkt
zie je er denk ik nagenoeg niks van.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: Fred op 18 februari 2015, 17:06:33
vandaag de giulietta weer eens onder de carport vandaan, stand al ruim 2 weken stil.
Zaten de achter remmen vast, stond op de handrem.
Met wat heen en weer toch los gekregen.
Volgende keer niet meer op de handrem.
is dit een bekent probleem dat die dingen zo snel vast gaan zitten?

Fred
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: jwq op 18 februari 2015, 17:53:20
Is bij bijna elke auto zo....
Als je hem een tijdje laat staan, nooit op de handrem zetten, maar gewoon in de versnelling.

's-winters kan je helemaal een probleem hebben, vriest de boel vast en kom je niet meer weg  :o
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: damitch300 op 18 februari 2015, 18:25:53
Toen mijn pa de Ar166 nog had en wij pp vakantie gingen naar Duitsland in de winter hadden wij dat ook.
Prongelijk op de handrem.
We wilden een dagje uitstapjes.
Konden we wel vergeten. Vooral met zon grote zware auto als de 166 :D
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: Coen op 18 februari 2015, 23:52:23
Ik heb toch nog wel wat probleempjes met de remmen. Of althans, ze doen niet wat ik er van verwacht. Kort remmen gaat prima, goeie bite, goed pedaal gevoel. Lang remmen echter (dus van hogere snelheid) wordt het pedaal snel zachter en zakt dan wat weg. Ik dacht eerst aan lucht in de leidingen doordat de vloeistof aan de kook is geweest, maar vloeistof laten vervangen hielp niet echt. Misschien dat de (hoofd)remcilinder niet helemaal fris meer is.

Wat voor remvloeistof gebruik je?
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: frankie op 19 februari 2015, 09:19:59
Zagato heeft er in december een 5.1 in gemikt. Welk merk weet ik niet.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: ROBIN op 19 februari 2015, 10:14:07

Ik heb bij het vervangen van de voorremmen ruim een jaar terug gewoon nieuwe 4 erin laten doen,
werkt perfect, alle omstandigheden.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: Dixie op 19 februari 2015, 14:17:55
Nu we het toch over "remmen" hebben. Bij de handrem voel ik een "loos" stukje, als ik deze weer terug zet in de rij stand.
Lijkt wel of de kabel wat ruim is. (is de eerste auto die dit heeft.)
Hebben alle Alfa's dat ?
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: alfata op 7 juli 2016, 11:32:20
Even een kickje.

Ik wil op mijn Multiair voor betere remmen die het op het circuit langer volhouden en remblokken die minder remstof geven. Op het oog heb ik Zimmermann Sport remschijven (geperforeerd). Is dit any good? Heb nu wel Zimmermann Coat Z achterremschijven en bij monteren ging ik er flink op vooruit, maar de schijven waren achter ook compleet op.
Qua blokken heb ik echt nog geen idee. Ik wil graag blokken die weinig remstof geven (carbon?) en die hoge temperaturen kunnen verdragen. Maar, ook gewoon op de weg wel gelijk goed remmen als ze nog wat koud zijn. Iemand die tips heeft voor blokken bij de Zimmermann schijven?
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: frankie op 7 juli 2016, 11:46:28
Zimmermann schijven zijn prima, heb ik vaak gehad icm Pagid blokken. Voor blokken geldt, de mogelijkheden zijn bijna eindeloos. Maar een blok dat én super remt én minder remstof afgeeft, is volgens mij een combinatie die niet zo goed samen past. Ik heb CL blokken gehad, daar kwam ook gewoon genoeg remstof vanaf  ;D. De Hawks die ik nu heb stoffen ongeveer net zo als de standaard blokken.

EBC schijnt niet zoveel te stoffen, maar volgens mij doe je dan ook concessies aan het remvermogen.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: TimW op 7 juli 2016, 11:59:50
Geef me nog een paar weken en ik kan mijn ervaring m.b.t. de DS2500's delen.

Afgelopen Zondag iig geen last van faden gehad en ook koud remmen ze goed. Verder dus nog wat meer tijd nodig om tot een degelijk oordeel te kunnen komen.

Mogelijk ook een idee om aan andere remvloeistof en/of stalen remleidingen te denken? Zelf geen ervaring mee, maar wat ik er over gelezen heb is overwegend positief.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: frankie op 7 juli 2016, 12:01:38
Remvloeistof kan al behoorlijk van invloed zijn op de houdbaarheid van de remmen op het circuit.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: alfata op 7 juli 2016, 12:02:31
Citaat van: frankie op  7 juli 2016, 11:46:28
Citaat van: frankie op  7 juli 2016, 11:46:28
Zimmermann schijven zijn prima, heb ik vaak gehad icm Pagid blokken. Voor blokken geldt, de mogelijkheden zijn bijna eindeloos. Maar een blok dat én super remt én minder remstof afgeeft, is volgens mij een combinatie die niet zo goed samen past. Ik heb CL blokken gehad, daar kwam ook gewoon genoeg remstof vanaf  ;D. De Hawks die ik nu heb stoffen ongeveer net zo als de standaard blokken.

EBC schijnt niet zoveel te stoffen, maar volgens mij doe je dan ook concessies aan het remvermogen.

Nou ja, TRW schijnt dus nu een nieuwe lijn te hebben met blokken die dus weinig stoffen maar wel goede performance leveren: https://www.trwaftermarket.com/en/Products/Disc-Brake-Systems/Brake-Pads---DTEC/
Maar goed, die zijn dan weer niet te krijgen voor Giully.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: alfata op 7 juli 2016, 12:03:51
Citaat van: TimW op  7 juli 2016, 11:59:50
Citaat van: TimW op  7 juli 2016, 11:59:50
Geef me nog een paar weken en ik kan mijn ervaring m.b.t. de DS2500's delen.

Afgelopen Zondag iig geen last van faden gehad en ook koud remmen ze goed. Verder dus nog wat meer tijd nodig om tot een degelijk oordeel te kunnen komen.

Mogelijk ook een idee om aan andere remvloeistof en/of stalen remleidingen te denken? Zelf geen ervaring mee, maar wat ik er over gelezen heb is overwegend positief.

Remvloeistof laat ik sowieso ook doen. 5.1 geloof ik, dat moet werken.  :)
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: Dwayne op 8 juli 2016, 22:29:27
Krijg volgende week mijn brembo geperforeerde hitte behandelde remschijven voor en achter gemonteerd met sp2000 remblokken dus ook ik kan je binnenkort feedback geven over dit setje.
Weet ook niet wat je zelf in gedachte qua geld wat je uit wilt geven
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: alfata op 9 juli 2016, 22:05:00
Citaat van: Dwayne op  8 juli 2016, 22:29:27
Citaat van: Dwayne op  8 juli 2016, 22:29:27
Krijg volgende week mijn brembo geperforeerde hitte behandelde remschijven voor en achter gemonteerd met sp2000 remblokken dus ook ik kan je binnenkort feedback geven over dit setje.
Weet ook niet wat je zelf in gedachte qua geld wat je uit wilt geven

Niet te veel ;)
Haha nee hoor, wil gewoon kwaliteit, maar niet de jackpot ervoor betalen. Volgens mij zit ik dan met Zimmermann sport schijven en goede remblokken (EBC?) wel in de goede richting. Iemand die dat kan bevestigen? Gaat om dagelijks gebruik plus 2 a 3 keer circuit per jaar.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: Dwayne op 10 juli 2016, 21:42:05
Mijn setje compleet kost 650 voor en achter dan heb je die info alvast dan is het net wat voor merk je zelf wilt ;)
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: alfata op 13 juli 2016, 11:59:43
Ik kom er qua remblokken nog steeds niet helemaal uit. Het lijkt wel of alles wat voor de 330 schijven niet beschikbaar is voor mijn 305 schijven. Tim, hoe bevallen jouw DS2500 blokken? Veel stof?
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: TimW op 13 juli 2016, 12:16:41
Ik kom er qua remblokken nog steeds niet helemaal uit. Het lijkt wel of alles wat voor de 330 schijven niet beschikbaar is voor mijn 305 schijven. Tim, hoe bevallen jouw DS2500 blokken? Veel stof?

Lastig om er nog echt een fatsoenlijk oordeel over te vellen, maar nu 1,5 week later inclusief rondjes circuit zit er absoluut nog niet buitensporig veel stof op. Ze zijn eigenlijk zelfs nog relatief schoon. Ik heb er nooit echt op gelet hoe het met de originele blokken was, maar het is nu zeker niet (veel) meer, waarschijnlijk gelijk of misschien zelfs wat minder.

Remmen doen ze goed, ik had misschien iets meer "bite" verwacht, maar verder geen klagen. Overigens niet meer flink door geremd sinds vorige week, dus nog altijd lastig om echt te oordelen.

PS: mocht je zoeken naar die Hawk blokken, deze zijn er niet voor de 305 schijven.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: alfata op 13 juli 2016, 16:13:21
Ik kom er qua remblokken nog steeds niet helemaal uit. Het lijkt wel of alles wat voor de 330 schijven niet beschikbaar is voor mijn 305 schijven. Tim, hoe bevallen jouw DS2500 blokken? Veel stof?

Lastig om er nog echt een fatsoenlijk oordeel over te vellen, maar nu 1,5 week later inclusief rondjes circuit zit er absoluut nog niet buitensporig veel stof op. Ze zijn eigenlijk zelfs nog relatief schoon. Ik heb er nooit echt op gelet hoe het met de originele blokken was, maar het is nu zeker niet (veel) meer, waarschijnlijk gelijk of misschien zelfs wat minder.

Remmen doen ze goed, ik had misschien iets meer "bite" verwacht, maar verder geen klagen. Overigens niet meer flink door geremd sinds vorige week, dus nog altijd lastig om echt te oordelen.

PS: mocht je zoeken naar die Hawk blokken, deze zijn er niet voor de 305 schijven.

Ok, dat klinkt bemoedigend, alhoewel ik het wel opmerkelijk vind dat je weinig verschil ervaart. Ik zoek toch echt naar een combinatie dat duidelijk verschil laat merken op de openbare weg, maar ook op het circuit. Remkracht vind ik overigens nu vaak wel voldoende, maar het houdt niet over na 1 rondje circuit.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: Jetronic op 13 juli 2016, 19:38:03
waarschijnlijk weet iedereen dit al, maar zeg het toch maar.  De remblokken voor de brembo klauwen zijn dezelfde maat als Subaru Impreza WRX STi en Mitsubishi Lancer Evolution 5-10 (Exo V-X).  Zo ga je waarschijnlijk veel meer keuze hebben, en eventueel lagere prijzen.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: alfata op 13 juli 2016, 20:30:44
waarschijnlijk weet iedereen dit al, maar zeg het toch maar.  De remblokken voor de brembo klauwen zijn dezelfde maat als Subaru Impreza WRX STi en Mitsubishi Lancer Evolution 5-10 (Exo V-X).  Zo ga je waarschijnlijk veel meer keuze hebben, en eventueel lagere prijzen.

Alleen heb ik niet de optionele brembo's maar de standaard 305mm set.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: Jetronic op 13 juli 2016, 20:47:02
ja, dan heb je wel wat te vijlen om ze passend te maken....
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: jwq op 13 juli 2016, 20:53:47
misschien performance friction ? Pond sterling staat toch laag na de brexit ;)
http://www.autolusso.co.uk/brake-upgrades.html (http://www.autolusso.co.uk/brake-upgrades.html)
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: alfata op 14 juli 2016, 08:41:55
misschien performance friction ? Pond sterling staat toch laag na de brexit ;)
http://www.autolusso.co.uk/brake-upgrades.html (http://www.autolusso.co.uk/brake-upgrades.html)

Dat zou een optie kunnen zijn. Goede blokken?
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: jwq op 14 juli 2016, 09:24:59
misschien performance friction ? Pond sterling staat toch laag na de brexit ;)
http://www.autolusso.co.uk/brake-upgrades.html (http://www.autolusso.co.uk/brake-upgrades.html)

Dat zou een optie kunnen zijn. Goede blokken?

Ik ben er op mijn GTA in elk geval heel tevreden over, evenals een heleboel andere mensen (waaronder ook circuit rijders) op het Engelse forum.....
http://www.alfaowner.com/Forum/tuning-andamp-upgrades/100479-review-of-performance-friction-pads-with-telemetry.html (http://www.alfaowner.com/Forum/tuning-andamp-upgrades/100479-review-of-performance-friction-pads-with-telemetry.html)

Weet uiteraard niet of ze ook voor de giulietta leverbaar zijn, maar je kunt altijd even per email vragen, en lijkt van wel .... ;)
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: TimW op 30 juni 2017, 10:01:27
Heeft iemand contactgegevens van Falco motorsport?

Ik wil graag nieuwe schijven en blokken bestellen, maar geen idee hoe, via Facebook chat krijg ik geen reactie.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: ArjanB op 30 juni 2017, 10:07:35
Heeft iemand contactgegevens van Falco motorsport?

Ik wil graag nieuwe schijven en blokken bestellen, maar geen idee hoe, via Facebook chat krijg ik geen reactie.

ik heb geen telefoonnummer, maar je kunt via FB contact leggen met Coen van Gestel, dat is de man van Falco.
hij is dagelijks op FB dus dat zou moeten lukken, wellicht ziet hij niet de chats naar falco-account.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: Bob156 op 30 juni 2017, 10:24:13
Heeft iemand contactgegevens van Falco motorsport?

Ik wil graag nieuwe schijven en blokken bestellen, maar geen idee hoe, via Facebook chat krijg ik geen reactie.

Ik zou de blokken niet direct meer kiezen, op de GTA was het perfect, maar op de giuietta heb ik het freemde fenomeen van trillen.

Als ik de remmen een tijd normaal gebruik met stadsverkeer en normaal snelweg niet te agressief remmen ontstaat er iets van een filmlaag op de schijven vermoedt ik, als je dan boven de 120km?h gaat remmen trilt het stuur behoorlijk.
Ga ik een aantal keren agressief remmen en ze goed heet stoken, verdwijnt dit. om vervolgens na een tijd weer te ontstaan.

Op Zandvoort met de vrij rijden sessie was het de eerste 3 ronden niet te doen, om vervolgens de resterende 7 of 8 ronden geen problemen met trillen meer te hebben, vandaag na een weekje weer rustig rijden had ik het rillen weer :(

Ik heb de Brembo schijven  zonder groeven of gaten via falko, de sp2000 blokken ook.

Schijven met een taster nagemeten op rechtheid, en mankeert niets aan.

Ga eens een tijdje de standaard blokken proberen en kijken hoe dit blijft.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: ArjanB op 30 juni 2017, 12:51:49
Geen speling op de schijf bevestiging, dat de schijf zich vast zet indien heet (uitzetten) en bij afkoeling weer wat los komt?
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: Bob156 op 30 juni 2017, 16:43:18
Geen speling op de schijf bevestiging, dat de schijf zich vast zet indien heet (uitzetten) en bij afkoeling weer wat los komt?

Schijf zit vast met de velgen, met momentsleutel vast op 110Nm.  Maandag eerst uit laten lijnen, nu de eibach veren zich hebben gezet.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: brinkerik op 30 juni 2017, 16:53:25
mailto: info@falco-motorsport.nl
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: Dwayne op 1 juli 2017, 11:15:12
Ook ik heb de blokken plus schijven alleen dan geperforeerd maar heb nergens last van behalve dat ze goed remmen en als ze eenmaal wat warmer zijn merk je echt dat ze goed aangrijpen.
Dus dan zie je maar weer dat het zo verschillend kan zijn met het zelfde materiaal
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: Bob156 op 4 juli 2017, 17:22:54
Heeft iemand contactgegevens van Falco motorsport?

Ik wil graag nieuwe schijven en blokken bestellen, maar geen idee hoe, via Facebook chat krijg ik geen reactie.

Ik zou de blokken niet direct meer kiezen, op de GTA was het perfect, maar op de giuietta heb ik het freemde fenomeen van trillen.

Als ik de remmen een tijd normaal gebruik met stadsverkeer en normaal snelweg niet te agressief remmen ontstaat er iets van een filmlaag op de schijven vermoedt ik, als je dan boven de 120km?h gaat remmen trilt het stuur behoorlijk.
Ga ik een aantal keren agressief remmen en ze goed heet stoken, verdwijnt dit. om vervolgens na een tijd weer te ontstaan.

Op Zandvoort met de vrij rijden sessie was het de eerste 3 ronden niet te doen, om vervolgens de resterende 7 of 8 ronden geen problemen met trillen meer te hebben, vandaag na een weekje weer rustig rijden had ik het rillen weer :(

Ik heb de Brembo schijven  zonder groeven of gaten via falko, de sp2000 blokken ook.

Schijven met een taster nagemeten op rechtheid, en mankeert niets aan.

Ga eens een tijdje de standaard blokken proberen en kijken hoe dit blijft.

Nou het ligt dus niet aan de remmen zowel de schijven als blokken zijn prima.
Heb nu de standaard remblokken er weer op, blijken van ferodo (staat er op) welk type ben ik niet zeker van ze remmen wel minder dan de FM SP2000 remblokken. De FM remblokken schijnen vergelijkbaar te zijn met ferodo 2000?
Uit laten lijnen, en achter stond niet goed, te veel toespoor en iets te weinig negatief camber, voorzijde was exact goed dit nu met de eibach verlagingsveren.
Heb wel een tijd met de eibach street series gereden, zonder uit te laten lijnen, ben bang dat dit de banden geen goed heeft gedaan :-[ Achter zijn al gecupt, voorste zijn denk ik ook iets mee, heb nu de achterste voor en het trillen met accelereren en remmen bij meer dan 120km/h is erger geworden, als de banden warm zijn verdwijnt het, dus banden zijn de oorzaak van het geheel.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: Sander op 5 juli 2017, 22:51:06
Nooit met de Falco blokken en Ferodo DS2000 gereden. Op vorige auto's altijd DS2500 gehad en dat is mijn inzien een erg goede combinatie van sportief weggebruik en af en toe een paar rondjes ring. Met standaard blokken kom ik na een bezoekje ring altijd met kromme schijven thuis. Koud remt DS2500 ongeveer hetzelfde als std blokken, eenmaal op temperatuur remt het super. Bij hard aanremmen op het circuit zijn de straatbanden dan eigenlijk de beperkende factor om nog harder te remmen, niet de blokken.

Fancy schijven kopen heb ik ook nooit zo de meerwaarde van ingezien. Gewoon een paar goede gladde ATE of Brembo schijven (dus niet geboord/gegroefd oid) icm een paar goede blokken en verse remvloeistof. Kromme schijven is meestal het gevolg van het feit dat de blokken te warm geweest zijn door fading.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: TimW op 6 juli 2017, 07:59:25
Ik twijfel nog betreft geboord of gewoon. Ik hoor dat er aan geboord geen enkel voordeel zit, alleen maar nadelen. Alhoewel, het voordeel is het uiterlijk, het staat natuurlijk wel mooi.  ;D

Ik heb de DS2500 blokken ook gehad toen ik nog een kleinere standaard MA schijven had. Zeker fijne blokken, alhoewel het me niet helemaal bracht waar ik toen op hoopte. Nu met de Brembo's wellicht ook nog een optie, zeker aangezien de communicatie met Coen (vooralsnog) niet vanzelf gaat.  :rolleyes: Pluspunt van de DS2500: ze stoffen nauwelijks.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: frankie op 6 juli 2017, 08:31:36
Voor blokken, Hawk HPS 5.0   :13:
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: TimW op 6 juli 2017, 08:58:33
Citaat van: frankie op  6 juli 2017, 08:31:36
Citaat van: frankie op  6 juli 2017, 08:31:36
Voor blokken, Hawk HPS 5.0   :13:

Zijn dat de HB683B.651?

http://hawkbrakesdirect.com/HB683B.651-pv-426-1504928-hawk-performance-hps-50-brake-pads.aspx

Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: Bob156 op 6 juli 2017, 09:13:36
Citaat van: frankie op  6 juli 2017, 08:31:36
Citaat van: frankie op  6 juli 2017, 08:31:36
Voor blokken, Hawk HPS 5.0   :13:

Die wil ik ook eens proberen, maar ben tevreden over de SP2000 van falco motorsport.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: frankie op 6 juli 2017, 09:51:36
Geen idee, heb geen artikelnummer bij de hand.  :rolleyes: ;D
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: frankie op 6 juli 2017, 09:52:46
https://www.hawk-remblokken.nl/hb683b-651/remblok-kopen/alfa-romeo-giulietta-940-2010-t76713748-p24321-428292.html?filter&filterc=24321
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: Dwayne op 10 juli 2017, 10:04:05
Citaat van: TimW op  6 juli 2017, 07:59:25
Citaat van: TimW op  6 juli 2017, 07:59:25
Ik twijfel nog betreft geboord of gewoon. Ik hoor dat er aan geboord geen enkel voordeel zit, alleen maar nadelen. Alhoewel, het voordeel is het uiterlijk, het staat natuurlijk wel mooi.  ;D

Ik heb de DS2500 blokken ook gehad toen ik nog een kleinere standaard MA schijven had. Zeker fijne blokken, alhoewel het me niet helemaal bracht waar ik toen op hoopte. Nu met de Brembo's wellicht ook nog een optie, zeker aangezien de communicatie met Coen (vooralsnog) niet vanzelf gaat.  :rolleyes: Pluspunt van de DS2500: ze stoffen nauwelijks.

Nu bijna 2 jaar de geperforeerde schijven van brembo en extra hitte behandeld nog geen nadeel aan kunnen vinden remmen perfect ik hou alleen rekening met het feit als je stevig gereden hebt en de blokken heet zijn dat ik niet de voet op de rem hou of de auto op de handrem zet en ja idd uiterlijk blijft wel  :13:
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: Rainier155 op 25 juli 2017, 21:50:19
Klopt het dat voor de Giulietta 2 soorten Brembo klauwen geleverd zijn?
Een 305mm variant (optie) en 330mm variant (alleen QV versies)?
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: TimW op 25 juli 2017, 22:56:01
Klopt het dat voor de Giulietta 2 soorten Brembo klauwen geleverd zijn?
Een 305mm variant (optie) en 330mm variant (alleen QV versies)?

De QV is alleen met de 330 Brembo's geleverd.

Op de overige varianten zijn de Brembo's een optie geweest en wanneer niet gekozen (de meeste) zitten hier "normale" 305 remmen op, dit zijn geen Brembo's.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: Rainier155 op 26 juli 2017, 00:32:55
Dus Brembo klauwen op de Giulietta zijn altijd voor 330mm?
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: TimW op 26 juli 2017, 07:40:17
Dus Brembo klauwen op de Giulietta zijn altijd voor 330mm?

Klopt.
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: Rjtmr17 op 20 december 2019, 15:45:28
Hallo! Ik wil mijn remschijven en blokken gaan vervangen van mijn Giulietta 2010 1.4 t-jet, en wil eigenlijk het standaard remsysteem aanhouden. Iemand enig idee welke blokken ik moet bestellen? Ik dacht achter te zien trw remsysteem, voor is een beetje lastig te zien met de klauw er nog omheen. Standaard maat remschijf voor 281 en achter 264 als ik het goed heb?
Graag advies wat ik het beste kan bestellen voor een standaard remset!
Alvast bedankt!
Titel: Re: Let's talk remmen
Bericht door: Timon op 20 december 2019, 17:14:28
Hallo! Ik wil mijn remschijven en blokken gaan vervangen van mijn Giulietta 2010 1.4 t-jet, en wil eigenlijk het standaard remsysteem aanhouden. Iemand enig idee welke blokken ik moet bestellen? Ik dacht achter te zien trw remsysteem, voor is een beetje lastig te zien met de klauw er nog omheen. Standaard maat remschijf voor 281 en achter 264 als ik het goed heb?
Graag advies wat ik het beste kan bestellen voor een standaard remset!
Alvast bedankt!
https://shop.alfisti.net/
kun je vinden welke je nodig hebt.