!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

jwq
2.621

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #90 Gepost op: 13 juli 2016, 20:53:47 »
misschien performance friction ? Pond sterling staat toch laag na de brexit ;)
http://www.autolusso.co.uk/brake-upgrades.html
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

alfata
3.424

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #91 Gepost op: 14 juli 2016, 08:41:55 »
misschien performance friction ? Pond sterling staat toch laag na de brexit ;)
http://www.autolusso.co.uk/brake-upgrades.html

Dat zou een optie kunnen zijn. Goede blokken?
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

jwq
2.621

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #92 Gepost op: 14 juli 2016, 09:24:59 »
misschien performance friction ? Pond sterling staat toch laag na de brexit ;)
http://www.autolusso.co.uk/brake-upgrades.html

Dat zou een optie kunnen zijn. Goede blokken?

Ik ben er op mijn GTA in elk geval heel tevreden over, evenals een heleboel andere mensen (waaronder ook circuit rijders) op het Engelse forum.....
http://www.alfaowner.com/Forum/tuning-andamp-upgrades/100479-review-of-performance-friction-pads-with-telemetry.html

Weet uiteraard niet of ze ook voor de giulietta leverbaar zijn, maar je kunt altijd even per email vragen, en lijkt van wel .... ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

TimW
2.228

  • *****
    - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #93 Gepost op: 30 juni 2017, 10:01:27 »
Heeft iemand contactgegevens van Falco motorsport?

Ik wil graag nieuwe schijven en blokken bestellen, maar geen idee hoe, via Facebook chat krijg ik geen reactie.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

ArjanB
2.015

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #94 Gepost op: 30 juni 2017, 10:07:35 »
Heeft iemand contactgegevens van Falco motorsport?

Ik wil graag nieuwe schijven en blokken bestellen, maar geen idee hoe, via Facebook chat krijg ik geen reactie.

ik heb geen telefoonnummer, maar je kunt via FB contact leggen met Coen van Gestel, dat is de man van Falco.
hij is dagelijks op FB dus dat zou moeten lukken, wellicht ziet hij niet de chats naar falco-account.
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #95 Gepost op: 30 juni 2017, 10:24:13 »
Heeft iemand contactgegevens van Falco motorsport?

Ik wil graag nieuwe schijven en blokken bestellen, maar geen idee hoe, via Facebook chat krijg ik geen reactie.

Ik zou de blokken niet direct meer kiezen, op de GTA was het perfect, maar op de giuietta heb ik het freemde fenomeen van trillen.

Als ik de remmen een tijd normaal gebruik met stadsverkeer en normaal snelweg niet te agressief remmen ontstaat er iets van een filmlaag op de schijven vermoedt ik, als je dan boven de 120km?h gaat remmen trilt het stuur behoorlijk.
Ga ik een aantal keren agressief remmen en ze goed heet stoken, verdwijnt dit. om vervolgens na een tijd weer te ontstaan.

Op Zandvoort met de vrij rijden sessie was het de eerste 3 ronden niet te doen, om vervolgens de resterende 7 of 8 ronden geen problemen met trillen meer te hebben, vandaag na een weekje weer rustig rijden had ik het rillen weer :(

Ik heb de Brembo schijven  zonder groeven of gaten via falko, de sp2000 blokken ook.

Schijven met een taster nagemeten op rechtheid, en mankeert niets aan.

Ga eens een tijdje de standaard blokken proberen en kijken hoe dit blijft.
*

ArjanB
2.015

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #96 Gepost op: 30 juni 2017, 12:51:49 »
Geen speling op de schijf bevestiging, dat de schijf zich vast zet indien heet (uitzetten) en bij afkoeling weer wat los komt?
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #97 Gepost op: 30 juni 2017, 16:43:18 »
Geen speling op de schijf bevestiging, dat de schijf zich vast zet indien heet (uitzetten) en bij afkoeling weer wat los komt?

Schijf zit vast met de velgen, met momentsleutel vast op 110Nm.  Maandag eerst uit laten lijnen, nu de eibach veren zich hebben gezet.
*

brinkerik
1.845

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #98 Gepost op: 30 juni 2017, 16:53:25 »
mailto: info@falco-motorsport.nl
Nu Giulietta Qv Perla Moonlight  &   Panda 100 HP

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

Dwayne
320

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • ****
    - Senior Alfist
  • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
Re: Let's talk remmen
« Reactie #99 Gepost op: 1 juli 2017, 11:15:12 »
Ook ik heb de blokken plus schijven alleen dan geperforeerd maar heb nergens last van behalve dat ze goed remmen en als ze eenmaal wat warmer zijn merk je echt dat ze goed aangrijpen.
Dus dan zie je maar weer dat het zo verschillend kan zijn met het zelfde materiaal
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #100 Gepost op: 4 juli 2017, 17:22:54 »
Heeft iemand contactgegevens van Falco motorsport?

Ik wil graag nieuwe schijven en blokken bestellen, maar geen idee hoe, via Facebook chat krijg ik geen reactie.

Ik zou de blokken niet direct meer kiezen, op de GTA was het perfect, maar op de giuietta heb ik het freemde fenomeen van trillen.

Als ik de remmen een tijd normaal gebruik met stadsverkeer en normaal snelweg niet te agressief remmen ontstaat er iets van een filmlaag op de schijven vermoedt ik, als je dan boven de 120km?h gaat remmen trilt het stuur behoorlijk.
Ga ik een aantal keren agressief remmen en ze goed heet stoken, verdwijnt dit. om vervolgens na een tijd weer te ontstaan.

Op Zandvoort met de vrij rijden sessie was het de eerste 3 ronden niet te doen, om vervolgens de resterende 7 of 8 ronden geen problemen met trillen meer te hebben, vandaag na een weekje weer rustig rijden had ik het rillen weer :(

Ik heb de Brembo schijven  zonder groeven of gaten via falko, de sp2000 blokken ook.

Schijven met een taster nagemeten op rechtheid, en mankeert niets aan.

Ga eens een tijdje de standaard blokken proberen en kijken hoe dit blijft.

Nou het ligt dus niet aan de remmen zowel de schijven als blokken zijn prima.
Heb nu de standaard remblokken er weer op, blijken van ferodo (staat er op) welk type ben ik niet zeker van ze remmen wel minder dan de FM SP2000 remblokken. De FM remblokken schijnen vergelijkbaar te zijn met ferodo 2000?
Uit laten lijnen, en achter stond niet goed, te veel toespoor en iets te weinig negatief camber, voorzijde was exact goed dit nu met de eibach verlagingsveren.
Heb wel een tijd met de eibach street series gereden, zonder uit te laten lijnen, ben bang dat dit de banden geen goed heeft gedaan :-[ Achter zijn al gecupt, voorste zijn denk ik ook iets mee, heb nu de achterste voor en het trillen met accelereren en remmen bij meer dan 120km/h is erger geworden, als de banden warm zijn verdwijnt het, dus banden zijn de oorzaak van het geheel.
Re: Let's talk remmen
« Reactie #101 Gepost op: 5 juli 2017, 22:51:06 »
Nooit met de Falco blokken en Ferodo DS2000 gereden. Op vorige auto's altijd DS2500 gehad en dat is mijn inzien een erg goede combinatie van sportief weggebruik en af en toe een paar rondjes ring. Met standaard blokken kom ik na een bezoekje ring altijd met kromme schijven thuis. Koud remt DS2500 ongeveer hetzelfde als std blokken, eenmaal op temperatuur remt het super. Bij hard aanremmen op het circuit zijn de straatbanden dan eigenlijk de beperkende factor om nog harder te remmen, niet de blokken.

Fancy schijven kopen heb ik ook nooit zo de meerwaarde van ingezien. Gewoon een paar goede gladde ATE of Brembo schijven (dus niet geboord/gegroefd oid) icm een paar goede blokken en verse remvloeistof. Kromme schijven is meestal het gevolg van het feit dat de blokken te warm geweest zijn door fading.
*

TimW
2.228

  • *****
    - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #102 Gepost op: 6 juli 2017, 07:59:25 »
Ik twijfel nog betreft geboord of gewoon. Ik hoor dat er aan geboord geen enkel voordeel zit, alleen maar nadelen. Alhoewel, het voordeel is het uiterlijk, het staat natuurlijk wel mooi.  ;D

Ik heb de DS2500 blokken ook gehad toen ik nog een kleinere standaard MA schijven had. Zeker fijne blokken, alhoewel het me niet helemaal bracht waar ik toen op hoopte. Nu met de Brembo's wellicht ook nog een optie, zeker aangezien de communicatie met Coen (vooralsnog) niet vanzelf gaat.  :rolleyes: Pluspunt van de DS2500: ze stoffen nauwelijks.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
Re: Let's talk remmen
« Reactie #103 Gepost op: 6 juli 2017, 08:31:36 »
Voor blokken, Hawk HPS 5.0   :13:
*

TimW
2.228

  • *****
    - Super Alfist
Re: Let's talk remmen
« Reactie #104 Gepost op: 6 juli 2017, 08:58:33 »
Citaat van: frankie op  6 juli 2017, 08:31:36
Citaat van: frankie op  6 juli 2017, 08:31:36
Voor blokken, Hawk HPS 5.0   :13:

Zijn dat de HB683B.651?

http://hawkbrakesdirect.com/HB683B.651-pv-426-1504928-hawk-performance-hps-50-brake-pads.aspx

G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm