!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.
herkenbare problemen, helaas ook met mijn Giulietta Turbo, gekocht bij km-stand van 86000 en na initiele problemen met head-up-display waarvoor ik meerdere keren terug ben moeten gaan naar dealer uiteindelijk opgelost. Na olieverversen en oliefilterwissel direct weer storingsmelding OBD en vandaag constateert dealer dat multiair unit stuk en deze problemen veroorzaakt. Na hier diverse verhalen te hebben gelezen waarbij ook gratis omgeruild is, vraag ik me waar de garantie-grens dan wel ligt en of een flush ook voldoende zou zijn. Overigens net voor 100.000 km koppelingsgroep moeten laten vervangen wegens doorgebrand...
Citaat van: alfista23 op 14 maart 2016, 18:22:21herkenbare problemen, helaas ook met mijn Giulietta Turbo, gekocht bij km-stand van 86000 en na initiele problemen met head-up-display waarvoor ik meerdere keren terug ben moeten gaan naar dealer uiteindelijk opgelost. Na olieverversen en oliefilterwissel direct weer storingsmelding OBD en vandaag constateert dealer dat multiair unit stuk en deze problemen veroorzaakt. Na hier diverse verhalen te hebben gelezen waarbij ook gratis omgeruild is, vraag ik me waar de garantie-grens dan wel ligt en of een flush ook voldoende zou zijn. Overigens net voor 100.000 km koppelingsgroep moeten laten vervangen wegens doorgebrand...Head up display?! Mis ik iets?
Citaat van: mark685 op 20 december 2015, 14:46:28Vervelend die multiair problemen. Ik heb sinds een week een giulietta met multiair. Bij aflevering kreeg deze een beurt en zijn olie en oliefilter vervangen. De verkoper meldde dat dit er een waarschuwingslampje brandde nadat de accu was vervangen bij die beurt en dat dit puur met de vervangen accu te maken had. Maar ik vind de motor nu toch wel erg trillen af en toe. Het is soms licht te voelen in stuur en stoel als hij stationair loopt. Ook de afdekplaat trilt behoorlijk. Zie het filmpje via deze link. https://youtu.be/mtAz2nuwH0IWeet iemand of dit een normale loop is, of het effect van een defecte multiair unit? Lopen jullie multiair motoren ook zo?Het geluid is bekend maar dan een stuk minder hard.Ik heb het in ieder geval niet...Maar welk waarschuwingslampje?En bij accu vervangen kunnen er een paar dingen gaan branden of notities.Die gaan na een tijdje weg behalve stuurbekrachtiging.Na een accu wissel moet je het stuur maximaal uitslaan naar beide zijdes voordat de calibratie klaar is.Ben benieuwd welk lampje er brand.Heb je misschien een bleutooth obd transmitter? Dan kun je via Torque app al een hoop uitlezen.
Vervelend die multiair problemen. Ik heb sinds een week een giulietta met multiair. Bij aflevering kreeg deze een beurt en zijn olie en oliefilter vervangen. De verkoper meldde dat dit er een waarschuwingslampje brandde nadat de accu was vervangen bij die beurt en dat dit puur met de vervangen accu te maken had. Maar ik vind de motor nu toch wel erg trillen af en toe. Het is soms licht te voelen in stuur en stoel als hij stationair loopt. Ook de afdekplaat trilt behoorlijk. Zie het filmpje via deze link. https://youtu.be/mtAz2nuwH0IWeet iemand of dit een normale loop is, of het effect van een defecte multiair unit? Lopen jullie multiair motoren ook zo?
Persoonlijk zou ik 'm gewoon even laten uitlezen bij je lokale garage, zullen ze vaak gratis doen of anders kost het je misschien 20/30 euro.Ik heb inmiddels ook al enkele keren de storing gehad en m.b.t. het lampje op je dashboard, deze gaat vanzelf weer uit, volgens mij na 5 keer de motor uitzetten en weer starten. Zolang de MA module niet dusdanig "kapot" is zodat de storing zich direct weer voordoet uiteraard.Mijn tip om deze storing te verhelpen c.q. op te lossen is om een motor te flushen met Forte motor flush, daarna direct oliefilter en olie vervangen, deze laatste bij voorkeur voor Selenia 5w40 pure energy multi air. Ook zit er een filtertje direct in de multi air module geschroeft, ik heb deze toevallig vandaag vervangen en gezien wat er uit kwam (erg vervuild) lijkt me dat ook geen overbodige luxe. Filtertje is iets van 25 euro en is makkelijk zelf te doen.Mocht je dit doen en het de problemen oplossen, vergeet niet minimaal 1 keer per jaar je olie te verversen of met zo'n 10 tot 15k km's. De garage waar ik vandaag was had een mito qv staan waarvan de laatste olie verversing 40k km's geleden was en de module was kapot, kosten zo'n 1100 euro, daar kun je heel wat olie voor verversen.
Als je voor de auto staat, aan de linker zijde achter de kap van de distributieriem, deze kap zit vast met 2 bouten, deze haal je er af en dan haal je de kabel van de ecu even uit het klemmetje zodat je die wat opzij kunt duwen zodat deze niet in de weg ziet. Het filtertje haal je er uit met imbus, deze inbus zit in het filter zelf verwerkt, dus daarmee haal je direct het filter er uit. Zelfs voor een leek niet meer dan 5 minuten werk. Ik heb een foto'tje gemaakt van het oude filter, deze zou ik morgen even kunnen uploaden.Zojuist even gezocht en zie hier: http://www.forum-mito-giulietta.com/t1464-filtre-module-multiair
Kun je mij vertellen welke garage dat is? misschien dat ik hem daar kan bestellen. €25,- kost het zeefje?
Heb tuynder een mailtje gestuurd met de vraag of ik deze kan bestellen. via het artikelnummer kon ik het niet vinden op de site.Anders ga ik Multicar even bellen.bedankt alvast.