!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Wilbert G
448

  • ****
    - Senior Alfist
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Gepost op: 2 februari 2011, 22:14:54 »
Hey fokes,

Ik moest vandaag nog even op de valreep banden wisselen, en zag toen voor het eerst de remklauwen van de alfa in vol ornaat. Het betreffen dan natuurlijk wel de optionele rode klauwen. Ik heb nog nooit zoiets gezien op een auto!!! Dit zijn klauwen die een 'supercar' of motorfiets (racer) ook heeft! Iedereen weet wel een beetje hoe een gewone remklauw eruitziet die door 1 cilinder wordt voorzien van klemkracht, wel onze alfa's hebben er sowieso 2, en dan is het zelfs vrij zeker dat het 2 cilinders per remblok is, en dus een totaal van 4 cilinders.....:eek: De monteur beweerde zelfs dat het er in totaal 6 waren, 3 per blok!!!

Bij dezen een aantal foto's (de monteur heeft er trouwens zelf ook een aantal gemaakt, dus het moet wel heel bijzonder zijn!!)



*

Ma0tt
232

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TB 120pk
  • ***
    - Alfist
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #1 Gepost op: 2 februari 2011, 22:16:00 »
Ziet er idd wel indrukwekkend uit :p
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #2 Gepost op: 2 februari 2011, 23:06:53 »
....de monteur weet niet waar hij over praat of sleutelt alleen maar aan Alto's en Cuore's :rolleyes:. Zijn 4 zuiger klauwen, en echt heel speciaal zijn ze ook weer niet hoor. T'is gewoon een mooi Brembo klauwtje, niks meer niks minder.
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #3 Gepost op: 2 februari 2011, 23:08:16 »
het zijn als het goed is BREMBO's ,dus zijn het high performance brakes ;) (in dit is in ieder geval wel bij de QV zo)
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #4 Gepost op: 2 februari 2011, 23:14:38 »
Citaat van: RiriassaQV;3109
het zijn als het goed is BREMBO's ,dus zijn het high performance brakes ;) (in dit is in ieder geval wel bij de QV zo)

Niet per definitie high performance brakes hoor, Brembo levert veel klauwen aan fabrikanten voor eerste montage, en dat zijn echt niet allemaal 4 zuiger klauwen voor 330mm schijven :) Je schijven en blokken zijn ook niet zo highperformance maar gewoon "normale" remdelen voor straatgebruik. Met andere, sportievere, blokken en schijven is er nog veel te winnen aan remvermogen.
*

Zoef
612

  • Type Alfa: Giulia 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #5 Gepost op: 3 februari 2011, 00:05:58 »
tziet er in idd geval wel vet uit.
Wie later remt, rijdt langer hard
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #6 Gepost op: 3 februari 2011, 09:04:23 »
Citaat van: Zoef;3116
tziet er in idd geval wel vet uit.

vandaar MONSTERLIJKE KLAUWEN !!! :p
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

Wilbert G
448

  • ****
    - Senior Alfist
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #7 Gepost op: 3 februari 2011, 12:47:21 »
De monteur was al een iets oudere man, dus mij dunkt datie heel wat meer auto's in zijn leven van de onderkant heeft gezien dan jij en ik samen, Frank. In dit geval ga ik toch echt liever van zijn mening uit, dat de klauwen toch echt niet zo alledaags zijn als jij beweert....natuurlijk is alles voor straatgebruik, anders hadden er wel geventileerde schijven onder gezeten. Je moet alles ook wel even in perspectief zien heh, het is (QV of gewoon) ook een straatauto, waarbij de schijven vanuit de fabriek worden geleverd. Als je dit even wegschrijft tegenover al het andere grut van hetzelfde prijsniveau of zelfs nog een paar klassen groter, dan zijn ze toch zeker wel aardig speciaal...
*

Hengel
490

  • ****
    - Senior Alfist
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #8 Gepost op: 3 februari 2011, 15:03:06 »
Zijn de schijven ook 33 cm (ipv de 30 cm standaard klauwen?)
1.4 TB Multiair TCT Distinctive, Nero, Leder Rood, Pack Business, Pack Sport III, 18" 8c velgen, Brembo remmen.
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #9 Gepost op: 3 februari 2011, 15:12:40 »
Euh, je hébt geventileerde schijven....Net als 99% van de moderne auto's uit hetzelfde segment. Je monteur mag dan eeniets oudere man zijn, maar als je 4 zuiger klauwen niet kunt onderscheiden van 6 zuiger klauwen, zegt dat ook wel iets :rolleyes:
 
Hetgeen wat ze "bijzonder" maakt is de rode lakafwerking en het Alfa Romeo logo, waardoor het er direct flashy uiztiet. Verder is een 4 zuiger klauw echt niet zo heel speciaal. Maar goed, je hoeft me niet te geloven hoor. Ligt er misschien ook aan wat je referentiekader is, of je zoiets bijzonder vindt of niet.
*

fjodor
362

  • ****
    - Senior Alfist
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #10 Gepost op: 3 februari 2011, 16:01:31 »
denk dat hij gegroefde bedoeld
"The Alfa virus. No medication can cure it. Only owning the car can help ease it
*

Wilbert G
448

  • ****
    - Senior Alfist
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #11 Gepost op: 3 februari 2011, 16:56:48 »
Citaat van: fjodor;3149
denk dat hij gegroefde bedoeld
Ja dat kan ook, maar ik bedoelde meer zoiets als dit: http://www.vagtechniek.nl/index.php?main_page=index&cPath=85_87
Ik zie nu dat dat idd geventileerde, geboorde schijven heet, geventileerde is inderdaad het middelste deel van de schijf die iedere auto tegenwoordig heeft.
*

Rob
115

  • ***
    - Alfist
    • My Job
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #12 Gepost op: 3 februari 2011, 19:57:10 »
:)
My garage : 1300 GT junior , 147GTA , Giulia Quadrifoglio , Stelvio Quadrifoglio
*

suomy
816

  • *****
    - Super Alfist
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #13 Gepost op: 3 februari 2011, 20:07:48 »
Citaat van: Wilbert G;3138
De monteur was al een iets oudere man, dus mij dunkt datie heel wat meer auto's in zijn leven van de onderkant heeft gezien dan jij en ik samen, Frank. In dit geval ga ik toch echt liever van zijn mening uit, dat de klauwen toch echt niet zo alledaags zijn als jij beweert....natuurlijk is alles voor straatgebruik, anders hadden er wel geventileerde schijven onder gezeten. Je moet alles ook wel even in perspectief zien heh, het is (QV of gewoon) ook een straatauto, waarbij de schijven vanuit de fabriek worden geleverd. Als je dit even wegschrijft tegenover al het andere grut van hetzelfde prijsniveau of zelfs nog een paar klassen groter, dan zijn ze toch zeker wel aardig speciaal...
Klopt Wilbert ! Er zijn maar winig auto's met rode brembo's ! Ik vindt het in iedergeval mooi !
*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #14 Gepost op: 3 februari 2011, 21:45:44 »
Citaat van: Wilbert G;3138
De monteur was al een iets oudere man, dus mij dunkt datie heel wat meer auto's in zijn leven van de onderkant heeft gezien dan jij en ik samen, Frank. In dit geval ga ik toch echt liever van zijn mening uit, dat de klauwen toch echt niet zo alledaags zijn als jij beweert....natuurlijk is alles voor straatgebruik, anders hadden er wel geventileerde schijven onder gezeten. Je moet alles ook wel even in perspectief zien heh, het is (QV of gewoon) ook een straatauto, waarbij de schijven vanuit de fabriek worden geleverd. Als je dit even wegschrijft tegenover al het andere grut van hetzelfde prijsniveau of zelfs nog een paar klassen groter, dan zijn ze toch zeker wel aardig speciaal...

Ik snap dat jij graag hoort dat het bijzonder is.. maar een 4 zuiger klauw is echt niet bijzonder hoor..    En als je het hebt over een paar klasse groter, dan word 4 zuiger klauwen zelfs behelpen. ;)

overigens heb je geventileerde schijven he.. zou pas armoedig zijn, als je op zo'n auto massieve schijven zou hebben.

Maar ze zijn wel mooi rood.. dat dan weer wel. :)

Edit:  ah je had al door dat je geventileerde schijven hebt.