Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => De Alfa Giulietta club => Topic gestart door: Wilbert G op 2 februari 2011, 22:14:54
-
Hey fokes,
Ik moest vandaag nog even op de valreep banden wisselen, en zag toen voor het eerst de remklauwen van de alfa in vol ornaat. Het betreffen dan natuurlijk wel de optionele rode klauwen. Ik heb nog nooit zoiets gezien op een auto!!! Dit zijn klauwen die een 'supercar' of motorfiets (racer) ook heeft! Iedereen weet wel een beetje hoe een gewone remklauw eruitziet die door 1 cilinder wordt voorzien van klemkracht, wel onze alfa's hebben er sowieso 2, en dan is het zelfs vrij zeker dat het 2 cilinders per remblok is, en dus een totaal van 4 cilinders.....:eek: De monteur beweerde zelfs dat het er in totaal 6 waren, 3 per blok!!!
Bij dezen een aantal foto's (de monteur heeft er trouwens zelf ook een aantal gemaakt, dus het moet wel heel bijzonder zijn!!)
(http://i52.tinypic.com/2is9xkj.jpg)
(http://i51.tinypic.com/vfh8np.jpg)
-
Ziet er idd wel indrukwekkend uit :p
-
....de monteur weet niet waar hij over praat of sleutelt alleen maar aan Alto's en Cuore's :rolleyes:. Zijn 4 zuiger klauwen, en echt heel speciaal zijn ze ook weer niet hoor. T'is gewoon een mooi Brembo klauwtje, niks meer niks minder.
-
het zijn als het goed is BREMBO's ,dus zijn het high performance brakes ;) (in dit is in ieder geval wel bij de QV zo)
-
het zijn als het goed is BREMBO's ,dus zijn het high performance brakes ;) (in dit is in ieder geval wel bij de QV zo)
Niet per definitie high performance brakes hoor, Brembo levert veel klauwen aan fabrikanten voor eerste montage, en dat zijn echt niet allemaal 4 zuiger klauwen voor 330mm schijven :) Je schijven en blokken zijn ook niet zo highperformance maar gewoon "normale" remdelen voor straatgebruik. Met andere, sportievere, blokken en schijven is er nog veel te winnen aan remvermogen.
-
tziet er in idd geval wel vet uit.
-
tziet er in idd geval wel vet uit.
vandaar MONSTERLIJKE KLAUWEN !!! :p
-
De monteur was al een iets oudere man, dus mij dunkt datie heel wat meer auto's in zijn leven van de onderkant heeft gezien dan jij en ik samen, Frank. In dit geval ga ik toch echt liever van zijn mening uit, dat de klauwen toch echt niet zo alledaags zijn als jij beweert....natuurlijk is alles voor straatgebruik, anders hadden er wel geventileerde schijven onder gezeten. Je moet alles ook wel even in perspectief zien heh, het is (QV of gewoon) ook een straatauto, waarbij de schijven vanuit de fabriek worden geleverd. Als je dit even wegschrijft tegenover al het andere grut van hetzelfde prijsniveau of zelfs nog een paar klassen groter, dan zijn ze toch zeker wel aardig speciaal...
-
Zijn de schijven ook 33 cm (ipv de 30 cm standaard klauwen?)
-
Euh, je hébt geventileerde schijven....Net als 99% van de moderne auto's uit hetzelfde segment. Je monteur mag dan eeniets oudere man zijn, maar als je 4 zuiger klauwen niet kunt onderscheiden van 6 zuiger klauwen, zegt dat ook wel iets :rolleyes:
Hetgeen wat ze "bijzonder" maakt is de rode lakafwerking en het Alfa Romeo logo, waardoor het er direct flashy uiztiet. Verder is een 4 zuiger klauw echt niet zo heel speciaal. Maar goed, je hoeft me niet te geloven hoor. Ligt er misschien ook aan wat je referentiekader is, of je zoiets bijzonder vindt of niet.
-
denk dat hij gegroefde bedoeld
-
denk dat hij gegroefde bedoeld
Ja dat kan ook, maar ik bedoelde meer zoiets als dit: http://www.vagtechniek.nl/index.php?main_page=index&cPath=85_87
Ik zie nu dat dat idd geventileerde, geboorde schijven heet, geventileerde is inderdaad het middelste deel van de schijf die iedere auto tegenwoordig heeft.
-
:)
-
De monteur was al een iets oudere man, dus mij dunkt datie heel wat meer auto's in zijn leven van de onderkant heeft gezien dan jij en ik samen, Frank. In dit geval ga ik toch echt liever van zijn mening uit, dat de klauwen toch echt niet zo alledaags zijn als jij beweert....natuurlijk is alles voor straatgebruik, anders hadden er wel geventileerde schijven onder gezeten. Je moet alles ook wel even in perspectief zien heh, het is (QV of gewoon) ook een straatauto, waarbij de schijven vanuit de fabriek worden geleverd. Als je dit even wegschrijft tegenover al het andere grut van hetzelfde prijsniveau of zelfs nog een paar klassen groter, dan zijn ze toch zeker wel aardig speciaal...
Klopt Wilbert ! Er zijn maar winig auto's met rode brembo's ! Ik vindt het in iedergeval mooi !
-
De monteur was al een iets oudere man, dus mij dunkt datie heel wat meer auto's in zijn leven van de onderkant heeft gezien dan jij en ik samen, Frank. In dit geval ga ik toch echt liever van zijn mening uit, dat de klauwen toch echt niet zo alledaags zijn als jij beweert....natuurlijk is alles voor straatgebruik, anders hadden er wel geventileerde schijven onder gezeten. Je moet alles ook wel even in perspectief zien heh, het is (QV of gewoon) ook een straatauto, waarbij de schijven vanuit de fabriek worden geleverd. Als je dit even wegschrijft tegenover al het andere grut van hetzelfde prijsniveau of zelfs nog een paar klassen groter, dan zijn ze toch zeker wel aardig speciaal...
Ik snap dat jij graag hoort dat het bijzonder is.. maar een 4 zuiger klauw is echt niet bijzonder hoor.. En als je het hebt over een paar klasse groter, dan word 4 zuiger klauwen zelfs behelpen. ;)
overigens heb je geventileerde schijven he.. zou pas armoedig zijn, als je op zo'n auto massieve schijven zou hebben.
Maar ze zijn wel mooi rood.. dat dan weer wel. :)
Edit: ah je had al door dat je geventileerde schijven hebt.
-
Deze zijn wel leuk :)
(http://www.fast-autos.net/diecast-cars-models/diecast-car-image-large/brembo-8-piston-monoblock-monobloc-calipers-alcon-ap_250726155271.jpg)
Maar ja.. dan ben je ook wel een 4 a 5 duizend euro kwijt.. schat ik zo. (zonder schijven en blokken dan he..)
8 zuigers..
-
12 zuigers :eek:
(http://www.brakewarehouse.com/images/12_piston_brake_system_r.jpg)
-
12 zuigers :eek:
(http://www.brakewarehouse.com/images/12_piston_brake_system_r.jpg)
heyy.......... die zitten volgens mijn onder mijn mito. :)
-
Hehe, heb je zeker ook 20" velgen?
-
Ok.. setje compleet zoals op de foto ? 10 duizend euro ?
-
dan is een anker met een verende kabel ietsies goeiekoper.......
-
Oke, oke, ik geef het al op! Dit is geweld in de overtreffende trap! Noem me eigenwijs, ik blijf de rode klauwen monsterlijk vinden:D zij het nu wel met wat meer schroom:o
-
Ik vraag me soms af wat het nut is van echt grote remschijven en 12 zuigers. Ik begrijp dat ze bij hevig gebruik minder fading zullen vertonen, maar wanneer ik m'n rem intrap, kan ik eenvoudig zorgen dat de ABS ingrijpt. Ligt je uiteindelijk remafstand dan niet vooral aan de grip van je banden?
Ik ben echt niet zo een krak wanneer het aankomt op puur technische elementen, dus het kan zijn dat ik het hier mis heb natuurlijk :)
-
over monsterlijke remmen gesproken ,
weet iemand hier of het mogelijk is om de "standaard" remschijven te vervangen voor geperforeerde schijven ?? suggesties en opties zijn welkom !!
het betreft hier om een QV
-
kan je altijd vervangen maar is alleen nodig op circuitauto's met straatgebruik heb je niet zo snel last van fading maar het staat wel mooi
-
over monsterlijke remmen gesproken ,
weet iemand hier of het mogelijk is om de "standaard" remschijven te vervangen voor geperforeerde schijven ?? suggesties en opties zijn welkom !!
het betreft hier om een QV
De remschijven kan je altijd vervangen als je niet tevreden bent met de geleverde prestaties van het standaard gebeuren. Heb ik bij de GTA en de GT 3.2 ook gedaan. Na veel wikken en wegen, merken vergelijken en experts raadplegen heb ik uiteindelijk gekozen voor Tarox schijven van 330 mm met Performance Friction remblokken en speciale flexibele remleidingen met DOT 5.1 remolie. Remt als een tierelier en blijft ook goed remmen. Ik zou gaan voor gegroefde schijven i.p.v. geboorde, omdat de laatste kunnen gaan scheuren op de gaten. Als de geboorde schijven zijn gegoten dan zal dat niet zo snel gebeuren, maar daar betaal je dan ook voor.
-
kan je altijd vervangen maar is alleen nodig op circuitauto's met straatgebruik heb je niet zo snel last van fading maar het staat wel mooi
me oom zag geboorde schijven bij zijn buurman (audi RS6) en hij wilde ook die look..... dus ja meer oom mooi zijn dan prestaties ....
De remschijven kan je altijd vervangen als je niet tevreden bent met de geleverde prestaties van het standaard gebeuren. Heb ik bij de GTA en de GT 3.2 ook gedaan. Na veel wikken en wegen, merken vergelijken en experts raadplegen heb ik uiteindelijk gekozen voor Tarox schijven van 330 mm met Performance Friction remblokken en speciale flexibele remleidingen met DOT 5.1 remolie. Remt als een tierelier en blijft ook goed remmen. Ik zou gaan voor gegroefde schijven i.p.v. geboorde, omdat de laatste kunnen gaan scheuren op de gaten. Als de geboorde schijven zijn gegoten dan zal dat niet zo snel gebeuren, maar daar betaal je dan ook voor.
ik ben er wel voor om het hele (halve) systeem aan te passen om gelijk betere prestaties te krijgen ,zoals eerder aangegeven ,prestaties niet noodzakelijk maar is geen probleem (volgens mijn oom) ....
ik ben wel tevreden met de prestaties van de huidige remmen ;)
zal ook maar eens met de tijd met experts gaan praten ...
-
Schijven kun je gewoon vervangen voor sportievere geboord of gegroefde (of allebei) exemplaren. Maar ook als het alleen om de looks gaat, kies een goede kwaliteit schijf.
-
Schijven kun je gewoon vervangen voor sportievere geboord of gegroefde (of allebei) exemplaren. Maar ook als het alleen om de looks gaat, kies een goede kwaliteit schijf.
oke oke , waar zal ik dan naar moeten kijken ?? (zelfde diameter aanhouden etc ,eventueel merk > Brembo)
-
Zelfde diameter inderdaad, anders moet je meestal ook direct andere remklauwen. Brembo is een optie, maar er zijn er nog veel meer, o.a. Tarox, Zimmermann/Pagid, Movit, AP Racing.
-
Zelfde diameter inderdaad, anders moet je meestal ook direct andere remklauwen. Brembo is een optie, maar er zijn er nog veel meer, o.a. Tarox, Zimmermann/Pagid, Movit, AP Racing.
ik zat eens rond te snuffelen en zag dat de Maragoni QV tarox remmen hadden met dezelfde 330 mm schijven denk dat ik die ga nemen , alleen kan nergens de systemen nog voor de giulietta vinden (geldt ook voor de andere merken)
-
niet tevreden van de huidige remmen of probeer je gewoon zoveel mogelijk te wijzigen :)
vind hem wel mooi hoor jouw qv !
-
ik zat eens rond te snuffelen en zag dat de Maragoni QV tarox remmen hadden met dezelfde 330 mm schijven denk dat ik die ga nemen , alleen kan nergens de systemen nog voor de giulietta vinden (geldt ook voor de andere merken)
Voor Tarox ff bellen met Beek autoracing in Den Haag. De kans is trouwens groot dat het dezelfde zijn als van de 159 met TI pakket.
-
niet tevreden van de huidige remmen of probeer je gewoon zoveel mogelijk te wijzigen :)
vind hem wel mooi hoor jouw qv !
zoals als eerder vermeld MIJN oom zag de audi RS6 van zijn buurman en bedacht toen opeens dat hij ook zulke "look" remschijven (qua prestaties zijn we al tevreden) wilde hebben ,en aangezien ik de forummember ben en hier veel goede /interessante antwoorden krijg ,moest ik dus op onderzoek uitgaan... :p
ps. ik denk stiekem ook dat MIJN oom opeens een soort tuningsvirus (aparte QV maken) heeft opgelopen ;) nadat de bumpers erg goed zijn bevallen.
@suomy ,sorry spreektaal he !!
-
Ririassa het is mijnoom ipv me oom ! ;)
-
Ririassa het is mijnoom ipv me oom ! ;)
Wiens oom is het nou?
-
:rolleyes: Niet van mij !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!of mijn :D
-
:rolleyes: Niet van mij !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!of mijn :D
MEIN ,MEI ,MIJ ,MIJN ,ME ,MA ,MO ,MU etc !!! :p (oke ,erg kinderachtig ;))
-
Kijk dat vindt ik nou lache !
-
hee riri is dit niet errug offtopic!!!!!!!:p:p
-
frankie begon .....