!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #15 Gepost op: 3 februari 2011, 21:56:18 »
Deze zijn wel leuk :)



Maar ja.. dan ben je ook wel een 4 a 5 duizend euro kwijt.. schat ik zo.  (zonder schijven en blokken dan he..)
8 zuigers..
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #16 Gepost op: 3 februari 2011, 22:01:30 »
12 zuigers :eek:
 
 
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #17 Gepost op: 3 februari 2011, 22:09:46 »
Citaat van: frankie;3186
12 zuigers :eek:


heyy.......... die zitten volgens mijn onder mijn mito. :)
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #18 Gepost op: 3 februari 2011, 22:10:36 »
Hehe, heb je zeker ook 20" velgen?
*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #19 Gepost op: 3 februari 2011, 22:10:57 »
Ok.. setje compleet zoals op de foto ?  10 duizend euro ?
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #20 Gepost op: 3 februari 2011, 22:15:14 »
dan is een anker met een verende kabel ietsies goeiekoper.......
*

Wilbert G
448

  • ****
    - Senior Alfist
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #21 Gepost op: 3 februari 2011, 22:27:33 »
Oke, oke, ik geef het al op! Dit is geweld in de overtreffende trap! Noem me eigenwijs, ik blijf de rode klauwen monsterlijk vinden:D zij het nu wel met wat meer schroom:o
*

Trigger
204

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulietta
  • ***
    - Alfist
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #22 Gepost op: 4 februari 2011, 13:10:23 »
Ik vraag me soms af wat het nut is van echt grote remschijven en 12 zuigers. Ik begrijp dat ze bij hevig gebruik minder fading zullen vertonen, maar wanneer ik m'n rem intrap, kan ik eenvoudig zorgen dat de ABS ingrijpt. Ligt je uiteindelijk remafstand dan niet vooral aan de grip van je banden?
Ik ben echt niet zo een krak wanneer het aankomt op puur technische elementen, dus het kan zijn dat ik het hier mis heb natuurlijk :)
Giulietta Alfa Rosso Metallizzato - Sport Pack 1 met 17" Sportiva - leer-microvezel met rood stiksel
ex: 156 1.8TS

http://www.clubalfaromeo.nl/forum/stel-je-voor/ciao-bella/
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #23 Gepost op: 20 februari 2011, 15:28:25 »
over monsterlijke remmen gesproken ,

weet iemand hier of het mogelijk is om de "standaard" remschijven te vervangen voor geperforeerde schijven ?? suggesties en opties zijn welkom !!

het betreft hier om een QV
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

fjodor
362

  • ****
    - Senior Alfist
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #24 Gepost op: 20 februari 2011, 16:19:54 »
kan je altijd vervangen maar is alleen nodig op circuitauto's met straatgebruik heb je niet zo snel last van fading maar het staat wel mooi
"The Alfa virus. No medication can cure it. Only owning the car can help ease it
*

Erik
225

  • Type Alfa: Giulietta QV LE Spider TB
  • ***
    - Alfist
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #25 Gepost op: 20 februari 2011, 17:59:17 »
Citaat van: RiriassaQV;4438
over monsterlijke remmen gesproken ,

weet iemand hier of het mogelijk is om de "standaard" remschijven te vervangen voor geperforeerde schijven ?? suggesties en opties zijn welkom !!

het betreft hier om een QV

De remschijven kan je altijd vervangen als je niet tevreden bent met de geleverde prestaties van het standaard gebeuren. Heb ik bij de GTA en de GT 3.2 ook gedaan. Na veel wikken en wegen, merken vergelijken en experts raadplegen heb ik uiteindelijk gekozen voor Tarox  schijven van 330 mm met Performance Friction remblokken en speciale flexibele remleidingen met DOT 5.1 remolie. Remt als een tierelier en blijft ook goed remmen. Ik zou gaan voor gegroefde schijven i.p.v. geboorde, omdat de laatste kunnen gaan scheuren op de gaten. Als de geboorde schijven zijn gegoten dan zal dat niet zo snel gebeuren, maar daar betaal je dan ook voor.
Giulietta QV Launch Edition. Squadra chiptuning. H&S 76 mm uitlaatsysteem met racekat. Madeno Racing Sport Stradale onderstel. Brembo geboorde en extra geharde sportremschijven. CL 5+ remblokken. Op maat gemaakte Front Mount Intercooler.
Goodridge remleidingen. BMC luchtfilter.
Spider 1750 TBI.
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #26 Gepost op: 20 februari 2011, 18:18:08 »
Citaat van: fjodor;4443
kan je altijd vervangen maar is alleen nodig op circuitauto's met straatgebruik heb je niet zo snel last van fading maar het staat wel mooi

me oom zag geboorde schijven bij zijn buurman (audi RS6) en hij wilde ook die look..... dus ja meer oom mooi zijn dan prestaties ....

Citaat van: Erik;4447
De remschijven kan je altijd vervangen als je niet tevreden bent met de geleverde prestaties van het standaard gebeuren. Heb ik bij de GTA en de GT 3.2 ook gedaan. Na veel wikken en wegen, merken vergelijken en experts raadplegen heb ik uiteindelijk gekozen voor Tarox  schijven van 330 mm met Performance Friction remblokken en speciale flexibele remleidingen met DOT 5.1 remolie. Remt als een tierelier en blijft ook goed remmen. Ik zou gaan voor gegroefde schijven i.p.v. geboorde, omdat de laatste kunnen gaan scheuren op de gaten. Als de geboorde schijven zijn gegoten dan zal dat niet zo snel gebeuren, maar daar betaal je dan ook voor.

ik ben er wel voor om het hele (halve) systeem aan te passen om gelijk betere prestaties te krijgen ,zoals eerder aangegeven ,prestaties niet noodzakelijk maar is geen probleem (volgens mijn oom) ....

ik ben wel tevreden met de prestaties van de huidige remmen ;)
zal ook maar eens met de tijd met experts gaan praten ...
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #27 Gepost op: 20 februari 2011, 18:27:42 »
Schijven kun je gewoon vervangen voor sportievere geboord of gegroefde (of allebei) exemplaren. Maar ook als het alleen om de looks gaat, kies een goede kwaliteit schijf.
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #28 Gepost op: 21 februari 2011, 00:33:45 »
Citaat van: frankie;4451
Schijven kun je gewoon vervangen voor sportievere geboord of gegroefde (of allebei) exemplaren. Maar ook als het alleen om de looks gaat, kies een goede kwaliteit schijf.

oke oke , waar zal ik dan naar moeten kijken ?? (zelfde diameter aanhouden etc ,eventueel merk > Brembo)
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
Monsterlijke Remklauwen!!!
« Reactie #29 Gepost op: 21 februari 2011, 09:24:34 »
Zelfde diameter inderdaad, anders moet je meestal ook direct andere remklauwen. Brembo is een optie, maar er zijn er nog veel meer, o.a. Tarox, Zimmermann/Pagid, Movit, AP Racing.