!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Zo vandaag eindelijk aan de module kunnen beginnenMijn eigen module geheel gedemonteerd en schoongemaaktDe vier bussen met loctite 270 vastgezet en de kleppenstoters ook geheel gereinigd en de defecte vervangen door die van de module die ik in België heb opgehaald alles weer gemonteerd olie in de module gedaan en alles weer terug geplaatst Wilde in het begin niet starten maar naar een tijdje draaide de motor weer geen lampje motormanagment ging brandenOngeveer 50km gereden blijft normaal lopen de tijd zal het leren of ze blijft lopenHet is dus wel te doen zonder de module te vernieuwenWil iedereen bedanken die mij met raad en links heeft bij gestaanZal een update plaatsen als de auto blijft lopen
Motor flucschen nieuwe bougie en bobine 465 totale rep als module vervangen moet worden 1600Nu met silicone pakking loctite defecte ma en olie totaal ongeveer 600 dus 1000 euro gespaard Dus is het proberen waard
Klopt siliconenpakken is voor deksel op de ma module schroefdraad van de vier bussen met loctite 270 gedaan
Ook ik had een oplichtend geel lampje met de mededeling de motor te laten controleren en start/stopfunctie uitgeschakeld. Na ong 500 meter rijden ging ie slecht lopen, het leek op 3 cylinders. Na nog eens een kilometer rijden waren alle cilinders weer bij en geen problemen meer. Na 3 of 4 cycli van stilzetten en weer opstarten verdween gele lampje.Ik moest van de bollenstreek naar Emmeloord op een zaterdag en op de A6 na Almere kun je heel goed doorrijden. 45 minuten boven de 3000 tpm, terug idem. Sindsdien geen meldingen meer gehad. Toch ben ik ervan overtuigd dat ik vroeg of laat aan de beurt ben met die MultiAir unit. Tegen die tijd ga ik eerst flushen en Top End Treatment toevoegen. Als dat niet zal helpen ga ik zelf aan de gang. Laten we hopen dat het zover niet zal komen.
Iedereen wil maar flushen, ,....Je neemt toch ook geen klysma wanneer je geen last hebt van obstipatie? als het onderhoud goed is,...en bij weinig kilometers elk jaar verversen prima, de syntetische olie heeft een sterk reinigende werking die de motor schoon houdt.We hebben het in dit topic over een Ma unit die defect is door een of meer losgedraaide bussen van de hogedruk cilindertjes, de oorzaak daarvan is meestal het gebruik van een verkeerde type olie, en slecht onderhoud, ook word er op diverse fora gesproken over dat 5w30 een betere olie zou zijn voor de MA unit, bij de nieuwere modellen word dat ook voorgeschreven.Bij een verstopping van de olie kanalen naar de actuators zou een flush kunnen helpen, maar nogmaals bij goed onderhoud zou dat niet nodig mogen zijn.
Citaat van: BMP op 25 november 2016, 23:37:28Iedereen wil maar flushen, ,....Je neemt toch ook geen klysma wanneer je geen last hebt van obstipatie? als het onderhoud goed is,...en bij weinig kilometers elk jaar verversen prima, de syntetische olie heeft een sterk reinigende werking die de motor schoon houdt.We hebben het in dit topic over een Ma unit die defect is door een of meer losgedraaide bussen van de hogedruk cilindertjes, de oorzaak daarvan is meestal het gebruik van een verkeerde type olie, en slecht onderhoud, ook word er op diverse fora gesproken over dat 5w30 een betere olie zou zijn voor de MA unit, bij de nieuwere modellen word dat ook voorgeschreven.Bij een verstopping van de olie kanalen naar de actuators zou een flush kunnen helpen, maar nogmaals bij goed onderhoud zou dat niet nodig mogen zijn.Natuurlijk is goed onderhoud belangrijk, maar lang niet iedereen is hier van op de hoogte hoe nauw dit luistert bij een MA en je hebt geen invloed op wat er precies in het verleden van de auto is gebeurt. Je kunt natuurlijk de onderhoudshistorie zien, maar vaak niet welke olie. Hoe goed jij je onderhoud ook uitvoert wil niet zeggen dat je zonder problemen blijft wanneer er in het verleden niet zo veel zorg gedragen is.