!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Dus bij oudere modellen kan al helemaal geen 5w30 erin komen.Ik blijf bij 5w40 star pure energie van selenia.Echter ik ververs wel gemiddeld om de 12.000 km.
Voorheen bestelde ik altijd kroon oil met de goede specs voor de Multi air. Sinds de laatste onderhoud heb ik ook via die site selenia besteld. Multi air is bij mij rond de 93.000 km vervangen. Nu staat de teller op 140.000 . Hopelijk blijft hij heel. Anders moet ik een goede monteur vinden die misschien de ma kan fixen zoals jij dat gedaan heb.
Citaat van: klaverblad op 29 november 2016, 18:35:23Voorheen bestelde ik altijd kroon oil met de goede specs voor de Multi air. Sinds de laatste onderhoud heb ik ook via die site selenia besteld. Multi air is bij mij rond de 93.000 km vervangen. Nu staat de teller op 140.000 . Hopelijk blijft hij heel. Anders moet ik een goede monteur vinden die misschien de ma kan fixen zoals jij dat gedaan heb.ja misschien blijft hij prima werken , maar het is zelf prima te doen als je de tuturial op alfaowner goed leest is het niet moeilijk, ik heb zelfs kort geleden de ma er uit gehad, ik had weer misfires, bleek achteraf bobine bougie probleem, maar ik moest het weten, dus ma gedemonteerd en de bussen zaten allen nog prima op hun plek, het sleutel werk koste mij 1.5 uur, bij de tweede keer weet je precies hoe het moet dus dat valt wel mee.Ik wil ook wel helpen mocht dat nodig zijn, dan moet je wel wat in de buurt zitten natuurlijk, maar het is met opaalfa ook gelukt op afstand.
http://www.driving-dutchman.nl/op-tijd-olie-verversen-essentieel-voor-alfa-romeo-multiair-motoren/waarom gaat de Multi air motor.. dezelfde gevoelige kant op als de Twinspark..
TS motoren vooral qua oliepeil
ook gebeurt het vaak dat een storing optreed na een olie beurt, de oorzaak daar van wijt ik aan de weer nieuwe dunnere olie die de al eerder losgeraakte hogedrukpomp bussen/cilinders nog gemakkelijker en meer los doet draaien en dan storingen veroorzaakt.
Een beetje een topic kick, excuus daarvoor. Ik zit ook met een MA gerelateerde storing direct na een oliewissel. Wat ik opvallend vind is dat de storing (P1062) binnen 500m na de oliewissel naar voren kwam. Kan de veranderde viscositeit op zo'n piepklein stukje al het versnelde losdraaien van die bussen veroorzaken?