!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
ik hoop wel dat ze de multiair problematiek bij de volgende generatie (in de Giulia) beter onder controle of opgelost hebben........
Citaat van: alfata op 1 april 2016, 14:29:14Citaat van: alfata op 1 april 2016, 14:29:14Citaat van: TimW op 1 april 2016, 14:04:50Citaat van: TimW op 1 april 2016, 14:04:50Citaat van: alfata op 1 april 2016, 13:57:18Citaat van: alfata op 1 april 2016, 13:57:18Wat doet Alfa Nederland eigenlijk in deze? Ik neem aan dat met een dermate hoge klachtenpercentage onder Alfa rijders er toch iets van een coulance moet zijn? Ik begreep ook dat die units met de week duurder aan het worden zijn. Schaarste? In ieder geval knap vervelend.Er is een coulance regeling geweest, of deze nog (volledig) van kracht is weet ik niet, maar mijn garage is er iig achteraan gegaan en in mijn geval was het niet (meer) van toepassing. Met mijn geval bedoel ik geïmporteerd en niet onderhouden bij een officiele Alfa dealer, het schijnt dat dit laatste een eis is om überhaupt iets vergoed te krijgen.Heb ondertussen al talloze verhalen over de inmiddels wel beruchte MA gelezen op o.a. AO en ik ben niet de 1e en ook niet de laatste lijkt het. Ondertussen wel al besloten om maar gewoon de afspraak te maken de module te laten vervangen en er dan vanaf te zijn, uitstellen geeft ook alleen maar irritaties omdat hij niet zo lekker loopt zoals hij zou moeten...Zure centen! Wel ergens in mei dan maar voor het goede gevoel een downpipe laten plaatsen? Kunnen we later op de dag door naar Ronald... Het zijn natuurlijk zure centen, maar gelukkig is geld niet zo'n probleem, dus een downpipe staat er niet meer of minder door op de planning. Jij al enige uitzoekwerk gedaan dan van hoe/wat/waar enzo? Ik heb er nog weinig tijd voor gehad, ben me tot op heden aan het ontpoppen als MA module specialist.
Citaat van: TimW op 1 april 2016, 14:04:50Citaat van: TimW op 1 april 2016, 14:04:50Citaat van: alfata op 1 april 2016, 13:57:18Citaat van: alfata op 1 april 2016, 13:57:18Wat doet Alfa Nederland eigenlijk in deze? Ik neem aan dat met een dermate hoge klachtenpercentage onder Alfa rijders er toch iets van een coulance moet zijn? Ik begreep ook dat die units met de week duurder aan het worden zijn. Schaarste? In ieder geval knap vervelend.Er is een coulance regeling geweest, of deze nog (volledig) van kracht is weet ik niet, maar mijn garage is er iig achteraan gegaan en in mijn geval was het niet (meer) van toepassing. Met mijn geval bedoel ik geïmporteerd en niet onderhouden bij een officiele Alfa dealer, het schijnt dat dit laatste een eis is om überhaupt iets vergoed te krijgen.Heb ondertussen al talloze verhalen over de inmiddels wel beruchte MA gelezen op o.a. AO en ik ben niet de 1e en ook niet de laatste lijkt het. Ondertussen wel al besloten om maar gewoon de afspraak te maken de module te laten vervangen en er dan vanaf te zijn, uitstellen geeft ook alleen maar irritaties omdat hij niet zo lekker loopt zoals hij zou moeten...Zure centen! Wel ergens in mei dan maar voor het goede gevoel een downpipe laten plaatsen? Kunnen we later op de dag door naar Ronald...
Citaat van: alfata op 1 april 2016, 13:57:18Citaat van: alfata op 1 april 2016, 13:57:18Wat doet Alfa Nederland eigenlijk in deze? Ik neem aan dat met een dermate hoge klachtenpercentage onder Alfa rijders er toch iets van een coulance moet zijn? Ik begreep ook dat die units met de week duurder aan het worden zijn. Schaarste? In ieder geval knap vervelend.Er is een coulance regeling geweest, of deze nog (volledig) van kracht is weet ik niet, maar mijn garage is er iig achteraan gegaan en in mijn geval was het niet (meer) van toepassing. Met mijn geval bedoel ik geïmporteerd en niet onderhouden bij een officiele Alfa dealer, het schijnt dat dit laatste een eis is om überhaupt iets vergoed te krijgen.Heb ondertussen al talloze verhalen over de inmiddels wel beruchte MA gelezen op o.a. AO en ik ben niet de 1e en ook niet de laatste lijkt het. Ondertussen wel al besloten om maar gewoon de afspraak te maken de module te laten vervangen en er dan vanaf te zijn, uitstellen geeft ook alleen maar irritaties omdat hij niet zo lekker loopt zoals hij zou moeten...
Wat doet Alfa Nederland eigenlijk in deze? Ik neem aan dat met een dermate hoge klachtenpercentage onder Alfa rijders er toch iets van een coulance moet zijn? Ik begreep ook dat die units met de week duurder aan het worden zijn. Schaarste? In ieder geval knap vervelend.
Mijn garage gaf aan dat het ook erg belangrijk is om af en toe gewoon 10/15 minuten voluit te blazen (topsnelheid) om de kanalen in de multiair-unit weer geheel schoon te krijgen. Er schijnt daar veel op te hogen. Een aanname: maar zou door mijn aangepaste software en verhoogde turbodruk ook niet de mogelijkheid bestaan dat de unit zich beter kan houden, omdat er meer druk aanwezig is, wat viezigheid minder kans geeft?
Citaat van: frankie op 1 april 2016, 14:33:12Citaat van: frankie op 1 april 2016, 14:33:12 ik hoop wel dat ze de multiair problematiek bij de volgende generatie (in de Giulia) beter onder controle of opgelost hebben........Wat ik er tot op heden van gelezen heb is dat er sinds een verbeterde versie sinds 2012 er sowieso al minder problemen zijn, maar feit blijft dat de MA module gevoelig is, gevoelig voor het type olie en de hoeveelheid olie als ook de interval, bij voorkeur 1 jaar of 10 tot max 15k km.Als ze sinds 2012 de module nog wat verder verbeterd hebben lijkt me het niet zo'n issue te zijn, de meeste problemen die ik voorbij zie komen betreft 2010/2011 modellen. Ik zie al zelden >2012 modellen. Als de Giulia deze problemen gaat hebben zou het inderdaad wel een gigantische flater zijn.
Citaat van: TimW op 1 april 2016, 14:45:34Citaat van: TimW op 1 april 2016, 14:45:34Citaat van: frankie op 1 april 2016, 14:33:12Citaat van: frankie op 1 april 2016, 14:33:12 ik hoop wel dat ze de multiair problematiek bij de volgende generatie (in de Giulia) beter onder controle of opgelost hebben........Wat ik er tot op heden van gelezen heb is dat er sinds een verbeterde versie sinds 2012 er sowieso al minder problemen zijn, maar feit blijft dat de MA module gevoelig is, gevoelig voor het type olie en de hoeveelheid olie als ook de interval, bij voorkeur 1 jaar of 10 tot max 15k km.Als ze sinds 2012 de module nog wat verder verbeterd hebben lijkt me het niet zo'n issue te zijn, de meeste problemen die ik voorbij zie komen betreft 2010/2011 modellen. Ik zie al zelden >2012 modellen. Als de Giulia deze problemen gaat hebben zou het inderdaad wel een gigantische flater zijn. De multiair modules van bj 2010 euro 5 of bijv. 2014 euro 6 zijn allemaal hetzelfde. Mail van Prins gekregen. Zie citaat.Goedemorgen Henri, De olie specificaties voor de Multiair zijn alsvolgt: - Euro 5 motoren 5w40 star pure energy - Euro 6 motoren 0w30 digitek pure energy De multiair unit welke in een euro 6 zit, is gelijk aan de euro 5, dus zal de olie specificatie ongewijzigd moeten blijven. Met vriendelijke Groet/ With kind regards/ Cordiali saluti. Mark Kern (werkplaats)
Het probleem van de multiair module is een hydraulische lifter aan de onderkant van de module. In het onderste gedeelte van de lifter zit een veertje. Als je de module eruit hebt gehaald zijn deze lifters eenvoudig te verwijderen. In het onderste gedeelte van een van de lifters van de cylinder die storing geeft zal nauwelijjs beweging zitten. Lifters eruit halen en een dag in wasbenzine leggen. Lifter geheel demonteren en schoonmaken. In onderste gedeelte zit alles troep. Regelen is in koude toestand niet mogelijk. Is ingegeven in computer. Als alles schoongemaakt is werkt module weer perfect. Veel plezier.