!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Het enige wat m.i. kapot kan gaan zijn de selenoids. Hier nog nergens ooit iets van gehoord. Als dit gebeurd zal er ook continu probleem zijn en zal dus wel een nieuwe module aangeschaft moeten worden.
En hoe krijg je de andere plunjers eigenlijk open?
Het probleem van de multiair module is een hydraulische lifter aan de onderkant van de module. Een module heeft 8 van deze lifters, 2 per cylinder. In het onderste gedeelte van de lifter zit een veertje. Als je de module eruit hebt gehaald zijn deze lifters eenvoudig te verwijderen middels een ringsleutel maat 14. In het onderste gedeelte van een van de lifters van de cylinder die storing geeft zal nauwelijjs beweging zitten, voelbaar door hem proberen in te duwen. Zal nauwelijks bewegen t.o.v. andere lifters. P 1061 storing is van cylinder 1. P 1062 cylinder 2 etc. Cylinder 1 is distributie kant. Hier zit veel aangekoekt vuil. Lifters eruit halen en een dag in wasbenzine leggen. Lifters geheel demonteren en schoonmaken. Bovenste stiftje is zo te verwijderen, middels kloppen in de hand zal nog een stift uit het omhulsel komen. Het onderste gedeelte met veertje zal nu simpel aan de onderkant vrijkomen. In onderste gedeelte zit alles troep. Regelen is in koude toestand niet mogelijk. Is ingegeven in computer. De module heeft een aansluiting die de temperatuur van de olie meet. Als deze niet hoog genoeg is welke is ingegeven door Alfa Romeo in de computer kan de module slechts beperkt vermogen afgeven. Regelen van de cylinder die kleeft in dit gebied is nauwelijks mogelijk waardoor de motor op 3 cylinders loopt en hapert. Zodra de olie warm genoeg is volgen er vrijgaven voor de module en zijn er andere regelmogelijkheden.