!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

DeltaBlast
2

• Type Alfa: Giulietta QV
  • *
    - Startende Alfist
Nieuwe radio geen geluid (wrs door Bose amp)
« Gepost op: 29 november 2024, 15:13:56 »
Hoi ik heb een nieuwe radio gekocht van Aliexpress, alles aangesloten: het apparaat werkt, maar geen geluid. Als ik internet goed begrijp krijgt de Bose amp waarschijnlijk geen aan-signaal. De verkoper op aliexpress zegt de amp-cont aan te sluiten op de ACC, maar daarmee werkt het nog niet.

Heeft iemand hier er verstand van en suggesties?

Oh en weet iemand waar de losse beige aansluiting van is? Het lijkt een antenne aansluiting, maar ik kan het nergens op internet terugvinden.

Pics in de bijlage :)

*

DanielH92
2.176

• Type Alfa: Giulietta QV TCT
    Moderatore - Super Alfist
Re: Nieuwe radio geen geluid (wrs door Bose amp)
« Reactie #1 Gepost op: 29 november 2024, 17:38:16 »
Waarop heb je de blauwe AMP draad vanuit de radio nu aangesloten? Het lijkt er nu op dat je die nu op een geschakelde +12v zet, maar daarmee zet je tweede geschakelde draden plus aan plus aan elkaar en gaat er alsnog niets naar je versterker.

De bruine connector zal een tweede antenne aansluiting zijn, vanuit een extra draad in je achterruit. Ook wel Phase Diversity, zie uitleg vanuit werkplaatshandboek:

*

DeltaBlast
2

• Type Alfa: Giulietta QV
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 29 november 2024, 18:02:07 »
Waarop heb je de blauwe AMP draad vanuit de radio nu aangesloten? Het lijkt er nu op dat je die nu op een geschakelde +12v zet, maar daarmee zet je tweede geschakelde draden plus aan plus aan elkaar en gaat er alsnog niets naar je versterker.

De bruine connector zal een tweede antenne aansluiting zijn, vanuit een extra draad in je achterruit. Ook wel Phase Diversity, zie uitleg vanuit werkplaatshandboek:

Thanks voor je reactie!

Okay dus die bruine connector hoeft dus niet aangesloten te zijn? Ik luister toch geen radio 😅

De blauwe amp draad zit op een draad genaamd ACC die normaal vanuit de radio naar de canbus loopt. Die moest ik splitten en de AMP Cont op aansluiten, dus dat heb ik gedaan 🤷‍♂️
En daarna ook weer losgemaakt want als die aan elkaar zitten blijft de radio aanstaan ook zonder sleutel in het contact...

Maar er zijn dus 2 blauwe AMP Cont draden: 1 vanuit de radio en 1 vanuit de stekker. Standaard dus nergens op aangesloten (omdat niet iedereen een amp heeft natuurlijk). Ik vroeg me af of ze misschien aan elkaar moesten ofzo, maar dat doet ook niet echt iets.
Volgens de verkoper maakte het niet uit welk van de blauwe draden ik aansloot op ACC.
Maar ik heb niet de illusie dat de verkoper echt weet hoe of wat, vandaar dat ik nu hier ben :)

Moet de andere blauwe amp cont dan ergens anders op misschien?
*

DanielH92
2.176

• Type Alfa: Giulietta QV TCT
    Moderatore - Super Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 29 november 2024, 18:07:15 »
De inschakeldraad (remote) van de Bose is een rode draad met een gele streep. Die draad moet een geschakelde +12v krijgen vanuit je nieuwe radio. De blauwe draad (amp remote) van je radio moet dus op een rode draad met gele streep van de kabelboom die het dashboard ingaat.