!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Carbella
27

  • Type Alfa: Alfa 33 P4, 156, 147
  • *
    - Startende Alfist
    • http://www.carbella.nl
Re: Nieuwe update navigatie?
« Reactie #60 Gepost op: 13 december 2018, 19:56:46 »
Software update en kaartendatabase update ,gratis valt onder waarborg.

Kun je ook iets specifiekers zijn? Zijn dit recentere kaarten dan 2015?  En welke software versie heb je nu?

Ik wil alles ook upgraden naar de meest recentere versie.
Carbella Tuning & Design
www.carbella.nl
info@carbella.nl
T(+31)6 27 31 93 05
F(+31)8 48 37 93 34
*

jh1
2

  • Type Alfa: giulietta
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Nieuwe update navigatie?
« Reactie #61 Gepost op: 14 december 2018, 10:30:45 »
Sinds vorige week ben ik ook weer een trotse eigenaar van een Giulietta. Helaas wel met een oude navigatie kaart.
Wanneer ik op Mopar kijk, obv mijn chassis nummer, staat er:
"Update available in Workshops
A map update is available for your navigator in FCA authorised workshops. Go to the website and discover the closest workshops."

Het betreft een model 2014 met Uconnect 6.5.

Is dit dan echt de enige manier om er een update op te krijgen? En zijn deze updates ook 'uniek', dus niet op een voordeligere manier aan te schaffen? Want de dealer vertelde mij dat een update zo'n 150 tot 200 euro kon kosten..Belachelijk duur.
*

DCC
26

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TB 120pk
  • *
    - Startende Alfist
Re: Nieuwe update navigatie?
« Reactie #62 Gepost op: 14 december 2018, 11:06:57 »
Softwareversie:18.01.42, duurt ongeveer 2u in garage ,radio en computer uitlezen en updaten.

Kaartendatabase : CMCVP4EU;V9 , duurt officieel 67 min. Heb 2u30 in garage geweest voor alles in orde was . Moeten wagen laten draaien tijdens update.


Indien uw autodealer of garage er niet veel goesting in hebben(in mijn geval), bel AlfaInfoMore (gratis nr) ,zullen uw aankoopdatum en VIN nummer vragen , en direct zeggen of er updates beschikbaar zijn , en hoe ge ze kunt verkrijgen, en vragen gratis(onder waarborg) of de kostprijs.
*

Richard6666
117

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Nieuwe update navigatie?
« Reactie #63 Gepost op: 14 december 2018, 16:06:57 »
*

jh1
2

  • Type Alfa: giulietta
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Nieuwe update navigatie?
« Reactie #64 Gepost op: 17 december 2018, 10:13:45 »
Dat is inderdaad wel een hele goedkope manier. Alleen is het natuurlijk wel een risico dat je met een navigatie blijft zitten met corrupte software.
*

Carbella
27

  • Type Alfa: Alfa 33 P4, 156, 147
  • *
    - Startende Alfist
    • http://www.carbella.nl
Re: Nieuwe update navigatie?
« Reactie #65 Gepost op: 18 december 2018, 15:19:56 »
Hallo allen,

Ik heb zojuist contact gehad met HERE Technologies en de meest 'recente' update besteld. Releasedatum 2017 en data van Q4 2015 (helaas). Ik moest wel aangezien ik nog de kaarten van 2010 had. Als je je registreert op de site krijg je een customer reference number waarbij je 10% korting krijgt op je bestelling.

Ik heb meteen gevraagd wat nou precies de situatie is met het uitblijven van meest recentere data. Zeker omdat anno 2018 nog steeds de behoefte bij velen is voor een kaartupdate en velen dus (noodgedwongen) met oude data rondrijden met alle gevolgen van dien. De bal wordt een beetje over en weer bij een ieder neergelegd en om gericht tot de kern te komen heb ik gevraagd wat er nou precies nodig is.

Het verzoek van HERE is om collectief de behoefte kenbaar te maken aan de Alfa Romeo / Fiat dealer. HERE kan meegenomen in de CC. HERE heeft aangegeven in het verleden (en nu) geen prominentere rol te hebben gespeeld om dit voor elkaar te krijgen bij Alfa Romeo / Fiat. Dit terwijl ze de meest recentere data reeds in huis hebben en uitrol vrij snel kan plaatsvinden. Kortom, ze zijn wat passief en erkennen dat ik niet de eerste persoon/bedrijf ben die met deze vraag naar voren is gekomen.

Wat kunnen wij dus als enige doen zonder garantie op een positief resultaat?

Eigenlijk heel eenvoudig en das de balans opmaken hoe groot die behoefte daadwerkelijk is (aantal leden). Binnen deze clubforum, bij andere forums, bij de clubs op Social Media en dan de communicatie richting de dealer.
Carbella Tuning & Design
www.carbella.nl
info@carbella.nl
T(+31)6 27 31 93 05
F(+31)8 48 37 93 34
*

DCC
26

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TB 120pk
  • *
    - Startende Alfist
Re: Nieuwe update navigatie?
« Reactie #66 Gepost op: 24 december 2018, 10:43:26 »
*

Robbie146
782

  • Type Alfa: 916 Spider & Giulietta MA
  • *****
    - Super Alfist
    • AlfaRobbie
Re: Nieuwe update navigatie?
« Reactie #67 Gepost op: 24 december 2018, 11:36:10 »
@DCC, dat is het nieuwe systeem, Carbella heeft het over de oude opklap navigatie.
*

Carbella
27

  • Type Alfa: Alfa 33 P4, 156, 147
  • *
    - Startende Alfist
    • http://www.carbella.nl
Re: Nieuwe update navigatie?
« Reactie #68 Gepost op: 24 december 2018, 11:54:10 »
Klopt Robert, dank je
Carbella Tuning & Design
www.carbella.nl
info@carbella.nl
T(+31)6 27 31 93 05
F(+31)8 48 37 93 34
*

Filippo
32

  • *
    - Startende Alfist
Re: Nieuwe update navigatie?
« Reactie #69 Gepost op: 29 december 2018, 12:08:22 »
Ik rij nog altijd met de Tomtom GO 5100 (zie mijn topic Alternatief voor de tomtom 2 live uit 2015). Altijd 100% up to date, flitsers (ook de mobiele), onvoorstelbaar accurate verkeersinformatie, alles gratis. Het ding heeft me inmiddels duizenden kilometers file en duizenden euro's snelheidsboetes bespaard.... Er is geen fabrieksnavigatie die daar tegenop kan (behalve die van BMW maar dat is in feite een verpakte Tomtom!).

Wellicht een leuk alternatief voor de problematische Alfa navigatie?
Giulietta JTDM 2.0 TCT Squadra Nero Etna 17" SuperSportiva's
*

antalk
19

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T
  • *
    - Startende Alfist
Re: Nieuwe update navigatie?
« Reactie #70 Gepost op: 30 december 2018, 22:28:40 »
Hallo allen,



Ik zou daar wel interesse voor hebben, hoop toch nog zeker een aantal jaar van de auto (en nav.) te genieten.
*

Carbella
27

  • Type Alfa: Alfa 33 P4, 156, 147
  • *
    - Startende Alfist
    • http://www.carbella.nl
Re: Nieuwe update navigatie?
« Reactie #71 Gepost op: 16 januari 2019, 08:31:55 »
Mijn Giulietta staat bij Van Mossel vanwege een revisie van de versnellingsbak. Tijdens de proefrit merkte ik al wat schakelproblemen in de 1e en 2e versnelling en wordt nu onder garantie gemaakt. Ze gaan gelijk de schakelmodificatie delen monteren. Andere 'ballekes' en 'rollekes' volgens deze Breda'se Alfa monteur:-)

Nu kreeg ik als vervangend vervoer een nieuwe Fiat Tipo station. Ik ben toch wel aangenaam verrast over deze auto. Niet alleen ziet ze er van dichtbij (net even wat anders) mooi uit, ruim, interieur mooi en ik zie dat er veel delen van de Giulietta terug te vinden zijn in de auto. In de Tipo zit een U-connect systeem en moet zeggen dat het allemaal lekker snel werkt en ook het gebruiksgemak. Kon mijn telefoon (Iphone X) in een milliseconde verbinden aan het systeem en onder andere mijn Spotify lijst afspelen.

Carbella Tuning & Design
www.carbella.nl
info@carbella.nl
T(+31)6 27 31 93 05
F(+31)8 48 37 93 34
*

Alexander
1

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Nieuwe update navigatie?
« Reactie #72 Gepost op: 21 april 2019, 09:26:20 »
Beste alfistie ook ik loop aan tegen het feit dat er geen recente update voor mijn nav te koop is. Rij in een Giulietta 2013 met opklapscherm. Heb gechat met de klantenservice van AR maar daar kom ik niet verder dan een mail sturen aan HERE. Ik heb gelezen dat HERE weer verwijst naar AR. Laatste update volgens mij bij HERE is van Q4 2015. Is iemand al verder gekomen of heeft op andere wijze een update bemachtigd????
*

DanielH92
1.921

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Nieuwe update navigatie?
« Reactie #73 Gepost op: 21 april 2019, 11:03:36 »
Voor zover ik weet is Q4 2015 inderdaad de laatste stand. Die wordt vervolgens de 2017 versie genoemd en durven ze voor €180,- te verkopen. Daarvoor koop je een Tomtom met levenslang gratis updates.
Ik heb ook contact met ze gehad en ze kunnen je niet aangeven of er een nieuwe versie komt, ik ga er dus ook maar niet van uit. Heb nu nog de 2011 kaarten maar vind Google Maps sowieso veel fijner werken (ivm rijstrookaanduiding etc.) dus laat het er maar bij. En mn telefoonhoudertje kostte me bovendien maar een tientje
*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Nieuwe update navigatie?
« Reactie #74 Gepost op: 21 april 2019, 23:59:45 »
Mijn Giulietta staat bij Van Mossel vanwege een revisie van de versnellingsbak. Tijdens de proefrit merkte ik al wat schakelproblemen in de 1e en 2e versnelling en wordt nu onder garantie gemaakt. Ze gaan gelijk de schakelmodificatie delen monteren. Andere 'ballekes' en 'rollekes' volgens deze Breda'se Alfa monteur:-)

Nu kreeg ik als vervangend vervoer een nieuwe Fiat Tipo station. Ik ben toch wel aangenaam verrast over deze auto. Niet alleen ziet ze er van dichtbij (net even wat anders) mooi uit, ruim, interieur mooi en ik zie dat er veel delen van de Giulietta terug te vinden zijn in de auto. In de Tipo zit een U-connect systeem en moet zeggen dat het allemaal lekker snel werkt en ook het gebruiksgemak. Kon mijn telefoon (Iphone X) in een milliseconde verbinden aan het systeem en onder andere mijn Spotify lijst afspelen.



Best een operatie, even bak los...

Groeten, een mede Fiat Tipo liefhebber
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97