!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

Zoef
612

  • Type Alfa: Giulia 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
Nieuwe update navigatie?
« Gepost op: 15 maart 2012, 19:57:36 »
Ik ben in het bezit van de fabrieksnavigatie en net als velen, behoorlijk ontevreden over de mogelijkheden en gebruiksgemak. Nu liet ik mij vertellen dat de peugeot 508 gebruik maakt van dezelfde leverancier (Magnelli?) Hier is het nog steeds niet ideaal, maar wel al een stuk beter dan bij ons in de juul. Daar hebben ze een prettiger vrouwenstem, je kunt snelheden erin laten vermelden (als je sneller rijdt dan is toegestaan, komt een verkeersbord in beeld net als bij dom dom), hij geeft flitsers aan etc.
Nog steeds is het omslachtig en matig gebruikersvriendelijk, maar wel weer een stap beter dan bij ons. Heeft iemand een idee of dit uitwisselbaar is met de onze?
Wie later remt, rijdt langer hard
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
Nieuwe update navigatie?
« Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2012, 21:48:11 »
het is een SD kaart dus dat zou moeten kunnen.. misschien dat je nog een bepaalde licentienummer in moet stellen bij het inpluggen?
Re: Nieuwe update navigatie?
« Reactie #2 Gepost op: 15 augustus 2015, 19:52:47 »
Ik ben nieuw op dit forum. Ik krijg binnenkort een Giulietta uit 2011 met fabrieksnavigatie. Omdat de wegen sinds 2011 behoorlijk veranderd zijn laat ik bij de afleveringsbeurt gelijk de navigatie updaten. Ik lees op dit forum dat veel mensen ontevreden zijn, maar die berichten zijn vaak van een tijdje terug. Zijn er na updates nog klachten en waaruit bestaan die dan?
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Re: Nieuwe update navigatie?
« Reactie #3 Gepost op: 15 augustus 2015, 22:19:39 »
Ik heb software en kaarten geupdate dit jaar toen ik de giulietta kocht. Persoonlijk vind ik ook na deze
Updates dat de nav achterblijft op bijvoorbeeld TomTom. De nav is minder accuraat en is in staat je op een snelweg opeens een afrit te laten pakken om je vervolgens die zelfde snelweg weer op te sturen. Ook compleet verkeerde afslagen aangeven krijg je er standaard bij evenals tegen 1 richtingsverkeer ingeleid worden of midden door een druk stadscentrum geleid worden terwijl de randweg korter, rustiger en dus sneller is. Ik heb gelukkig nog TomTom op m'n telefoon. Voor buitenland ritten geniet die nog de voorkeur boven de nav van de giulietta.
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
Re: Nieuwe update navigatie?
« Reactie #4 Gepost op: 15 augustus 2015, 23:20:33 »
ik had in mijn eerste Giulietta een systeempje van 200 euro wat beter werkte dan dat ingebouwde navi-systeem van Alfa Romeo wat ik nu heb.
Ongelooflijk dat dat 1800 euro kostte toen.
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
Re: Nieuwe update navigatie?
« Reactie #5 Gepost op: 16 augustus 2015, 09:27:12 »
Ik heb software en kaarten geupdate dit jaar toen ik de giulietta kocht. Persoonlijk vind ik ook na deze
Updates dat de nav achterblijft op bijvoorbeeld TomTom. De nav is minder accuraat en is in staat je op een snelweg opeens een afrit te laten pakken om je vervolgens die zelfde snelweg weer op te sturen. Ook compleet verkeerde afslagen aangeven krijg je er standaard bij evenals tegen 1 richtingsverkeer ingeleid worden of midden door een druk stadscentrum geleid worden terwijl de randweg korter, rustiger en dus sneller is. Ik heb gelukkig nog TomTom op m'n telefoon. Voor buitenland ritten geniet die nog de voorkeur boven de nav van de giulietta.
dank voor je reactie. Jammer dat de laatste updates niet de klachten wegnemen. Ik zal er rekening mee houden. Hopelijk krijg ik een nieuwere en verbeterde versie.
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Re: Nieuwe update navigatie?
« Reactie #6 Gepost op: 17 augustus 2015, 10:21:53 »
De Giulietta rijd er niet minder om hoor! Blijft mooi.
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
*

PG Giulietta
262

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Nieuwe update navigatie?
« Reactie #7 Gepost op: 14 december 2015, 22:56:47 »
Maar heeft er iemand ervaring met de aanschaf van een navigatie update?

Paar vragen:
- Ik las een bedrag van 199 euro, maar ook dat het met een kortingscode ca 60,- eur goedkoper kan. Is iemand dat gelukt en hoe / waar?
- wanneer komt de 'nieuwe' versie uit - ergens begin 2016?
Alfa Giulietta 170 pk TCT, Nero Etna, Panorama dak, vol rood leer, 18 inch
*

Kle
3

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT
  • *
    - Startende Alfist
Re: Nieuwe update navigatie?
« Reactie #8 Gepost op: 16 december 2015, 22:31:08 »
Ik heb me in mei geregistreerd bij HERE navigatie. In de zomer en een week geleden aanbod gekregen om de update met €60 korting te kopen. Kaarten zijn volgens mij nog niet erg bijgewerkt ( vierde kwartaal 2013)
*

ADB1965
4

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Nieuwe update navigatie?
« Reactie #9 Gepost op: 22 december 2015, 13:44:23 »
Ik heb uitleg gevraagd waarom een update van bijna drie jaar bijna 200 euro moet kosten daar koop ik een nieuwe tom tom voor. Met kaarten van q4 2015.
Ik heb nog geen bevredigend antwoord gekregen. Ik wil best wel betalen maar dan wel voor een recent product.
*

FransP6
6

  • Type Alfa: Giulietta Sprint TCT
  • *
    - Startende Alfist
Re: Nieuwe update navigatie?
« Reactie #10 Gepost op: 22 december 2015, 14:16:49 »
Goede middag,
Vorige maand heb ik mijn nieuwe Giulietta Sprint 170PK TCT gekregen, is alweer mijn derde Alfa.

Mijn vorige Giulietta had een Blue & Me TomTom navigatiesysteem met live services, af fabriek gemonteerd. Een geweldig apparaat, up to date kaarten, en zeer nauwkeurige verkeers/file info. Heeft me door de jaren enorm veel fileleed/tijd bespaart.

Ik ging er van uit dat mijn nieuwe Alfa met het U-Connect 6.5 nav/radio dezelfde mogelijkheden zou hebben. De diverse sites/brochures wekten deze verwachting. Daarom had ik ook voor deze optie gekozen.
Helaas is de realiteit een andere. Wat mij betreft wordt je blij gemaakt met een dooie mus. De eerste week kwam ik er al achter dat de kaart niet deugde, de realiteit kwam niet overeen met de navigatie.

Ik kwam er snel achter dat de kaart van April 2014 is...... meer dan anderhalf jaar oud. Actuele verkeersinfo klopt voor geen meter. Files die er zouden moeten staan zijn er niet, ook omgekeerd is het geval. Dus geen live traffic....
Contact gehad met de dealer, die kon me niet de antwoorden geven die ik zocht. vervolgens de Alfa klantenservice gebeld.

Er is een nieuwe kaart (versie nov 2015) beschikbaar. Dealer verwacht hem in Januari 2016....dus dan is de huidige kaart bijna 2 jaar oud! Ik ging dit weekend bij Leeuwarden wederom de mist in....wegen bestaan niet in de  u-connect navigatie. Dus maar richting kerktoren rijden tot hij weer wat herkend.

De dame van Alfa melde dat Live services met real time verkeersinfo zoals het blue & me systeem  NIET mogelijk is op het U-Connect systeem. Het is niet bekend of het er ooit komt, wel gek wat op de Fiat (zelfde concern) is het wel verkrijgbaar. Het systeem kan volgens de Alfa klantenservice ook niet worden geupdate als het beschikbaar komt, de hardware is niet geschikt voor live services....

Kortom als ik dit geweten had dan had ik nooit voor deze optie nooit gekozen, en een losse TomTom go met gratis live traffic en kaartupdates gekocht. Veel goedkoper en veel beter dan het flut systeem in de Alfa.

Alfa zou zich moeten schamen zulk een verouderd systeem in nieuwe auto’s te monteren zonder de beperkingen duidelijk aan te geven!  Je zou toch mogen verwachten als je een nieuwe auto koopt, deze  volledig up to date is!

Een tip voor een ieder die overweegt dit systeem aan te schaffen…..niet doen!
TomTom Go 5100 kopen….
Re: Nieuwe update navigatie?
« Reactie #11 Gepost op: 22 december 2015, 14:23:36 »
Dit is trouwens niet iets specifiek Alfa. Over het algemeen zijn vrijwel alle fabrieksnavigaties verouderd en minder flexibel t.o.v. de mobiele apparaten als TomTom enzo.
*

FransP6
6

  • Type Alfa: Giulietta Sprint TCT
  • *
    - Startende Alfist
Re: Nieuwe update navigatie?
« Reactie #12 Gepost op: 22 december 2015, 14:32:02 »
Klopt, die ervaring deel ik. Echter ik ging er van uit dat dit systeem in samenwerking met TomTom is gemaakt. A|s je de Uconnect-site bekijkt krijg je de indruk dat hij min of meer dezelfde functionaliteit heeft als de TomTom.
Echter dit is dus niet van toepassing op de Alfa, wel op de Fiat, jeep etc.....Jammer want het kan dus wel, ook binnen dit concern. Maar niet op de Alfa
*

PG Giulietta
262

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Nieuwe update navigatie?
« Reactie #13 Gepost op: 5 januari 2016, 22:29:48 »
enig idee wanneer in 2016 de nieuwe update gaat uitkomen? In April of zo?
Alfa Giulietta 170 pk TCT, Nero Etna, Panorama dak, vol rood leer, 18 inch
*

PG Giulietta
262

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Nieuwe update navigatie?
« Reactie #14 Gepost op: 1 juni 2016, 23:45:13 »
Zowel via de Fiat Alfa site als via Navigarde nog steeds de kaart van 2015 beschikbaar (met kaartgegevens Q4 2013!)
dacht eigenlijk dat er in het voorjaar wel een update zou komen.
Als iemand iets meer weet hoor ik het graag!
Alfa Giulietta 170 pk TCT, Nero Etna, Panorama dak, vol rood leer, 18 inch