!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

modellisimo
164

• Type Alfa: Alfa Giulietta
    Amico del club - Alfist
Novitec GP1
« Gepost op: 10 februari 2017, 20:28:48 »
Mijn zoon heeft een Giulietta 170 pk laten chippen door Squadra tuning. Hij is niet echt tevreden over de gaspedaal respons in d stand. Ik zou mijn Giulietta ook laten tunen, maar kon de auto niet brengen. Nu zit ik zelf te denken aan een Novitec GP1 gaspedaal module. Heeft niet iemand ervaring mee? Helpt het echt of kan ik het beter zo laten?
*

jwq
2.687

• Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
    Amico del club - Super Alfist
Re: Novitec GP1
« Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2017, 20:35:49 »
Hangt er van af wat je zoekt.... Het is geen tuning, veranderd niets aan de motor, enige wat er gebeurd is dat de overdracht van gaspedaal wat aangepast wordt dus bijv bij kleine uitslag pedaal meer gas. Meeste tuners (ook squadra) doen dit erbij als onderdeel van tuning.

zijn meerdere merken die zoiets leveren, o.a. magnetti marelli, en
https://bavariacars.nl/webshop/onderdelen/snel-gas/spint-booster-variabele-gaspedaal-respons/
http://www.pedalbox.com/en/home/
http://www.pedalbox.com/en/product/response/
enz
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
« Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2017, 21:20:47 »
Als je niet tevreden bent met de gaspedaal reactie, ga je toch gewoon terug? Squadra kan dat gewoon aanpassen naar je eigen wensen.
*

modellisimo
164

Amico del club - Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2017, 23:02:04 »
Heren dank voor deze reactie, echter is er hier iemand die zoiets gebruikt en zijn ervaring hier wil delen.
*

Jenkins
96

• Type Alfa: Giulietta 1.4 TB Squadra
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2017, 10:49:09 »
Ik heb mijn Giulietta ook door Squadra laten tunen.
En ook ik was totaal ontevreden met de gasrespons in D.
Eigenlijk vond ik de gasrespons in N en A veeeel prettiger.
Toen ik dit Stephan vertelde zei hij heel droogjes; nou dan programmeer ik je die gasrespons toch ook in D!?!
Heb je én de soepele respons én het volle vermogen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Na een korte proefrit op de snelweg werd mij heel gauw duidelijk dat dit exact was hoe ik het hebben wil
Volle vermogen ter beschikking en een comfortabele, totaal niet meer zenuwachtige gasrespons.

Nu, na zo'n 10.000 km. kan ik dit nog steeds iedereen aanraden die D wat te nerveus vindt.
*

AdriaanQV
101

• Type Alfa: Junior Elettrica Speciale
    - Alfist
« Reactie #5 Gepost op: 11 februari 2017, 21:06:35 »
Ik heb de QV onlangs door Squadra laten tunen. De D is oorspronkelijk zéér direct. Bij de minste aanraking respons en knallen. Dat had ook wel wat, maar ik vind de nieuwe afstelling qua respons ook niet verkeerd. Het vermogen komt wat meer beheerst vrij, maar voelt in de hogere toeren daarentegen veel krachtiger.
Addie146T$: 145 1.6 ieL 146 1.6 TS Squadra
Roegbainder: 156 1.9jtd SW Squadra 166 2.4jtd 20v Sportronic Squadra
AdriaanQV: Giulietta 1750 QV Squadra
Junior Elettrica Speciale Tortona Black
*

modellisimo
164

Amico del club - Alfist
« Reactie #6 Gepost op: 13 februari 2017, 12:12:02 »
Nu begrijp ik waarom mijn zoon geen verbetering voelde. Squadra had per vergissing weer de originele versie in de auto gezet. Hij krijgt zijn geld terug. Beetje slordig werk vindt ik zelf.
*

Jenkins
96

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #7 Gepost op: 13 februari 2017, 12:38:21 »
Fouten maken is menselijk, maar niet wenselijk...  ;)
Hoofdzaak dat het goed wordt opgelost.
Geven jullie er dus de voorkeur aan om alles standaard te laten?
Persoonlijk vind ik alleen de wijziging van de gasrespons in D al de moeite waard.
Los van de toename in koppel en pk's...
« Reactie #8 Gepost op: 13 februari 2017, 13:05:31 »
Nu begrijp ik waarom mijn zoon geen verbetering voelde. Squadra had per vergissing weer de originele versie in de auto gezet. Hij krijgt zijn geld terug. Beetje slordig werk vindt ik zelf.
Dus hij heeft nu de tuning gewoon gratis? Dat is toch hele nette service?
*

TimW
2.229

- Super Alfist
« Reactie #9 Gepost op: 13 februari 2017, 13:43:55 »
Daar heb je dan wel 2 keer op en neer vanaf Limburg naar Nunspeet moeten rijden, daarnaast ongetwijfeld nog de nodige irritatie, belletjes/mailtjes.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
« Reactie #10 Gepost op: 13 februari 2017, 13:52:29 »
Daar heb je dan wel 2 keer op en neer vanaf Limburg naar Nunspeet moeten rijden, daarnaast ongetwijfeld nog de nodige irritatie, belletjes/mailtjes.

Still, could be worse...  ;D
*

modellisimo
164

Amico del club - Alfist
« Reactie #11 Gepost op: 13 februari 2017, 22:29:55 »
Dus hij heeft nu de tuning gewoon gratis? Dat is toch hele nette service?

Nee door zijn fout stond de originele software er weer op. Erg slordig. Wellicht gaan we nu samen naar Savali.
*

Jenkins
96

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #12 Gepost op: 14 februari 2017, 06:39:42 »
Savali maakt nooit fouten, dat weet iedereen.  ;)

Hoeveel kilometer spaar je je daarmee uit?
*

kreeks
153

• Type Alfa: Mito QV
    - Alfist
« Reactie #13 Gepost op: 14 februari 2017, 20:06:46 »
heb hem op mijn ongetunde QV gehad , gasrespons nog ( instelbaar directer ) , heb hem nog te koop !
Mito QV
Giulietta QV
147 GTA
156 Sportwagon
147 2.0
146 TI
33 Imola
33 QV
Sprint
*

Distinctive
70

• Type Alfa: Giulietta
  • **
    - Junior Alfist
Novitec GP1
« Reactie #14 Gepost op: 17 februari 2017, 17:07:24 »
Ikke niet begrijpen.

Je laat de Juul tunen. Waarschijnlijk omdat je meer vermogen wilt. Dan bevalt t niet. Blijkt de ori software er per ongeluk nog op te staan en dan kies je voor geld terug?

Het is toch de ori software die niet bevalt? Dan laat je m toch alsnog chippen door Stephan?

Ik lig eraf, hoor.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk