!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Robert69
2.157

• Type Alfa: Giulia Veloce
    - Super Alfist
Re: Oil catch can; handig of niet?
« Reactie #15 Gepost op: 18 april 2023, 16:58:28 »
Kan iemand mij vertellen welke slangen ik nodig heb? Soort, diameter, dikte, materiaal, lengte enzo? Maat slangklemmen?
En is het verantwoord dat zelf te installeren zonder noemenswaardige (lees: geen) kennis van zaken?
ik overweeg om de oil catch cans in het linkje van Daniel te bestellen en ze dan zelf te monteren.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

-Battle-
431

• Type Alfa: Giulia sprint my21
    - Senior Alfist
« Reactie #16 Gepost op: 18 april 2023, 18:33:30 »
Kan iemand mij vertellen welke slangen ik nodig heb? Soort, diameter, dikte, materiaal, lengte enzo? Maat slangklemmen?
En is het verantwoord dat zelf te installeren zonder noemenswaardige (lees: geen) kennis van zaken?
ik overweeg om de oil catch cans in het linkje van Daniel te bestellen en ze dan zelf te monteren.

Ik ga ze hopelijk volgende week is monteren dus dan kan ik het je vertellen 😉
Nu:   Giulia sprint my21
Had: Giulietta QV Launch Edition #474
Had: Giulietta 1.4MA
Had: 156 sportwagon 1.9JTD
Had: 147 2.0 twinspark.
*

Klavertje Vier
84

• Type Alfa: Giulia Veloce Q4
  • **
    - Junior Alfist
  • Alfa Romeo, More than a Feeling
« Reactie #17 Gepost op: 30 april 2023, 18:58:11 »

Hoi @Robert69 ik was even benieuwd hoe het staat met jouw oil catch can plannen.
Ik overweeg de set van JTD aan te schaffen, daar zit ook een handleiding bij.
Ik heb net zoals jij geen kennis van zaken op dit gebied.
Mocht jij je plannen voortzetten, is het dan een idee om dit samen uit te voeren? Volgens mij kom jij uit Friesland, ik uit Groningen, dus de afstand is niet echt een probleem.
Alfa historie:
-33 1.4 S Boxer Imola
-145 1.4 Boxer
-145 1.6 T.S.
-156 1.9 JTD Sportswagon Limited Edition
-Giulietta Veloce 1750 TBI TCT carbonpakket
Huidige auto AR Giulia Veloce Q4
*

Robert69
2.157

• Type Alfa: Giulia Veloce
    - Super Alfist
« Reactie #18 Gepost op: 30 april 2023, 20:15:00 »

Hoi @Robert69 ik was even benieuwd hoe het staat met jouw oil catch can plannen.
Mocht jij je plannen voortzetten, is het dan een idee om dit samen uit te voeren? Volgens mij kom jij uit Friesland, ik uit Groningen, dus de afstand is niet echt een probleem.

Ik moet de oil catch cans nog bestellen. En de rest van het materiaal :) Ga het wel via Ali of Wish bestellen, vind ruim 200 euro voor zo'n setje wel heel erg aan de prijs.
Ga ik denk ik deze week even doen. Als alles binnen is kunnen we dat samen wel doen. Twee weten meer dan 1, nietwaar?

Ik krijg overigens wel visioenen van 4 linkerhanden en 2 auto's die op wonderbaarlijke wijze aan elkaar aangesloten zijn ;D
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Klavertje Vier
84

• Type Alfa: Giulia Veloce Q4
  • **
    - Junior Alfist
  • Alfa Romeo, More than a Feeling
« Reactie #19 Gepost op: 30 april 2023, 21:39:23 »

Ik moet de oil catch cans nog bestellen. En de rest van het materiaal :) Ga het wel via Ali of Wish bestellen, vind ruim 200 euro voor zo'n setje wel heel erg aan de prijs.
Ga ik denk ik deze week even doen. Als alles binnen is kunnen we dat samen wel doen. Twee weten meer dan 1, nietwaar?

Ik krijg overigens wel visioenen van 4 linkerhanden en 2 auto's die op wonderbaarlijke wijze aan elkaar aangesloten zijn ;D

Prima, gaat vast goedkomen, ik bestel de set bij JTD dus de handleiding hebben we en mochten we het toch voor elkaar krijgen om de auto’s aan elkaar te knopen, dan stelen we in ieder geval de show op Viva Italia
Laat maar even weten wanneer jij alles binnen hebt.
Groet, Marcel
Alfa historie:
-33 1.4 S Boxer Imola
-145 1.4 Boxer
-145 1.6 T.S.
-156 1.9 JTD Sportswagon Limited Edition
-Giulietta Veloce 1750 TBI TCT carbonpakket
Huidige auto AR Giulia Veloce Q4
*

Timon
423

• Type Alfa: Brera 1750, Merc E250
    - Senior Alfist
« Reactie #20 Gepost op: 27 februari 2026, 14:20:28 »
Ik heb inmiddels ook de spullen binnen om oil catch can te installeren voor de brera 1750 tbi. Nog tips of iemand een handleiding?
*

MysteryAngel
3.426

• Type Alfa: Nog geen
    - Super Alfist
« Reactie #21 Gepost op: 5 maart 2026, 17:19:13 »
is het inmiddels al gelukt met die catch can installatie?
*

MarcP
7

• Type Alfa: Giulietta 1.8TBi veloce
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #22 Gepost op: 28 maart 2026, 13:09:43 »
Heeft iemand de installatiehandleiding? zou je hem dan kunnen delen in dit item?
alvast bedankt.