!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

nop49
6

• Type Alfa: Giulietta Multi-Air
  • *
    - Startende Alfist
Hallo Alfanisten,

Is er een zekering die de achterlichten en achterruitverwarming omhelst? Ik zie hierover helaas niets in de handleiding.
Behalve dan dat de achterruitverwarming op F20 zit. Zou dit ook de zekering zijn voor de achterlichten??

F20 zekering ziet er goed uit.. of zou het toch eerder een kabelbreuk kunnen zijn vanuit de achterklep naar het chassis...

Bedankt voor jullie reacties!

Groet,
Guilietta '11
*

DanielH92
2.332

• Type Alfa: Giulietta QV TCT
    Moderatore - Super Alfist
Re: Opeens achterlichten (mist en achteruitrijlicht) en achterruitverwarming defect
« Reactie #1 Gepost op: 24 januari 2025, 19:49:06 »
Achterlichten komen direct uit de Body Controle Module en zit geen zekering tussen. Ga maar uit van kabelbreuk, 95% kans, ze gaan allemaal stuk uiteindelijk bij de eerdere modellen.
*

nop49
6

• Type Alfa: Giulietta Multi-Air
  • *
    - Startende Alfist
Re: Opeens achterlichten (mist en achteruitrijlicht) en achterruitverwarming defect
« Reactie #2 Gepost op: 27 januari 2025, 09:21:26 »
Ik had inderdaad een kabelbreukje, deze netjes gemaakt, maar nog niet helemaal het gewenste resultaat. De mistlampen doen het nu wel, de ledstrips ook, maar de achteruitrijlichten nog steeds niet. Ik heb ook gecontroleerd op corrosie, licht geschuurd, helaas zonder resultaat. De stekkertjes van de achter mistlichten zijn dezelfde als van de achteruitrijlichten.

Wat kan ik nog controleren of moet/kan er iets gereset worden?
*

Hylke
108

• Type Alfa: Ja
    - Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 27 januari 2025, 20:18:54 »
Bij de Giulietta zijn de kabeldoorvoeren thv het dak (weerszijden) eigenlijk altijd de boosdoener.
Vervelende klus om te vervangen, maar wel de enige oplossing.
*

Niels G60
502

• Type Alfa: Alfa 155/147
    - Super Alfist
    • van Doorn en Top Nijkerkerveen
« Reactie #4 Gepost op: 30 januari 2025, 21:52:19 »
De dikke draden zijn van de achteruit verwarming, die zal over midden liggen ;)
www.vandoornentop.nl

Alfa 155 2.0 16V EVO4 R Seq
Abarth Punto EVO SuperSport Stage 4
Fiat Grande Punto Sport T-Jet Stage 2